Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 levyt taas kierot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nkk523iA
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 48

    E39 levyt taas kierot

    Nyt alkaa huumori loppua bmw:n suhteen. Auto 523iA 1996 ja nyt on vaihdettu jo kolmannet jarrulevyt eteen ja taas ne on mennyt KIEROIKSI !!! Eli ratissa tuntuu pientä värinää pintajarrutuksessa samoin kuin edellisillä levyillä. On kokeiltu sekä tarviketta että alkuperäistä levyä. Metro-Auto vaihtoi levyt takuuseen mutta itse vikaa ei löytynyt. Tukitangon puslat vaihdettu sekä raidetangon pää, ei väljää missään. Napa on puhdistettu ja kaikki tarkastettu. Levyt kestää tasan 3000 km ja sitten alkaa ongelmat. Ajan autolla viikossa 1000 km joten mielestäni levyjen pitäisi kestää hieman enemmän kuin 3 viikkoa, pistää vituttamaan tää homma kun ne ei tiedä missä vika. Ongelmat alkoi kun alle laitetiin uudet continental talvikumit ja alkuperäiset bemarin vanteet. On tasapainotettu ja kokeiltu vaihtaa edestä taakse joten ilmeisesti se ei ole ongelman lähde. Toivon asiallisia vastauksia.
    Kiitti...
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    #2
    Yleensä syy on muualla kuin levyissä. Lueppa tuo lävitse http://www.bmwtuningclub.net/forum/s...ight=jarrulevy

    Comment

    • nkk523iA
      Bimmer Rookie
      • Mar 2005
      • 48

      #3
      Luettu on

      Olen kyllä lukenut tuon ketjun läpi + paljon muita mutta kukaan ei ole vielä kertaakaan vastannut mikä on korjannut ongelman. Kaikki kyllä on ehdottanut vikoja mutta tuntuu siltä että oikeaa tietoa ei ole missään...

      Comment

      • Bmw_e30
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2004
        • 1260
        • joutseno

        #4
        voi olla mahdollista et napa on väärä jos levyt menee kieroks
        ex 325i -85 325i
        325i soupe -92 325i

        Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

        Comment

        • Moonshine
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 1018
          • Järvenpää

          #5
          Itselläni samaa vikaa, mutta levyt eivät ole kierot vaan kuluneet epätasaisesti (mitattu). Huollossa olivat kovin varmoja siitä että kyse on jumittavista liu'uista. Saas nährä kunhan ennättää tuohon käsiksi käymään (listalla on ensin takajousituksen ja termarin vaihto).
          "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

          Comment

          • nkk523iA
            Bimmer Rookie
            • Mar 2005
            • 48

            #6
            Ok

            Originally posted by Moonshine
            Itselläni samaa vikaa, mutta levyt eivät ole kierot vaan kuluneet epätasaisesti (mitattu). Huollossa olivat kovin varmoja siitä että kyse on jumittavista liu'uista. Saas nährä kunhan ennättää tuohon käsiksi käymään (listalla on ensin takajousituksen ja termarin vaihto).
            Katsotaan meneekö satula vaihtoon vai voiko ne systeemit (tapit) vaihtaa

            Comment

            • Cosmo
              Bimmer Rookie
              • Jan 2005
              • 55

              #7
              Juu, samaa ravistusvikaa täälläkin...(e39 523)

              Harmittava "ominaisuus", tekee aavistuksen halvan tuntuisen muutoin hyvästä autosta!

              Comment

              • nkk523iA
                Bimmer Rookie
                • Mar 2005
                • 48

                #8
                E39 levyt mitattu, heittää

                Vein auton eilen reaktiotankojen/tukitankojen vaihtoon jospa se värinä ratissa johtuisi kuitenkin näistä. Ei apua, mitattiin heittokellolla levyt jotka on n. 3 viikkoa vanhat ja heittoa oli molemmilla puolilla. On mahdollista että napa on mennyt vituiksi mutta selittäkää miten se mahdollista sekä oikealla että vasemmalla??? Tuntuu melko oudolta koko homma. Autolla ei ole ajanut muut kuin allekirjoittanut eikä sitä siis ole ajettu mihinkään kynnyksiin tai vastaaviin liian kovin...
                Last edited by nkk523iA; 03-04-2007, 12:51.

                Comment

                • Saarikoski
                  R.I.P.
                  • Feb 2005
                  • 726
                  • KOKKOLA

                  #9
                  Sehän ainaski vääntää levyt kieroon jos on aluvanteet ja laitetaan esim pulttipyssyllä liian kireälle (tai käsin) koska alumiini antaa periks
                  (menee läjään) ja sitte alkaa painaan vastaan ja vääntää levyt kieroks...

                  Comment

                  • herja
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 1649

                    #10
                    Satulat vaan palasiks, puhdistus ja kasaan uusilla tiivisteillä, liu'ut kanssa siisteiksi.
                    Retard Member

                    Comment

                    • Cunttory
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1772
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by nkk523iA
                      On mahdollista että napa on mennyt vituiksi
                      Jos napa olisi vääntyny ratin pitäis liepata jo normaali ajossaki?!
                      Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                      Comment

                      • larmatin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 1118
                        • Perttula

                        #12
                        töissä oli kerran yksi seatti jossa kesti suorana etu levyt noin 2000km ja sitten rupesi ravistamaan(uusittiin vissiin kolmet levyt), selvityksien jälkeen syyksi paljastui 0.1mm kierossa oleva levyn kiinnitys pinta(etu napa). sen kun siihen uusi niin nyt ei ole tullut takaisin ja autolla ajettu +100tkm sen jälkeen.

                        auto oli vikojen alettua melkein uusi elikkä homma meni aika pilkälti takuuseen.

                        Comment

                        • nkk523iA
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2005
                          • 48

                          #13
                          Vaikuttaa järkevältä

                          Originally posted by larmatin
                          töissä oli kerran yksi seatti jossa kesti suorana etu levyt noin 2000km ja sitten rupesi ravistamaan(uusittiin vissiin kolmet levyt), selvityksien jälkeen syyksi paljastui 0.1mm kierossa oleva levyn kiinnitys pinta(etu napa). sen kun siihen uusi niin nyt ei ole tullut takaisin ja autolla ajettu +100tkm sen jälkeen.

                          auto oli vikojen alettua melkein uusi elikkä homma meni aika pilkälti takuuseen.

                          Olen itsekkin samoilla linjoilla että napa tosiaan on sökö. Tarvitsee viedä vielä korjaamolle ja ne lupasivat tarkistaa onko navassa heittoa?!

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Napa=olka-akseli kierossa tai/ja satula kulunut joka jumittaa/painaa levyä vinoon. Jos tarvetta taatusti virheettömille purkuosille, löytyy napoja ja satuloita, laita yv:tä

                            Comment

                            • nkk523iA
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2005
                              • 48

                              #15
                              ..........

                              .........
                              Last edited by nkk523iA; 30-01-2006, 14:43. Reason: ..........

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎