Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 hyytyi, vikakoodit luettu. Tietäjiä kaivataan.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    E39 hyytyi, vikakoodit luettu. Tietäjiä kaivataan.

    Anteeksi uuden threadin aoituksesta, mutta...

    Tänään sammui E39 ihan yhtäkkiä mitään varoittamatta keskelle tietä. Virrat pois ja uudelleen starttaus niin matka jatkui. Kotona luin vikakoodit joita löytyi seuraavasti:

    160 Engine throttle position controller jammed briefly, duty factor < 1s exceeded
    161 Engine throttle position controller jammed permanently, duty factor > 1s exceeded
    008 Air mass flow sensor signal, short circuit to negative or open circuit.

    Mitä mahtaa olla menossa? Moottorina M54B22, vuosimallia 2003. Ajettu n. 145tkm.

    Vikakoodit poistui ja moottori toimii taas hienosti, mutta arvelluttaa lähteä pidemmälle lomamatkalle.

    Danke Schön, kaikille vastanneille.
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Itsellä sammui kesken ajon kun MAF hajosi. Sullakin näkyy maffista tulleen koodia. Itselläkin oli myös maffista koodi. Käyntiin lähti heti starttaamalla. Koneena tosin M62TUB44. Itse nollaisin koodit, kävisin testilenkillä ja lukisin uudestaan. Jos tulee MAF-koodia edelleen niin sitten tarkista johdotus, sen ollessa kunnossa sitten uutta tilalle.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Boiga
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 1773
      • Ylöjärvi

      #3
      Kaasuläppä vialta vaikuttaa.
      Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

      Comment

      • antti79
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 2499
        • Littoinen

        #4
        Jep, hieman taas panikoin kun jotain ilmenee. Mutta hieman rahoittuneena olen MAF:n sekä tämän liittimet puhdistanut. Kaasuläppää en vielä purkanut, mutta jos vielä oireilee täytyy tämä operaatio suorittaa ja putsata järjestelmä. Tässähän on sähköinen kaasupoljin joten läpän jumitukset eivät tunnut polkimelle. Muistelen vaan vanhaa E46:stani jossa teki samaa kaasuläpän jumitusta, silloin sen tunsi hyvin polkimessa, korjaantui puhdistamalla paikat. Tod.näk saman tyyppinen ongelma myös nyt kyseessä, ainoa ero on tuo täysin sähköinen järjestelmä joka tietenkin sammuttaa koko paskan kun jumittaa
        sigpic
        Originally Posted by jari kihlman
        "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎