Autosta hävisi kaikki virrat. Akun plusjohtoa kääntekemällä tuli takaisin ja lähti yhden kerran käyntiin. Akun kenkä ollut hyvin kiinni ja akku täysi. Onko tuolle räjähdepanosvialle mitään hätäratkaisua tehtävissä? Ollaan nimittäin Tenolla ja sunnuntaina pitäis päästä kotio Mikkeliin asti. Puukko, pieni jakoavain, rautalankaa ja jeesusteippiä löytyy työkaluiksi, ei juuri muuta. Auto on diisseli, joten se mahdollinen kolarin jälkeinen tulipalo ei ole pääasia. Laitan räjähteen uusiksi kunhan pääsis täältä ensin ihmisten ilmoille...
e39 akkukaapelin räjähdepanos
Collapse
X
-
Onko akunkengät varmasti pohjassa asti? Mikäli akunkenkiä pystyy liikuttamaan ei ne ole pohjassa. Itsellä katosi kanssa virrat kun oli akunkengät nousseet liian ylös ja eivätkä enää kunnolla kiristyneet. Ongelman sai ratkaistua levittämällä akunkenkiä isolla talttapäisellä meisselillä ja painamalle ne pohjaan.
Jos se kartioliitos on siitä räjähdepanoksesta päässyt löystymään sen pystyy korjaamaan, kunhan löydät käsiisi kahdet tukevat pihdit. Pihdeillä painetaan se kartio takaisin pohjaan. Kunnolla tehtynä on pysyvä ratkaisu. Tässä vielä video, jossa ohjeistetaan tuon korjauksen tekeminen:
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Itsellä paloi airbagin valo ja herjasi tuosta paukusta ja apukuskin tunnistinmatosta, eikä bagin valoa saanut nollattua inpalla. Hankin jo uuden paukun, mutta vika korjautui kun vaihdoin uuden akun. Vanha oli jo ehtoopuolella, eikä uudelleenlataus/elvytys enää nostanut voltteja. Tämän jälkeen sai nollattua koodit ja bagin valo hävisi, eikä ole kooditkaan uusineet. Kannattaa vielä akun jännite tarkistaa, kun tuntuu tekevän monenlaista häikkää näissä vaikka lähtisikin kerrasta käyntiin.-89 "m5" rataprojekti
-02 transporter syncro
-01 e53 3.0i
-93 318is rataprojekti nro II
Comment
-
-
Kiitokset Htk12 asiallisista ohjeista ja videosta. Huomena koittaa poislähdön hetki ja tuota konstia täytyy koittaa. Tuosta akun plusnavasta lähtee se pienempi kaapeli mutterin alta. Pitäisikö sitä kautta tula virta vielä johonkin, vaikka se kartioliitin olisi irti? Autossa ei nimittäin pala edes mikään valo virtojen kadotessa.-Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-
Exiä E39 520D, E38 735
Nykyisiä E61 525D, E65 745
Comment
-
-
Kartioliitin oli visusti kiinni, eikä räjähdepanos siis ole lauennut. Vika ilmeni ensimmäisen kerran takaluukun sulkemisen jälkeen, joten voisiko vika olla jossain siellä päin? Takaluukku on tehnyt sellaista, että kaukokäyttönapin ensimmäisellä painalluksella avautuu vain raolleen ja toisella painalluksella avautuu rapsahtaen kokonaan. Nyt luukun ollessa avoinna painoin lukon kielekkeen kiinni, jolloin virrat taas hävisivät koko autosta.-Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-
Exiä E39 520D, E38 735
Nykyisiä E61 525D, E65 745
Comment
-
-
Ensimmäisessä viestissä sanoit, että virrat tuli takaisin +-kaapeli kääntelmällä ja kartio on tiukasti, niin oletko _aivan_ varman, että se +-kaapeli on pohjassa asti? Itse painin saman ongelman kanssa ja ratkaisin sen iroittamalla ja levittämällä akunkenkää ja painamalla sen pohjaan. Itselläkin katosi siis kaikki virrat autosta, ja tulivat takaisin kun heilutti +-kaapelia. Lyijystä tehdyt kaapelikengät kun muuttavat muotoaa helposti jonka seurauksena niitä ei välttämättä saa painettua pohjaan asti. Toki akkukin voi olla syyllinen. Kannattaa toki tarkistaa myös se -kenkä ja sen rungonpuoleinen liitos.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Akun kengät on olleet pohjassa. Aikani räpläsin johtoja akulla ja takaluukussa sekä sen saranoiden läpivienneissä, niin alkoi virrat pelaamaan normaalisti. Mitään näkyvää vikaa en mistään ole löytänyt. Ainoa hapettuma oli takaluukun punaisen varoitusvalon liittimessä. Mystisiä tällaiset sähköviat. Paljon mieluummin ehjään jotain näkyvääToivottavasi oireet eivät uusiudu.
-Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-
Exiä E39 520D, E38 735
Nykyisiä E61 525D, E65 745
Comment
-
-
Just joo
Vika tietenkin uusiutu. Nyt ei keskuslukko jaksanu aukaista ovia aivan auki, ihan kuin olis akku finaalissa (uus on, vika ei ole siinä). Mekaanisesti ovi auki avaimella ja ei jaksa starttia pyörittää, eikä ees kaikkia valoja tuoda ruutuun. No takakontti sisäkautta auki. Takakontti ei sulkeutunut myöskään. Vähän aikaa akkukaapelin nitkuttelua ja taas toimii kaikki normaalisti.-Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-
Exiä E39 520D, E38 735
Nykyisiä E61 525D, E65 745
Comment
-
-
Originally posted by E39 M57D25 View PostPaukkupatruunasta oli koodi ja nyt nyt uutta kaapelia odotellessa mietiskelen että pitääkö koodi kuitata vai nollaantuuko uudella kaapelilla kun muita koodeja ei ollut?"Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"
Vs1400 Intruder
Ex:
F11 530dA xDrive
E60 523iA
E39 520i Sedan
E39 530dA Touring
E39 528iA Sedan
E46 318i Sedan
E39 523i Sedan
E36 316i Sedan x2
Comment
-
-
Originally posted by E39 M57D25 View PostPaukkupatruunasta oli koodi ja nyt nyt uutta kaapelia odotellessa mietiskelen että pitääkö koodi kuitata vai nollaantuuko uudella kaapelilla kun muita koodeja ei ollut?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment