Aluksi huomasin äänen (semmoista matalataajuuksista basson jyrinää) maantienopeuksissa ja täristää myös persuuksiin, apparin penkki ja aurinkolipat heiluu kanssa.
Sama ilmiö tulee vaihde N asennossa paikallaan kaasutellessa. Kun kierrokset nostaa ja pitää n. 1000rpm, niin perseessä ja ratissa tuntuu tärinää ja subbarin kuminaa.
Seuraava tärinä tulee n. 2100rpm, mutta ei enää niinkään täristä yhtä paljon kuin 1000rpm, mutta kumisee korvissa sitäkin enemmän.
Ääni tulee aaltomaisesti, 2 sekunttia bassoa ja sekuntti hiljaista, niinkuin joku tekisi volumepotikalla edestakaista liikettä, eli tärinä / basson ääni tekee piikin.
Sitten 3000-Rpm jälkeen jyrinä jatkuu laajemmalla skaalalla eikä ole niin piistemäisesti tietyllä kierroksilla enää.
Mitä vähemmän kierroksia sitä matalempitaajuisempaa jyrinä on.
Viime kesänä vaihdettu kumatkin moottorin tukikumet Virossa, edellisen omistajan toimesta. Hanskalokerosta löytyi kuitti (motori padi) 2?
Eilen yritin syyniä tärinän lähdettä, mutta tuloksetta.
Kuskin puolen tukikumen mutteri oli noussut 10mm verran kierteiltään löysälle, kiristin mutterin siinä toivossa että vika paiksllistettu, mutta ei vaikutusta.
Kotin myös käyttää joka suuttimesta liitintä irti vuorotellen, jokaisesta tyhjänäynti muuttui ja kone rupesi heilumaan, joten ne ainakin kunnossa tyvjäkäynnillä.
Flektissä ei näy mitään silmämääräisesti rikki mennyttä siipeä joka voisi aiheuttaa epätasapainoa.
Sama ilmiö tulee vaihde N asennossa paikallaan kaasutellessa. Kun kierrokset nostaa ja pitää n. 1000rpm, niin perseessä ja ratissa tuntuu tärinää ja subbarin kuminaa.
Seuraava tärinä tulee n. 2100rpm, mutta ei enää niinkään täristä yhtä paljon kuin 1000rpm, mutta kumisee korvissa sitäkin enemmän.
Ääni tulee aaltomaisesti, 2 sekunttia bassoa ja sekuntti hiljaista, niinkuin joku tekisi volumepotikalla edestakaista liikettä, eli tärinä / basson ääni tekee piikin.
Sitten 3000-Rpm jälkeen jyrinä jatkuu laajemmalla skaalalla eikä ole niin piistemäisesti tietyllä kierroksilla enää.
Mitä vähemmän kierroksia sitä matalempitaajuisempaa jyrinä on.
Viime kesänä vaihdettu kumatkin moottorin tukikumet Virossa, edellisen omistajan toimesta. Hanskalokerosta löytyi kuitti (motori padi) 2?
Eilen yritin syyniä tärinän lähdettä, mutta tuloksetta.
Kuskin puolen tukikumen mutteri oli noussut 10mm verran kierteiltään löysälle, kiristin mutterin siinä toivossa että vika paiksllistettu, mutta ei vaikutusta.
Kotin myös käyttää joka suuttimesta liitintä irti vuorotellen, jokaisesta tyhjänäynti muuttui ja kone rupesi heilumaan, joten ne ainakin kunnossa tyvjäkäynnillä.
Flektissä ei näy mitään silmämääräisesti rikki mennyttä siipeä joka voisi aiheuttaa epätasapainoa.
Comment