Auto 11/1998 523i, eli TU-malli. Sekalaisia oireita, joista nyt päällimmäisenä CC:n ilmoitus "Motornotprogramm" ja tehojen totaalinen häviäminen. ASC valo myös syttyy. Tämä näyttää tulevan jonkin ajan ajon jälkeen, kun kone lämpeää. Tyhjäkäyntiä käy koko ajan hyvin.
Inpalla DME:stä otsikon mukainen koodi, ei oikeastaan muuta. ASC boksilta herjaa jotain CAN botchaftsfehler tms. sekä vasenta etuanturia. Aamusella tuota DME:n vikaa ei saanut kuitattua, aikaisemmin kyllä.
Lisäksi aikaisemmin oli herjoja mm. valoista ym. ja niiden yhteydessä jännite oli ilmoituksen mukaan käynyt jopa 19V (!). Talvella oli oireita virran vähyyden kanssa, jonka vuoksi vaihdettiin uusi akku. Latausjännite vaikutti seilailevan mittaamalla, joten nyt viimeisimpänä vaihdettiin eilen jännitteensäädin laturiin.
Netistä lueskelin, että ko. vikakoodi saattaa liittyä kaasuläppään tai kaasupolkimeen, mutta näissä tapauksissa on tullut sitten niihinkin liittyvää koodia.
Onko noissa moottorinohjauksissa esiintynyt esim. saman tyyppisiä juotosten ongelmia, kuin vastaavan ikäisissä ASC-bokseissa (tähän sekin vaihdettu aikanaan)? Kun näyttää, että moottorin lämpötilalla olisi joku korrelaatio asiaan. Vai voisiko olla, että DME ottanut itseensä, mikäli tuo jännitteensäädin on ollut viallinen?
Vinkit ovat tervetulleita.
Inpalla DME:stä otsikon mukainen koodi, ei oikeastaan muuta. ASC boksilta herjaa jotain CAN botchaftsfehler tms. sekä vasenta etuanturia. Aamusella tuota DME:n vikaa ei saanut kuitattua, aikaisemmin kyllä.
Lisäksi aikaisemmin oli herjoja mm. valoista ym. ja niiden yhteydessä jännite oli ilmoituksen mukaan käynyt jopa 19V (!). Talvella oli oireita virran vähyyden kanssa, jonka vuoksi vaihdettiin uusi akku. Latausjännite vaikutti seilailevan mittaamalla, joten nyt viimeisimpänä vaihdettiin eilen jännitteensäädin laturiin.
Netistä lueskelin, että ko. vikakoodi saattaa liittyä kaasuläppään tai kaasupolkimeen, mutta näissä tapauksissa on tullut sitten niihinkin liittyvää koodia.
Onko noissa moottorinohjauksissa esiintynyt esim. saman tyyppisiä juotosten ongelmia, kuin vastaavan ikäisissä ASC-bokseissa (tähän sekin vaihdettu aikanaan)? Kun näyttää, että moottorin lämpötilalla olisi joku korrelaatio asiaan. Vai voisiko olla, että DME ottanut itseensä, mikäli tuo jännitteensäädin on ollut viallinen?
Vinkit ovat tervetulleita.
Comment