Tulee toistuvasti herja lisäilman liian pienestä määrästä. Onko tuolle pumpulle jotain ilmansuodatinta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW e39 M5 lisäilmapumppu
Collapse
X
-
Ei ole suodatinta. Jotkut ilmeisesti hankkiutuvat eroon kyseisestä vikakoodista erilaisilla ECU-softilla. Kyseinen vikakoodi ei ole koneelle vaarallinen eikä vaikuta mitenkään auton suorituskykyyn.
Kyseessä on järjestelmä joka tunkee ylimääräistä ilmaa pakokaasujen sekaan muutaman minuutin ajan kylmäkäynnistyksen jälkeen. Tällä on huvittavasti pyritty päästöjen vähenemiseen, koska katalysaattori saavuttaa tällöin ilmeisesti hieman nopeammin oikean toimintalämpötilansa. Järjestelmä on kuitenkin suunniteltu varsinkin virtausgeometrisesti huonosti siten, että se kerää kovaa karstaa itseensä ajan myötä (carbon build-
up). Ulkoisen linjan 11721406708 ja sulkuventtiilin 11721433713 voi periaatteessa melko pienellä työllä tarkistaa mutta tukkeumaa on käytännössä aina myös lohkon sisäisessä kanavassa. Sen puhdistus turvallisesti metallisella putkiharjalla ja karstaa sulattavilla aineilla on käytänössä täysi "S62 rebuild" koska konetta avaamatta on liian suuri riski sylinteriseinämien vaurioitumiseen sinne päätyvien kovien partikkelien takia.2001 Le Mans Blue ///M5
Black/Blue sport interior
Titanium Trim
Supersprint X-pipe
Comment
-
-
Ok, tänks. Näin vähän epäilinkin... Ajattelin vain, josko olisi saanut putsaamalla pumpun/suodattimen vielä kyseisen järjestelmän elvytettyä henkiin, mutta jos pakoventtiileille menevä kanava on tukkeessa, niin antaapi olla. Onko tiedossa missä voi koodata pumpun pois ja haittaako disablointi katsastuksen obd-testiä? Nyt tulee tuo moottorin häiriövalo kojetauluun tuosta.
Comment
-
-
Irroittakaa vaan fyysiseti se pumppu(repsikanpuolen sumarin takana), ja tulpatkaa koneelle menevä letku. Ei sytytä vikavaloja tai aiheuta mitään ongelmia auton käytössä vaikka pumpun toimintaa ei koodattaisikaan pois, vm. 2001 ja uudempien katsastuksesta en osaa sanoa että tuleeko vikakoodeista sanomista?M550d
Comment
-
-
Originally posted by Bullitt View PostVikakoodi siitä tulee ja OBD-testissä se näkyy. Jos vikamuistin tyhjentää, kun kone on lämmin, niin vikakoodi tulee uudestaan vasta seuraavan kerran kylmänä käynnistettäessä.
Originally posted by lj123 View PostEli riittää kunhan katsastukseen menee niin että on ajettu lämpimäksi? Päästöjen osalta siis.M550d
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View PostHyvä lisäinffo
Joo, näin ainakin omassa autossa nyt syksyllä kun leimasin. Ihan normisti ajoin konttorille sen enempiä lämmittelemättä, mutta toki lämpimällä moottorilla.
Comment
-
Comment