Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kytkinpaketti kiinteälle vp:lle?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • redman
    Newbiemmer
    • Aug 2015
    • 9
    • -

Kytkinpaketti kiinteälle vp:lle?

Vaihdettiin 528i joskus kiinteä vp kulahtaneen kaksoismassan tilalle, ja nyt alkaa kytkin olemaan lopuillaan. Soittelin Pirkanmaalla ainakin 6-7 varaosaputkaa läpi mukaanlukien KL ja kumma kyllä todella vähissä on tarjonta. Suurin osa myy eioota, KL oli ainoa joka löysi edes jonkinlaisen varaosanumeron: Valeo 828093.

Käykö siis kiinteän vp:n kaveriksi minkä tahansa valmistajan jousitettu levy, paineasetelma ja painelaakeri, vai täytyykö olla samaa merkkiä? Muistaakseni Valeon paketti sinne työnnettiin, mutta en ole varma.

Ainoa tuotenumero minkä sain puheluista irti on Valeon korjaussarja: http://www.amazon.de/Valeo-828093-Ku.../dp/B00CW0UH1S

Uskaltaako tuota hankkia eli onko yhteensopivuus 100%, vai onko jollain muita sopivia vaihtoehtoja?
    Last edited by redman; 14-08-2015, 07:40.
  • redman
    Newbiemmer
    • Aug 2015
    • 9
    • -

Voi olla että en tiedä mistään mitään mutta en näe jousitettuja levyjä tuolla yhtään kappaletta?

Comment

• Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

Mitä sinne on silloin aiemmassa rempassa laitettu? Eikö samaa ole enään saatavilla?

Comment

• redman
        Newbiemmer
        • Aug 2015
        • 9
        • -

Muistelen että Valeon paketti jossa kiinteä vauhtipyörä, paineasetelma, jousitettu levy ja painelaakeri. Vaihdettiin myös muuta kilkettä, tiivisteitä ja neulalaakeri tms.

Mikään muu varaosaputka ei löytänyt rekkarilla yhtään mitään kiinteään pyörään yhteensopivaa, paitsi KL-Varaosat tuolla osanumerolla minkä laitoin ja senkään yhteensopivuus ei ole kuulemma varma. Yrittivät muualla myydä mulle sitä samaa ylläolevaa Valeon pakettia mutta turha mun sinne on vauhtipyörää vaihtaa kun eihän se kiinteä miksikään mene. Eli kukaan ei siis löydä luetteloistaan erillistä settiä missä EI ole vauhtipyörää mukana.

Comment

• Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

Originally posted by redman View Post
          Muistelen että Valeon paketti jossa kiinteä vauhtipyörä, paineasetelma, jousitettu levy ja painelaakeri. Vaihdettiin myös muuta kilkettä, tiivisteitä ja neulalaakeri tms.

Mikään muu varaosaputka ei löytänyt rekkarilla yhtään mitään kiinteään pyörään yhteensopivaa, paitsi KL-Varaosat tuolla osanumerolla minkä laitoin ja senkään yhteensopivuus ei ole kuulemma varma. Yrittivät muualla myydä mulle sitä samaa ylläolevaa Valeon pakettia mutta turha mun sinne on vauhtipyörää vaihtaa kun eihän se kiinteä miksikään mene. Eli kukaan ei siis löydä luetteloistaan erillistä settiä missä EI ole vauhtipyörää mukana.
          No tuossahan tuo ongelma taitaa tulla. 528 E39:ssä ei ole kiinteää vauhtista tehtaalta ollutkaan joten se on jostain muusta mallista ja sinun rekkarilla ei varmasti löydy oikeaa.

Nyt siis voisi olla kova juttu tietää minkä auton levy sinne on laitettu.

Comment

• redman
            Newbiemmer
            • Aug 2015
            • 9
            • -

Juuri niin, massapyörähän siellä vakiona oli mutta kuitenkin autoon myydään nykyäänkin Valeon kytkinsettiä kiinteällä pyörällä joka löytyy ihan rekisterinumerolla. Mutta kiinnostaa myös että käykö kiinteän vp:n kanssa minkä tahansa valmistajan jousitettu levy ja paineasetelma vai tarvitseeko sen olla saman valmistajan? Ymmärtääkseni vauhtipyörä voi olla eri merkkinen, mutta tähän tarvitaan enemmän tietävien mielipidettä. Kyllähän täällä on varmasti joku muukin vaihtanut E39 kiinteän vauhtipyörän ja jousitetun levyn.

Useakin varaosapulju siis löytää kyllä E39 528i vm.1996 yhteensopivan kytkinpaketin kiinteällä pyörällä mutta ei ilman vauhtipyörää. Jos joku siis tietäisi mistä sellaisen löytää, ehdotukset ovat tervetulleita.
            Last edited by redman; 14-08-2015, 21:55.

Comment

• lurkki3
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 657
              • ylivieska

Eiköhän sieltä paineasetelmasta ja kytkinlevystä löydy valmistenumero...
              E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
              Bagged e32
              Ex E61 525d m-sport -06
              Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
              Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

Comment

• redman
                Newbiemmer
                • Aug 2015
                • 9
                • -

Varmaan joo, mulla tosin ei ole mahdollisuutta purkaa ja kasata sitä itse tarkistusta varten eli joudun viemään tuntityönä pajalle. Kenelläkään ei siihen kuitenkaan ole hyllyssä yhtään mitään, eli ns. turha purku tulee koska tarvitsen auton heti takaisin ajoon.

Jos ei kukaan tiedä sopiiko tuo Valeon 828093 E39:iin minkä tahansa kiinteän vauhtiksen kanssa, niin lienee ainoa vaihtoehto viedä se johonkin purettavaksi.

Comment

• Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

Varmaan joo, mulla tosin ei ole mahdollisuutta purkaa ja kasata sitä itse tarkistusta varten eli joudun viemään tuntityönä pajalle. Kenelläkään ei siihen kuitenkaan ole hyllyssä yhtään mitään, eli ns. turha purku tulee koska tarvitsen auton heti takaisin ajoon.

Jos ei kukaan tiedä sopiiko tuo Valeon 828093 E39:iin minkä tahansa kiinteän vauhtiksen kanssa, niin lienee ainoa vaihtoehto viedä se johonkin purettavaksi.
                  Jos siitä ei ole tietoa mitä sinne on laitettu alkujaan ei voi mitenkään olla varma että sopii.

Comment

• redman
                    Newbiemmer
                    • Aug 2015
                    • 9
                    • -

Originally posted by Muurahainen View Post
                    Jos siitä ei ole tietoa mitä sinne on laitettu alkujaan ei voi mitenkään olla varma että sopii.
                    Eli kiinteän vauhtipyörän kanssa tulee olla saman merkkiset kilkkeet, eli asetelma ja levy ym. kuin itse pyöräkin?

Comment

• Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

Eli kiinteän vauhtipyörän kanssa tulee olla saman merkkiset kilkkeet, eli asetelma ja levy ym. kuin itse pyöräkin?
                      Ehdottomasti ehkä.

Jos tuo on tehty esim. toisen mallin kiinteällä vauhtiksella silloin asetelma on mahdollisesti kyseisestä mallista sopiva vaikka olisi eri merkkinen.
                      Tuosta valeon setistä ei minulla ole tietoa onko siinä minkälainen pyörä, asetelma ja levy.

Comment

• redman
                        Newbiemmer
                        • Aug 2015
                        • 9
                        • -

Ok, ei auta kuin viedä johonkin sitten kun alkaa luistamaan, ja selvittää mitä siellä on. Ei taida olla kaukana, ottaa jo niin ylhäältä ja täristää.

Kiitos!

Comment

Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎