Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 hankinta mielessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheUncle
    • Apr 2025

    E39 hankinta mielessä

    Hyvää päivää ja pahoitteluni mikäli tämä viesti on väärällä palstalla. Suunnittelen E39 bemmin ostoa, tarkemmin 530 automaatti diisseliä. Mitä asioita olisi hyvä ottaa huomioon mahdollisia ehdokkaita tutkiessa? Millaisia tyyppivikoja noista löytyy? Lueskelin että ainakin imusarjan läpissä ja vaihdelaatikoissa olisi jotain heikkoa. Jos niitä läppiä ei ole poistettu, niin onko isotöinen homma?
    Käyttökokemuksetkin on ihan tervetulleita.
    Aiempaa kokemusta bemareista ei ole eikä mitään tiettyä yksilöä ole vielä valikoitunut.

    - TheUncle
  • Oodi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2011
    • 169
    • Oulu

    #2
    Originally posted by TheUncle View Post
    Hyvää päivää ja pahoitteluni mikäli tämä viesti on väärällä palstalla. Suunnittelen E39 bemmin ostoa, tarkemmin 530 automaatti diisseliä. Mitä asioita olisi hyvä ottaa huomioon mahdollisia ehdokkaita tutkiessa? Millaisia tyyppivikoja noista löytyy? Lueskelin että ainakin imusarjan läpissä ja vaihdelaatikoissa olisi jotain heikkoa. Jos niitä läppiä ei ole poistettu, niin onko isotöinen homma?
    Käyttökokemuksetkin on ihan tervetulleita.
    Aiempaa kokemusta bemareista ei ole eikä mitään tiettyä yksilöä ole vielä valikoitunut.

    - TheUncle
    Vuoden sisään omaan 530DA (370tkm) bemuun vaihdettua:
    Perä, Turbo, Siirtopumppu, Moottorin kumit, kaikki etupään nivelet, pakoputken joustopalat, 3 peruutustutkan anturia, lämpötila anturi, valojen korkeussäädön liitin, öljynsuodattimen jalan tiivisteet. Nämä voisi kaikki melkein laittaa tyyppivioiksi.

    Toki muutakin vaihdettu, mutta nämä siis rikkoutumisen takia.

    Imusarjan läppien poistaminen ei ole iso työ, ja varsinkin jos ostaa imusarjan jossa läpät on jo poistettu on ihan plug&play parkkipaikalla vaihdettava.

    Comment

    • Guest's Avatar

      #3
      Lueskelin noita kahta ketjua joissa tästä kyseisestä E39 on juttua, mutta pääasiassa siellä on keskitytty kehumaan ajomukavuutta ja puitu sitä miten auton saa pilattua. Suurin osa keskusteluista painottui bensakoneeseen.
      Tähän asti on nyt kuitenkin selvinnyt, että imusarjahommat olisi syytä olla hoidettu, turbo huollettu tai vaihdettu, alusta pitäisi olla kunnossa, peräkin saisi olla kunnossa. Ylimääräiset tingentangelit on vain bonusta minulle, auton käyttöä ei estä peruutustutkat yms, mutta kyllä tekniikka pitäisi olla kunnossa. Ihan hirveästi noita ei vaan tunnu olevan tarjolla. Lieneekö se sitten niin hyvä auto, ettei ihmiset halua luopua omistaan

      Comment

      • Jii_Koo
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2013
        • 785
        • Jkl

        #4
        Ihan sillä kuuluisalla perstuntumalla havaitset kyllä suurimmat jutut. Näillä tarkoitan laatikon toimivuutta (ei luista liikaa, turbiini lukittuu), moottorin toimivuutta (käyntiääni, turbon ujellus ei ole metallinen), alusta on kunnossa (ei ole leveilläkään renkailla kovin uraherkkä ja kulkee suoraan), eikä perä ujella. Hintahaarukkaa näkyy olevan aika laidasta laitaan, halvimmat jättäisin väliin jos nimenomaan huoletonta peliä haluat.

        Itsellä 290-340tkm välillä vaihdettua/tehtyä (muut kuin perushuollot):
        -Moottorin tukikumit
        -Ilmapussit (touringissa ilmajouset takana)
        -Imusarjan läppien poisto
        -Siirtopumppu
        -Reaktiotankojen puslat

        Ja samalla turbolla tultu koko 340tkm, eikä ole ilmennyt vielä ongelmia
        Ovien alareunat, takakontin/lasiluukun saumat ja tankin luukun sisäpuolet taitavat olla ne perinteiset ruostepaikat näissä.
        '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎