Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 540 -96 Jäähyttimen tulevan ylävesiletkunliitoskappale POX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marduk
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 129
    • -

    e39 540 -96 Jäähyttimen tulevan ylävesiletkunliitoskappale POX



    Kuten kuvasta näkyy noin kävi, eli olikohan klemmari kiristetty liian tiukalle tiedä sitten, mutta mitähän tässä nyt oikein pitäisi tehdä olisko hyviä ehdotuksia toivottavasti koko syyläri ei mene vaihtoon vaan sais vaihdettua vain tuon muoviosan tiedä sitten kuinka paljon tuossa joutuu vaihtamaan jos jollain olis Tissin hajoitus kuvat niin siitä näkysi varmaan.
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    #2
    Taitaa olla tuon 540:n tyyppivika eli suunnitteluvirhe. En muista saiko tuota osaa pelkästään vaihdettua, mutta muistelen että pitäisi vaihtaa koko hoito.

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #3
      Mulla oli sama vika E36 M50:ssä ja sain vielä usean vuoden pysymään sen tuon jäljellä olevan pinnan päällä, vähän muotoilee sitä esim. puukolla että saa letkun menemään päälle ja siihen klemmari vielä niin kyllä pysyy.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • juhape
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2004
        • 321
        • Pieksämäki

        #4
        Joo tuota samaa vikaa on E34 korisissakin. Velipojalta meni ihan samalla tavalla ylävesiletkun lähtö poikki syyläristä. Jollain liimalla se liimasi siihen sisään jonkun vesiputken pätkän ja on se kestäny toistaiseksi mutta jos siitä hyvä meinaa saadaa niin uus syyläri. Mulla on omassa tuontibemussa vaihdettu syyläri saman vaivan takia hiukan ennen tuontia.
        Ihan tyyppivika tuo on.
        -BMW 530d Touring -14 LCI
        -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
        -Zetor 6245-89
        -David Brown 996 -76
        -MF 35 -58
        -Tunturi Super Sport -85
        -Tunturi Super Sport -77

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Vaihtoon menee, ei auta mikään. Laita YV:tä jos tarvitset 540/M5 syylärin.

          Comment

          • hannuk
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 2136
            • Capital

            #6
            Originally posted by Hemi
            Vaihtoon menee, ei auta mikään. Laita YV:tä jos tarvitset 540/M5 syylärin.
            Niin menee, tuo on taas näitä ominaisuuksia..
            - BMW x5 f15 m50d "navetta"
            - Porsche Cayenne S
            - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
            - plus pari muuta

            Comment

            • S.P.R
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 1009
              • Oulu area

              #7
              syyläri

              Yhdellä tutulla poksahti tuo syyläri -00 740:stä ja eikun merkkiliikkeeseen korjaukseen. Hinta-arvioksi oli heitetty n.300 euroa!?!? Onko syylärit alennuksessa vai voiko noihin uudempiin vaihtaa jonkin pienemmän kokonaisuuden? En oo nyt tyyppiä nähny, että vois kysyä miten korjaus meni...

              Comment

              • Marduk
                Bimmer Rookie
                • May 2003
                • 129
                • -

                #8


                Tos on sisäkuva syyläristä....Katsoin hivenen tisin kuvia ja kokosyylärihän siinä menis vaihtoon, jos sen tosiaan saa 300€ töineen ni on halpa. Täytynee soittaa paikalliseen bemuhuoltoon.Toisaalta siinähän käy samalla tavalla 5-10 vuoden kuluttua.

                Jos korjausvaihtoehtoja ajattelis niin haponkestävää ohutseinämäistä putkea tueksi ja ihan tonne syylärin sisälle asti loveais sitä putkea jonkun sentin ja sitten liimais tuon jämän siihen kiinni sit hivenen leveämmällä klemmarilla putki kiinni.

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 9995
                  • KVLA

                  #9
                  Originally posted by Marduk
                  http://www.kapsi.fi/~aki-a/Mika/P1010003344.jpg

                  Tos on sisäkuva syyläristä....Katsoin hivenen tisin kuvia ja kokosyylärihän siinä menis vaihtoon, jos sen tosiaan saa 300€ töineen ni on halpa. Täytynee soittaa paikalliseen bemuhuoltoon.Toisaalta siinähän käy samalla tavalla 5-10 vuoden kuluttua.

                  Jos korjausvaihtoehtoja ajattelis niin haponkestävää ohutseinämäistä putkea tueksi ja ihan tonne syylärin sisälle asti loveais sitä putkea jonkun sentin ja sitten liimais tuon jämän siihen kiinni sit hivenen leveämmällä klemmarilla putki kiinni.
                  Muista sellainen pikku seikka,että muovilla ja metallilla on erillainen tuo lämpölaajeneminen.Metalli laajetessaan (myös pituus suunnassa) voi jonkun ajan kuluttua "painaa" tuon liimatun liitoksen uudelleen irti ja luultavasti vuoto alkaa uudelleen.Vaikka letku ei kokonaan irtoaisikaan.
                  Jäähdyttäjiä kannattaa kysellä muualtakin,kuin merkkihuollosta.
                  Last edited by Heguli 31; 28-03-2005, 16:00.

                  Comment

                  • mailman
                    BTCF Member
                    • Jul 2003
                    • 8003
                    • Vantaa

                    #10
                    Itsellä meni ennen joulua juurikin samalla tavalla tuo syyläri rikki E34:sta. Eipä auttanut kuin laittaa uusiksi koko hoito
                    G01 ///M40i '19
                    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                    E39 ///M5 '00

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Tarkennetaampa hieman:Taasen kerran pitää muistaa tämä tekniikan totaalinen vaihtuminen 9/98 e39:iin. Eli 96-8/98 syylärit(eli nämä vanhanmalliset) maksaa orggiksena n.600€. Tässä on siis kysymyksessä tämä vanhempi,kalliimpi ja hajoava malli. Uudemmat irtopaisuntasäiliöllä varusustetut eli 9/98- , kustantaa pikkuisen päälle 300e. Nämä uuden malliset eivät enää korkkaa, koska näissä kaikki letkut ovat kiinni o-renkain varustetuin pikaliittimin. Tarvikkeena ei käsittääkseni saa kumpaakaan. Vaihtotyö/ilmaus on parin tunnin laskutus+nesteet.
                      Last edited by Hemi; 28-03-2005, 18:29.

                      Comment

                      • hannuk
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 2136
                        • Capital

                        #12
                        Originally posted by Hemi
                        Tarkennetaampa hieman:Taasen kerran pitää muistaa tämä tekniikan totaalinen vaihtuminen 9/98 e39:iin. Eli 96-8/98 syylärit(eli nämä vanhanmalliset) maksaa orggiksena n.600€. Tässä on siis kysymyksessä tämä vanhempi,kalliimpi ja hajoava malli. Uudemmat irtopaisuntasäiliöllä varusustetut eli 9/98- , kustantaa pikkuisen päälle 300e. Nämä uuden malliset eivät enää korkkaa, koska näissä kaikki letkut ovat kiinni o-renkain varustetuin pikaliittimin. Tarvikkeena ei käsittääkseni saa kumpaakaan. Vaihtotyö/ilmaus on parin tunnin laskutus+nesteet.
                        Maksoi joku vuosi sitten 800€, en tiedä onko hinta tippunut nyttemmin.

                        Tarvikkeena saa ainakin Behriltä ja Nissensiltä.

                        Ja on paukkunut ihan tuelta myös 9/98plussistakin.
                        - BMW x5 f15 m50d "navetta"
                        - Porsche Cayenne S
                        - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
                        - plus pari muuta

                        Comment

                        • Marduk
                          Bimmer Rookie
                          • May 2003
                          • 129
                          • -

                          #13
                          Kokeilin korjata sitä laitoin sinne sisällä tueksi muoviputkea silikoniliimalla kiinni annoin sen kuivata 6 tuntia paikallen letku päälle kokeilin sitten ottaa letkun pois niin eihän se ollut tarttunut yhtään kiinni siihen syyläriin no laitoin sen sitten takaisin ja tuplakelmmarinlla kiinni no se pysy jos kierroksen on maltilliset eli alle 5000 kierrosta sen jälkeen se lähti irti, joten vaihtoon menee.

                          Behriltä ja Nissen ei sattus löytymään näitten paikkojen puhnroita ja vois soittaa ja kysässä hintoja.

                          Onnistuukohan mitenkään laittamaan sitä uudempaa mallia tähän 6/96 seen ???

                          Comment

                          • Marduk
                            Bimmer Rookie
                            • May 2003
                            • 129
                            • -

                            #14
                            Kokeilin korjata sitä laitoin sinne sisällä tueksi muoviputkea silikoniliimalla kiinni annoin sen kuivata 6 tuntia paikallen letku päälle kokeilin sitten ottaa letkun pois niin eihän se ollut tarttunut yhtään kiinni siihen syyläriin no laitoin sen sitten takaisin ja tuplakelmmarinlla kiinni no se pysy jos kierroksen on maltilliset eli alle 5000 kierrosta sen jälkeen se lähti irti, joten vaihtoon menee.

                            Behriltä ja Nissen ei sattus löytymään näitten paikkojen puhnroita ja vois soittaa ja kysässä hintoja.

                            Onnistuukohan mitenkään laittamaan sitä uudempaa mallia tähän 6/96 seen ???

                            Mul on isä kyllä huippu kannustamaan... tyyliin mitä sitä laittaa tuommosta autoa jota ei ole kuin muutama suomessa kallit osa tyyppivikoja yms aarrrggg

                            Comment

                            • JD
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 1194
                              • Espoo

                              #15
                              Originally posted by Marduk

                              Behriltä ja Nissen ei sattus löytymään näitten paikkojen puhnroita ja vois soittaa ja kysässä hintoja.
                              Tuolta ostin samaan vaivaan pari vuotta sitten 730iA:n syylärin, sai ihan kohtuuhinnalla (vajaa 200E), Nissen taisi olla ja käsittääkseni on merkkinä ihan hyvä:

                              Espoo Lauttasaaren Autotarvike Oy Lautamiehentie 2
                              (09) 7001 9595

                              JD
                              Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                              https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎