Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 airbag valo EI pala

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stg
    Bimmer Rookie
    • Sep 2003
    • 88
    • Finland

    E39 airbag valo EI pala

    Pomppas auto (E39 -96) katsastuksessa kun airbagin valo EI pala virtoja kytkiessä. Mistäköhän kannattaisi vikaa lähteä setvimään? Mitä ETK:lta yritin katsella niin mielestäni tuolla ei ole vaihdettavaa polttimoa (vaan LEDi) joka voisi siis olla palanut tai jopa poistettu. Onkos kellään ollut vastaavaa?

    Kannattaako tuota valoa ensihätään koittaa herätellä toimintaan ottamalla akunkenkä irti? Vai tuleeko siitä vaan lisää ongelmia esim. ajoneston kanssa?
    Last edited by stg; 25-03-2005, 18:51.
  • mailman
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 8003
    • Vantaa

    #2
    Ehkä olisi vikakoodin luku ekaksi helpompaa?
    G01 ///M40i '19
    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
    E39 ///M5 '00

    Comment

    • overboost
      Bimmer Rookie
      • Oct 2004
      • 181
      • E-Suomi

      #3
      Onko ollut aina pimeänä? Ettei vaan ole polttimo otettu pois, kun muuten palaisi koko ajan.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        ...vian täytyy olla valossa, ei systeemissä.

        Comment

        • stg
          Bimmer Rookie
          • Sep 2003
          • 88
          • Finland

          #5
          valo

          Eipä tuonut akkuresetti valoa takaisin. Eli täytyy siis lukea vikakoodit jos niistä nyt mitään selviää. Voihan se olla että valo on syystä tai toisesta syttynyt ja kun ei vikaa ole osattu korjata niin on poistettu koko merkki LEDi mittaristosta.

          Comment

          • antti79
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 2499
            • Littoinen

            #6
            Originally posted by stg
            Eipä tuonut akkuresetti valoa takaisin. Eli täytyy siis lukea vikakoodit jos niistä nyt mitään selviää. Voihan se olla että valo on syystä tai toisesta syttynyt ja kun ei vikaa ole osattu korjata niin on poistettu koko merkki LEDi mittaristosta.
            Tämä on hyvin todennäköistä...valitettavasti...
            sigpic
            Originally Posted by jari kihlman
            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

            Comment

            • stg
              Bimmer Rookie
              • Sep 2003
              • 88
              • Finland

              #7
              mittari

              Otin tossa mittariston irti mutten lopulta saanut sitä kuitenkaan auki. On sitten tehty tosi vaikeaksi tuo E39:n mittariston avaus, hyvä tietysti niin. Vaatii oman jigin jossa takakuoren kaikkia viittä lukitustappia saa kierrettyä samaan aikaan. Tai sitten vähintään kuusi kättä ja viidet kärkipihdit. Että luulis ettei mittaristoa ihan vaan hetken mielijohteesta kukaan mene aukomaan LEDin poistamiseksi. Täytynee vaan auto viedä vikakoodin lukuun, josko siitä sitten jotain selviäis.

              Comment

              • jartsa02
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 1131
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by stg
                Otin tossa mittariston irti mutten lopulta saanut sitä kuitenkaan auki. On sitten tehty tosi vaikeaksi tuo E39:n mittariston avaus, hyvä tietysti niin. Vaatii oman jigin jossa takakuoren kaikkia viittä lukitustappia saa kierrettyä samaan aikaan. Tai sitten vähintään kuusi kättä ja viidet kärkipihdit. Että luulis ettei mittaristoa ihan vaan hetken mielijohteesta kukaan mene aukomaan LEDin poistamiseksi. Täytynee vaan auto viedä vikakoodin lukuun, josko siitä sitten jotain selviäis.
                Oikeestaan toi mittariston avaus ei oo vaikee homma, sen kyllä näppärä jätkä avaa hyvin nopeesti kahta kättä ja pihtejä käyttäen varmaan vartissa vaikkapa parkkiksen nurkassa .. ja samalla pimentää sen airbagin ledin .

                Toi homma haiskahtaa vähän siltä, että airbag-systeemissä on joku vika, mikä polttaa sitä valoa koko ajan ja sitä ei oo jaksettu korjata ja sit on vaan lamppu on sammutettu ..
                BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                Comment

                • stg
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2003
                  • 88
                  • Finland

                  #9
                  ohjeita?

                  Originally posted by jartsa02
                  Oikeestaan toi mittariston avaus ei oo vaikee homma, sen kyllä näppärä jätkä avaa hyvin nopeesti kahta kättä ja pihtejä käyttäen varmaan vartissa vaikkapa parkkiksen nurkassa ..
                  `

                  No laitappa sitten vähän käytännön vinkkiä miten tuo avataan. Nuo neljä klipsua on tietysti helppo vaikka tulitikuilla lukita auki mutta miten nuo kierrettävä ristitapit saa nätisti pysymään auki? Saahan sen tietysti auki vääntämällä tapit paskaks, huono vaihtoehto.

                  On tosiaan mahdollista että lamppu on "disabloitu" poistamalla.
                  Last edited by stg; 25-03-2005, 18:51.

                  Comment

                  • loyal
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 1480
                    • Vantaa

                    #10
                    Sun pitää etsiä ne kaikki kierrettävät tapit ja kääntää niitä vartti, vaiko puoli kierrosta auki.
                    Ne pitää jättää siihen asentoon muistaakseni jollain, siis kaikki yhtä aikaa.
                    Sitten pitäisi lähteä vetämällä. Eli niitä tappeja ei saa pois kokonaan.

                    Comment

                    • stg
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2003
                      • 88
                      • Finland

                      #11
                      niinpä...

                      Originally posted by loyal
                      Sun pitää etsiä ne kaikki kierrettävät tapit ja kääntää niitä vartti, vaiko puoli kierrosta auki.
                      Ne pitää jättää siihen asentoon muistaakseni jollain, siis kaikki yhtä aikaa.
                      Sitten pitäisi lähteä vetämällä. Eli niitä tappeja ei saa pois kokonaan.
                      Aivan, niitä pitää kääntää n. 1/8 kierros jokaista ja yhtä aikaa. Vaihtoehtoisesti ne pitää kaikki 5 lukita niin että taustakuori pääsisi irtoamaan mutta milläs lukitset?

                      Comment

                      • jartsa02
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 1131
                        • Helsinki

                        #12
                        Muistaakseni ekana lukitsin ne neljä klipsua jollain tikuilla aukiasentoon, sitten toiseen laitaan (sinne kahden ulkolaidassa oleva ristitapin välille tjsp.) laitoin ruuvarinpään sinne taka- ja etukuoren väliin kampeemaan takakoppaa aukipäin. Sitten kun käänsin ristitappeja sen about 1/8 kierrosta ne jäi aukiasentoon tosta jännityksestä johtuen. Sitten toiseen laitaan kanssa sama homma ja lopuksi kun käänsi sitä keskimmäistä niin sekin jäi auki, kun kummaltakin laidalta oli jännitystä aukipäin. Sitten vaan varovasti koko takakoppa pois paikaltaan ja se oli siinä ..
                        BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                        Comment

                        • Keimo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2032
                          • Kekkoslovakia

                          #13
                          Onkohan tästä apua. http://koti.mbnet.fi/taskisa/pikselit.htm

                          Searchilla löytyy

                          Comment

                          • stg
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2003
                            • 88
                            • Finland

                            #14
                            no nythän se palaa...

                            No aukeshan se kansi viimein. Vaatii tosiaan vääntöä toisesta päästä samalla kun tappeja kääntelee, kiitoksia vaan vinkistä.

                            Valon näkymättömyyteen löytyi sitten ihan maallinen selityskin, oli paperitollo joutunut valon eteen. Miten onkin tonne päässy lipsahtaan...

                            Ja kuten hyvin arvata saattaa niin nyt valo palaa sitten ihan liiankin kanssa eli koko ajan. Liekkö sitten tämä perinteinen penkin johtosarjavika vaiko jotain muuta. Se onkin sitten oma tarinansa...

                            Kiitoksia kaikille arvailuun osallistuneille.

                            Kuva "disabloidusta" valosta:

                            Comment

                            • Keimo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2032
                              • Kekkoslovakia

                              #15
                              Nimenomaan "joutunut"...toivottavasti ei tule kalliiksi korjaus.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎