Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d railpaineet karkailee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Saikkelis
    BTCF Member
    • Dec 2013
    • 17
    • Toivakka

    530d railpaineet karkailee

    Eli kyseinen menopeli sammuu aina kovemmin kiihdyttäessä. Vika ilmaantui korkeapainepumpun vaihdon jälkeen ja tämä vika on hieman lieventynyt kilometrien myötä, heti pumpun vaihdon jälkeen sammui pienestäkin kaasun hipaisusta mutta nykyään saattaa kestää jopa hetkellisesti kiihdyttää täyskaasulla.
    Sammuminen tapahtuu aina 2500-4500 kierroksen välillä, riippuen siitä kuinka nopeasti kaasua painaa. Antaa vikakoodia liian suuresta railpaineesta pyörimisnopeuteen nähden. Alkaa itseltä hieman jo loppua mielenkiinto vian selvittelyyn. Viimeaikoina vaihdettuja osia tai tutkittuja asioita on:

    -Suuttimien paluuvuodot mitattu ja ne ovat OK
    -Korkeapainepumppu hajonnut ja vaihdettu käytettyyn
    -Railpaineensäätöventtiili vaihdettu uuteen
    -Railpaineanturi vaihdettu käytettyyn
    -Suuttimien korjausarvot luettu OK
    -Railpaineanturin liitin vaihdettu

    Kaikki apu on tarpeen :think.
    Itseltäni löytyy Inpa ja DIS jos näistä on apua.
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4048
    • Turku

    #2
    Onko uusi vai korjattu pumppu?
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • Saikkelis
      BTCF Member
      • Dec 2013
      • 17
      • Toivakka

      #3
      Pumppu on peräisin 150tkm ajetusta purkuautosta.

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        #4
        Liian suuri railipaine ny ei oikeen selity muulla ku että autossa on softa jossa on rukattu painetta.
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • Saikkelis
          BTCF Member
          • Dec 2013
          • 17
          • Toivakka

          #5
          Auto on kyllä ohjelmoitu mutta vanhalla pumpulla ei ollut mitään ongelmia railpaineiden kanssa, eli vasta pumpun vaihdon jälkeen alkoi sammumisongelmat.

          Comment

          • Kissvesala
            Moderator
            • Jun 2010
            • 3110
            • Liminka

            #6
            Originally posted by Saikkelis View Post
            Auto on kyllä ohjelmoitu mutta vanhalla pumpulla ei ollut mitään ongelmia railpaineiden kanssa, eli vasta pumpun vaihdon jälkeen alkoi sammumisongelmat.
            Minkähän pirssin railpaine anturi siellä on. E39:n oma ei mittaa ku 1350baria (vai oliko 1500). M57n2 anturi riittää paljon korkeampaan paineeseen.
            Jos vanha pumppu ei oo vaan jaksanu pukata soppaa niin paljoa enää että vikaraja ois täyttynyt... Vähä mutuilua, mutta loogista.
            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
            Kissvesala.fi
            Priva tai o443424479

            Comment

            • Saikkelis
              BTCF Member
              • Dec 2013
              • 17
              • Toivakka

              #7
              E39 anturi riittää 1500 bar asti, mutta tässä tapauksessa muistiin jääneet vikakoodit ovat yleensä n.1000 bar paineilla ja nuo yli 1350 bar koodit ovat yhden käden sormilla laskettavissa. Myös livedataa katsottaessa ja kaasua hiljalleen lisätessä paineet menevät yleensä tuonne 1000 bar asti linjassa pyydetyn ja todellisen kanssa mutta sitten aivan yhtäkkiä saattaa todellinen nousta vaikka 1300 kun pyydetty on vasta 1100 bar.

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                #8
                Originally posted by Saikkelis View Post
                E39 anturi riittää 1500 bar asti, mutta tässä tapauksessa muistiin jääneet vikakoodit ovat yleensä n.1000 bar paineilla ja nuo yli 1350 bar koodit ovat yhden käden sormilla laskettavissa. Myös livedataa katsottaessa ja kaasua hiljalleen lisätessä paineet menevät yleensä tuonne 1000 bar asti linjassa pyydetyn ja todellisen kanssa mutta sitten aivan yhtäkkiä saattaa todellinen nousta vaikka 1300 kun pyydetty on vasta 1100 bar.
                Ok. Nyt tuli tarkennusta jo tutkittuihin asioihin. Eli ei se siis piikkaa missään kohtaa yli sallittujen rajojen. Onhan siellä varmasti ehyet johtosarjat.
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • Saikkelis
                  BTCF Member
                  • Dec 2013
                  • 17
                  • Toivakka

                  #9
                  Siis koodi nimenomaan on siitä että paine on liian suuri kierroksiin nähden. Paineensäätimen johtosarja laitetaan tutkittavien listalle.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎