Announcement

Collapse
No announcement yet.

523 bensaongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lapin nopein
    BTCF Member
    • Oct 2014
    • 41
    • Ivalo

    523 bensaongelmaa

    Elikkä auto on tässä vähänajan sisään temppuilee aika vittumaisesti.. mittari näyttää ihan omiaan bensa haisee ja kulutus on 10l luokkaa vaikka auto kertoo keskikulutukseksi 8,3l ja maahankaan ei tippase..

    Apua kaivataan nopiaa!
    e30 m10 Turbo
    e30 m40 "nakunaku" talvilintta

    Ex. e36 325i
    e39 523i toukka
  • Tappokinnas
    Bimmer Rookie
    • Apr 2013
    • 187
    • Pori

    #2
    Vikakoodit kannattaa lukaista alkuun.
    Bmw e39 528 automatic vm.1998
    Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
    Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
    Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1838
      • Kotona/Poissa

      #3
      Originally posted by Lapin nopein View Post
      ...mittari näyttää ihan omiaan...
      Mikä mittari? Polttoainemittari? Miten omiaa, kerro nyt vähän tarkemmin.

      Originally posted by Lapin nopein View Post
      ...kulutus on 10l luokkaa vaikka auto kertoo keskikulutukseksi 8,3l ja maahankaan ei tippase..
      No jos oot alku vuoden ajanu säästeliäästi ja nyt länttäät mennä kaasu pohjassa ni ihan normaali ilmiö. Keskikulutus lasketaan pitkältä ajalta, tankkaus kertoo vaan viime tankillisen ajotavasta.

      10l on ihan normi kulutus sekalaisessa ajossa tuolle laitteelle. Maantieajon kulutuslukemat on sit ihan oma juttunsa joita ei pidä sotkea fakta lukuihin.

      Originally posted by Lapin nopein View Post
      ..Apua kaivataan nopiaa!
      Niinhä se aina, Mut jos auto liikkuu ja muute toimii ni mikä hätä ny tuossa?

      Jos toisaalta pensaa vuotaa jostain ni kai sen vuotokohdan ite paremmin löydät ku me täältä foorumilta käsin...
      Last edited by Havis; 14-08-2015, 20:23.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        No nyt kyllä tuli niin ystävällistä faktatietoa että riittää.
        Kaveri myös on ivalosta joten kulutus saattaa olla hyvinkin maantie voittoista.

        Mutta asiaan: Tappokinnas ehdotti sellaisen mistä on hyvä lähteä.

        Comment

        • Lapin nopein
          BTCF Member
          • Oct 2014
          • 41
          • Ivalo

          #5
          Joo tosiaan polttoainemittaria tarkotin... ja hätä on senverran että kotia pitäis päästä rovaniemeltä ajamaan nyt illalla ja sillä kysyn ettei mitää isompaa alkavaa vikaa oo josta ei ite tiiä ja eli siis kunnolla pitempi matka vähään aikaan

          Elikkä koodit lukuun ilmeisesti ja ihmettelemään kunnolla autoa kotoa ettei mistään kuitenkaan tulis sitä bensaa.

          Ja jos joku sattuu tietämään sodankylän yläpuolelta ketää joka pystys koodit lukeen nii viestiä oman kylän pajoilla aika huonosti pystytään bemareita lukea..
          e30 m10 Turbo
          e30 m40 "nakunaku" talvilintta

          Ex. e36 325i
          e39 523i toukka

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1838
            • Kotona/Poissa

            #6
            Miten se mittari tekee ihan omiaan? Heiluu edes takas, pysyy pohjassa vai jotain muuta? Viankuvauksen yhteydessä oireita kannattaa kuvata mahd. tarkasti jo heti aluksi, jos sen oireen kuvauksen perusteella osais jotkut ystävällisemmät paremmin ohjata oikeille urille, minä kun niin töykeän epäystävällisenä sitä en osaa

            Jos polttoainetta vuotaa jostain putkistosta tai liitoksesta, sitä tuskin mikään vikakoodin luku osaa näyttää, se pitää etsiä ihan perinteisin keinoin. Kaikki vuoto ei välttämättä ennätä maahan saakka, pohjassa kun on monenlaista suojuslevyä että sen päältä polttoaine saattaa ennättää haihtua ennenkuin kerkee maahan saakka.

            Jos polttoaineen haju tuntuu sisällä saakka, ei paljo kanatta ajaa ainakaan pitempää siivua, ei tee hyvää päänupille ne hiilivetyhöyryt.
            Last edited by Havis; 14-08-2015, 22:20.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • Lapin nopein
              BTCF Member
              • Oct 2014
              • 41
              • Ivalo

              #7
              Se mittarin sekoilu oli aluksi aivan epäsäännöllistä seilailua tyhjän ja puolentankin välillä nyt jumissa puolentankin paikkeilla
              e30 m10 Turbo
              e30 m40 "nakunaku" talvilintta

              Ex. e36 325i
              e39 523i toukka

              Comment

              • juha_s
                Alueaktiivi
                • May 2008
                • 447
                • Lappeenranta

                #8
                Jompikumpi antureista rikki, yleensä se pelkääjän puolen. Itsellä samaa vikaa, näyttää tyhjää joskus taas 20ltr ja 30ltr välillä. Salavalikosta kun tarkistaa niin 0ltr. Tämä siis jos on alle puoli tankkia, sitten kun on enemmän niin näyttää kuskin puolen lukemat muttei välttämättä pelkääjän puolta. Se anturi kansineen maksaa ainakin delta bavarialla sen 100e, kohtuu pieni hinta siitä ettei auto jätä tielle niinkuin itsellä bäi tänään keskelle risteystä. Näihin pääsee käsiksi takapenkin alta, kannet on 3:lla ruuvilla kiinni. Sielä pelkääjän puolella on myös bensapumpun lähtö, kuskin puolella paluu. Voi olla mahdollisesti niissä myös vuotoja.
                F11 535d xDrive M-Sport -13

                Comment

                • jpo
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2009
                  • 55
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Onko muuten tuo bensamittari lukema jotenkin kytköksissä muihin antureihin kuin tankin antureihin? Kun tuossa talvella/kevällä oli kuskin puoleinen takapään ABS-anturi rikki, niin silloin lopuksi ennen korjausta bensamittari käyttäytyi melko mielenkiintoisesti.

                  Kun tankin pisti täyteen, mittari jämähti yläasentoon. Se liikahti ainoastaan alaspäin voimakkaissa kiihdytyksissä, mutta kun kiihdtyksen jälkeen jatkoi tasaisella nopeudella, palasi mittari takaisin yläasentoon. Viallisen ABS-anturin vaihdon jälkeen mittari on toiminut taas kuten ennenkin.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎