Elikkäs missä vikaa kun keittää ja neste ei kierrä, pulpauttaa nesteet ulos vaikka lämmöt ei edes puolessa välissä, autoon vaihdettu vesipumppu,termari koska epäily liittyi niihin koska lämmöt nousi ja ei kiertänyt silloin keräsi vain painetta yläletkuun. Mutta ihmetyttää kun lämmöt ees nouse nyt ja pulpauttaa nesteet, mitattu pakokaasu testerillä paisarista ei savua seassa, auto on tällä hetkellä korjaamolla ja ne nostaa kohta kädet pystyyn. Ovat ilmanneet kyllä, mutta onko kyseinen auto tarkka miten ilmaa. Pikaisesti jos sais vinkkii mitä tehdä,
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bmw e39 523 bensa 97vm jäähdytin neste ei kierrä.
Collapse
X
-
Jos anturi on kuivilla ei ne lämmöt viisarin mukaan nouse. Kun siellä nyt on uusi vesipumppu ja termari niin kunnon ilmauksen pitäisi kyllä riittää, jos ei ole vuotoja. Ilmaamisohjeita löytyy lukuisia tältäkin foorumilta, youtubista ja ympäri internettiä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Voikos tässä epäilä miläänn kansi vikaa, vaikka paisarin pakokaasu testissä ei kyllä mitään viitteitä siihen ollut. Auto on ollu nimittäin kolme päivää auto pro korjaamolla, luulis siel nyt saatana jotaa ammattitaitoo olla näissä hommissa, mutta vaikuttaa heikolt, pitaa vissii ite ruveta sit ilmaa järjestelmää, huono vaan kun sitä autoo ei pysty ajaa ku alkaa kerää painetta paisarii ja tulvii yli.. ne kyl sano siel että kansi on halki mut ihan heti en sitä kyl usko..
Comment
-
-
Kyllähän näistä on kansipahveja polteltu, kun on jatkettu ajamista lämpöjen nousin jälkeen. Ellei jäähdytysjärjestelmästä löydy pakokaasua, ei nesteiden ulostulo johdu kannesta/kannen tiivisteestä. Se, että auto on jollain korjaamolla ei kyllä takaa vielä osaamisesta mitään. Osalla korjaamoista osataan ja osalla ei. Mihin se auto tarvitsee ajaa kun otat nestettä mukaan ja parkkipaikalla ilmaat?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Ei se normaalisti mitään pulloja tarvitse, virta päälle, lämppäri täysille ja ilmausruuvit auki. Kaadetaan hitaasti nestettä moottoriin, kun ilmausruuveista tulee kuplatonta nestettä niin ruuvit kiinni. Ilmaus on tehty, korkki kiinni. Paisuntasäiliö saa jäädä täyteen vajenee kyllä normaaliin. Sitten käytellään normaalilämpöön ja tarkastetaan nestepinta, lisätään jos tarvii, ei yleensä tarvitse.
Tuon pitäisi riittää.
Mutta jos sinulla on vaikka viallinen paisuntasäiliön korkki niin nesteet tulee kyllä varmasti pihalle.
Comment
-
-
Originally posted by Yyz View PostEi se normaalisti mitään pulloja tarvitse, virta päälle, lämppäri täysille ja ilmausruuvit auki. Kaadetaan hitaasti nestettä moottoriin, kun ilmausruuveista tulee kuplatonta nestettä niin ruuvit kiinni. Ilmaus on tehty, korkki kiinni. Paisuntasäiliö saa jäädä täyteen vajenee kyllä normaaliin. Sitten käytellään normaalilämpöön ja tarkastetaan nestepinta, lisätään jos tarvii, ei yleensä tarvitse.
Tuon pitäisi riittää.
Mutta jos sinulla on vaikka viallinen paisuntasäiliön korkki niin nesteet tulee kyllä varmasti pihalle.
Comment
-
-
Letkuja puristelemalla tulee loputkin ilmat pois. Täältä löytyy varmasti hyvät ohjeet oikeaoppiseen ilmaukseen. Jos mahdollista niin keulaa vielä aavistuksen ylöspäin niin helpottaa ilmaista. Se paisuntasäiliön korkki kannattaa myös vaihtaa, hintaakaan muutamaa euroa enempää kun ei ole.
-e30 2d m10b18
EX -e53 X5 3.0D
EX -e39 523i Sedan
EX -e36 325i Coupe
EX -e46 323i Sedan
EX -e36 320i Touring
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Comment
-
-
Termostaattikotelo kannattaa vilkaista, juuri korjasin 523:n jatkuvat lämpötilaongelmat.
Oireina satunnainen lämpötilan nousu 3/4 mittarin asteikolle, välillä puhalsi pelkästään viileää, nestettä hukkui mystisesti sillon tällön. Välillä ei ollenkaan.
Termarikotelosta löytyi kaksi hiushalkeamaa, näkyi vasta kun kotelon irroitti ja pesi kunnolla puhtaaksi. Nyt +1000km ajosuoritteen jälkeen vaikuttaisi vian olevan korjaantunut.
Tyhjän järjestelmän ilmaus onnistuu helpoiten kun nostaa keulaa vaikka 10cm ylöspäin esimerkiksi lankut etupyörien alle, limupullosta pohja pois ja kaulaan kierros putkiteippiä niin asettuu kunnolla säiliön reikään. Lämppäri täysille.
Comment
-
-
Originally posted by Micce///M View PostTermostaattikotelo kannattaa vilkaista, juuri korjasin 523:n jatkuvat lämpötilaongelmat.
Oireina satunnainen lämpötilan nousu 3/4 mittarin asteikolle, välillä puhalsi pelkästään viileää, nestettä hukkui mystisesti sillon tällön. Välillä ei ollenkaan.
Termarikotelosta löytyi kaksi hiushalkeamaa, näkyi vasta kun kotelon irroitti ja pesi kunnolla puhtaaksi. Nyt +1000km ajosuoritteen jälkeen vaikuttaisi vian olevan korjaantunut.
Tyhjän järjestelmän ilmaus onnistuu helpoiten kun nostaa keulaa vaikka 10cm ylöspäin esimerkiksi lankut etupyörien alle, limupullosta pohja pois ja kaulaan kierros putkiteippiä niin asettuu kunnolla säiliön reikään. Lämppäri täysille.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
Comment