Announcement

Collapse
No announcement yet.

520i vääntö hukassa ja sammuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Yourma
    Newbiemmer
    • Aug 2015
    • 13
    • Tampere

    520i vääntö hukassa ja sammuilee

    Terve!
    Tuli hommattua tommonen 170hp e39 520i. Nyt on alkanut vähän temppuileen. Alavääntö tuntuisi olevan hukassa ja välillä saattaa sammua ajossa esim. jarruttessa. Välillä kyllä pelaa ihan hyvin mutta välillä taas tuntuu tosi tukkoiselta. Varsinaista nypyttämistä ei ole mutta melko raskaalta meno tuntuu.
    Itse epäilin kattia mutta mitään kolinaa ei ainakaan sieltä kuulu. Koitin vielä ajaa niin että otin pakoputken irti "downpipen" jälkeen mutta ei tuntunut mitään vaikutusta. Ilmanmassamittariakin koitin irti tuloksetta. Vikakoodeja en ole vielä päässyt tarkastamaan. Mistähän seuraavaksi kannattaisi vikaa etsiä?
  • öpel
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 253
    • ??????

    #2
    Tulpat ja filtterit uusiksi.

    Jos ajaa pöylyisissä olosuhteissa niin filtterit tukkiutuu nopeasti.

    Monta autoa olen omistanut, uudempia ja vanhempia ja ikinä en ole ajanut ilmoitettua tulppien vaihtoväliä, vaan vaihtanut kynttilät ajoissa, ja aina olen huomannut selvän parannuksen juurikin koneen alakierrosten nykimisen vähenemisenä.
    BMW 523i E39 MY1999

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by Yourma View Post
      Terve!
      Tuli hommattua tommonen 170hp e39 520i. Nyt on alkanut vähän temppuileen. Alavääntö tuntuisi olevan hukassa ja välillä saattaa sammua ajossa esim. jarruttessa. Välillä kyllä pelaa ihan hyvin mutta välillä taas tuntuu tosi tukkoiselta. Varsinaista nypyttämistä ei ole mutta melko raskaalta meno tuntuu.
      Itse epäilin kattia mutta mitään kolinaa ei ainakaan sieltä kuulu. Koitin vielä ajaa niin että otin pakoputken irti "downpipen" jälkeen mutta ei tuntunut mitään vaikutusta. Ilmanmassamittariakin koitin irti tuloksetta. Vikakoodeja en ole vielä päässyt tarkastamaan. Mistähän seuraavaksi kannattaisi vikaa etsiä?
      No, unohda nyt ainakin ihan ensiksi ne tulpat ja filterit (kaikki niistä johtuvat kuvailtujen oireiden viat mm.sytyttäisi myös moottorin vikavalon ja/tai ei olisi ajoittaisia).
      Todennäköisin vikahan on nokka-akselin asentotunnistimessa, mikäli varsinainen vika myös välillä poistuu.
      Pieni imuvuodon mahdollisuuskin on olemassa, mutta siitäkin yleensä syttyy moottorin vikavalo.
      Ihan ensimmäisenä vikakoodit kuitenkin lukuun ja jos sieltä löytyy jommasta kummasta asentotunnistimesta herja, se ihan ENSIMMÄISENÄ vaihtoon, ilman ensimmäistäkään epäoleellisuutta joka helposti vain sekoittaa pakkaa myöhemmin.
      Jos pitää veikata, niin nokan asentotunnistin on siis 95%:n varmuudella kaputt ja jos vielä pitää veikata lisää, niin imunokan.

      ps.kerro oliko näin kun saat vian poistettua.

      Comment

      • henkaz89
        BTCF Member
        • Aug 2015
        • 3
        • joensuu

        #4
        Ja kannattaa käyvä se alkuperäne nokka anturi. Maksaa Laakkosella 120e mutta toimii
        530xi e60 -- 520i e34 touring

        Ex:
        530ia e39
        520i e39 touring
        528i e39
        318i e36

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by henkaz89 View Post
          Ja kannattaa käyvä se alkuperäne nokka anturi. Maksaa Laakkosella 120e mutta toimii
          Tämä unohtui, mutta juuri näin.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎