e39 akkukaapelin räjähdepanos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samtheman1
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 208
    • Mikkeli

    e39 akkukaapelin räjähdepanos

    Autosta hävisi kaikki virrat. Akun plusjohtoa kääntekemällä tuli takaisin ja lähti yhden kerran käyntiin. Akun kenkä ollut hyvin kiinni ja akku täysi. Onko tuolle räjähdepanosvialle mitään hätäratkaisua tehtävissä? Ollaan nimittäin Tenolla ja sunnuntaina pitäis päästä kotio Mikkeliin asti. Puukko, pieni jakoavain, rautalankaa ja jeesusteippiä löytyy työkaluiksi, ei juuri muuta. Auto on diisseli, joten se mahdollinen kolarin jälkeinen tulipalo ei ole pääasia. Laitan räjähteen uusiksi kunhan pääsis täältä ensin ihmisten ilmoille...
    -Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-

    Exiä E39 520D, E38 735

    Nykyisiä E61 525D, E65 745
  • sonkko123
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 1114
    • Kuopio

    #2
    Jaa'a.. internettiä selailemalla ja soittelemalla lähinpiin bmw huoltamoihin mitä olisi tehtävissä..

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10946
      • Joensuu

      #3
      Onko akunkengät varmasti pohjassa asti? Mikäli akunkenkiä pystyy liikuttamaan ei ne ole pohjassa. Itsellä katosi kanssa virrat kun oli akunkengät nousseet liian ylös ja eivätkä enää kunnolla kiristyneet. Ongelman sai ratkaistua levittämällä akunkenkiä isolla talttapäisellä meisselillä ja painamalle ne pohjaan.

      Jos se kartioliitos on siitä räjähdepanoksesta päässyt löystymään sen pystyy korjaamaan, kunhan löydät käsiisi kahdet tukevat pihdit. Pihdeillä painetaan se kartio takaisin pohjaan. Kunnolla tehtynä on pysyvä ratkaisu. Tässä vielä video, jossa ohjeistetaan tuon korjauksen tekeminen:
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • estervainaa
        BTCF Member
        • Jan 2008
        • 665
        • Kuopio

        #4
        Itsellä paloi airbagin valo ja herjasi tuosta paukusta ja apukuskin tunnistinmatosta, eikä bagin valoa saanut nollattua inpalla. Hankin jo uuden paukun, mutta vika korjautui kun vaihdoin uuden akun. Vanha oli jo ehtoopuolella, eikä uudelleenlataus/elvytys enää nostanut voltteja. Tämän jälkeen sai nollattua koodit ja bagin valo hävisi, eikä ole kooditkaan uusineet. Kannattaa vielä akun jännite tarkistaa, kun tuntuu tekevän monenlaista häikkää näissä vaikka lähtisikin kerrasta käyntiin.
        -89 "m5" rataprojekti
        -02 transporter syncro
        -01 e53 3.0i
        -93 318is rataprojekti nro II

        Comment

        • samtheman1
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2008
          • 208
          • Mikkeli

          #5
          Kiitokset Htk12 asiallisista ohjeista ja videosta. Huomena koittaa poislähdön hetki ja tuota konstia täytyy koittaa. Tuosta akun plusnavasta lähtee se pienempi kaapeli mutterin alta. Pitäisikö sitä kautta tula virta vielä johonkin, vaikka se kartioliitin olisi irti? Autossa ei nimittäin pala edes mikään valo virtojen kadotessa.
          -Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-

          Exiä E39 520D, E38 735

          Nykyisiä E61 525D, E65 745

          Comment

          • samtheman1
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2008
            • 208
            • Mikkeli

            #6
            Kartioliitin oli visusti kiinni, eikä räjähdepanos siis ole lauennut. Vika ilmeni ensimmäisen kerran takaluukun sulkemisen jälkeen, joten voisiko vika olla jossain siellä päin? Takaluukku on tehnyt sellaista, että kaukokäyttönapin ensimmäisellä painalluksella avautuu vain raolleen ja toisella painalluksella avautuu rapsahtaen kokonaan. Nyt luukun ollessa avoinna painoin lukon kielekkeen kiinni, jolloin virrat taas hävisivät koko autosta.
            -Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-

            Exiä E39 520D, E38 735

            Nykyisiä E61 525D, E65 745

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10946
              • Joensuu

              #7
              Ensimmäisessä viestissä sanoit, että virrat tuli takaisin +-kaapeli kääntelmällä ja kartio on tiukasti, niin oletko _aivan_ varman, että se +-kaapeli on pohjassa asti? Itse painin saman ongelman kanssa ja ratkaisin sen iroittamalla ja levittämällä akunkenkää ja painamalla sen pohjaan. Itselläkin katosi siis kaikki virrat autosta, ja tulivat takaisin kun heilutti +-kaapelia. Lyijystä tehdyt kaapelikengät kun muuttavat muotoaa helposti jonka seurauksena niitä ei välttämättä saa painettua pohjaan asti. Toki akkukin voi olla syyllinen. Kannattaa toki tarkistaa myös se -kenkä ja sen rungonpuoleinen liitos.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • samtheman1
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2008
                • 208
                • Mikkeli

                #8
                Akun kengät on olleet pohjassa. Aikani räpläsin johtoja akulla ja takaluukussa sekä sen saranoiden läpivienneissä, niin alkoi virrat pelaamaan normaalisti. Mitään näkyvää vikaa en mistään ole löytänyt. Ainoa hapettuma oli takaluukun punaisen varoitusvalon liittimessä. Mystisiä tällaiset sähköviat. Paljon mieluummin ehjään jotain näkyvää Toivottavasi oireet eivät uusiudu.
                -Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-

                Exiä E39 520D, E38 735

                Nykyisiä E61 525D, E65 745

                Comment

                • samtheman1
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2008
                  • 208
                  • Mikkeli

                  #9
                  Just joo

                  Vika tietenkin uusiutu. Nyt ei keskuslukko jaksanu aukaista ovia aivan auki, ihan kuin olis akku finaalissa (uus on, vika ei ole siinä). Mekaanisesti ovi auki avaimella ja ei jaksa starttia pyörittää, eikä ees kaikkia valoja tuoda ruutuun. No takakontti sisäkautta auki. Takakontti ei sulkeutunut myöskään. Vähän aikaa akkukaapelin nitkuttelua ja taas toimii kaikki normaalisti.
                  -Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-

                  Exiä E39 520D, E38 735

                  Nykyisiä E61 525D, E65 745

                  Comment

                  • Muurahainen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Pitäisiköhän se kaapeli sitten vaihtaa?

                    Ja olithan putsannut jo akun navat ja kengät?

                    Comment

                    • samtheman1
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2008
                      • 208
                      • Mikkeli

                      #11
                      Akun +navassa eikä kaapelikengässä ollut minkäänlaisen hapettumisen merkkejä, mutta putsasin ne kuitenkin hiekkapaperilla. Nyt on auto toistaiseksi toiminut normaalisti. Näkymätön hapettuminen?
                      -Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-

                      Exiä E39 520D, E38 735

                      Nykyisiä E61 525D, E65 745

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10111
                        • KVLA

                        #12
                        Originally posted by samtheman1 View Post
                        Akun +navassa eikä kaapelikengässä ollut minkäänlaisen hapettumisen merkkejä, mutta putsasin ne kuitenkin hiekkapaperilla. Nyt on auto toistaiseksi toiminut normaalisti. Näkymätön hapettuminen?
                        Kenties ns. lasittuma akun navassa/navoissa?

                        Comment

                        • E39 M57D25
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2018
                          • 32
                          • Kajaani

                          #13
                          Paukkupatruunasta oli koodi ja nyt nyt uutta kaapelia odotellessa mietiskelen että pitääkö koodi kuitata vai nollaantuuko uudella kaapelilla kun muita koodeja ei ollut?

                          Comment

                          • hjenkka
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2010
                            • 577
                            • JKL

                            #14
                            Originally posted by E39 M57D25 View Post
                            Paukkupatruunasta oli koodi ja nyt nyt uutta kaapelia odotellessa mietiskelen että pitääkö koodi kuitata vai nollaantuuko uudella kaapelilla kun muita koodeja ei ollut?
                            pitää nollata.
                            "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

                            Vs1400 Intruder

                            Ex:
                            F11 530dA xDrive
                            E60 523iA
                            E39 520i Sedan
                            E39 530dA Touring
                            E39 528iA Sedan
                            E46 318i Sedan
                            E39 523i Sedan
                            E36 316i Sedan x2

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10946
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by E39 M57D25 View Post
                              Paukkupatruunasta oli koodi ja nyt nyt uutta kaapelia odotellessa mietiskelen että pitääkö koodi kuitata vai nollaantuuko uudella kaapelilla kun muita koodeja ei ollut?
                              Kaikki airbagiin liittyvät koodit vaatii nollauksen vian korjaamisen jälkeen.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              Working...
                              X