Announcement

Collapse
No announcement yet.

ohjaustehostin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pera8x
    Bimmer Rookie
    • Jan 2015
    • 158
    • tampere

    ohjaustehostin

    nyt lakkasi ohjaustehostin tehostamasta. hihnat on paikoillaan ja tehostajan pyörä pyörii. olisko akseli menny poikki. onneksi hajos tohon kotipihaan. ei taida kannattaa paljoa käytellä, ennenku on vika selvillä. jos on akseli poikki, niin hyvä, ettei tullut pihalle. varmaan tänään puran tuon ja oon pikkasen viisaampi, mikä sieltä meni.
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1838
    • Kotona/Poissa

    #2
    Jos akseli olis poikki kai se pumppu pitäis sellaista mekkalaa ettei erkkikään sitä kuuntelis.

    Onko öljyä tarpeeks? Jos ei, täytä säiliö merkkiin saakka ja seuraa tilannetta.
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • pera8x
      Bimmer Rookie
      • Jan 2015
      • 158
      • tampere

      #3
      on öljyä, sen tarkistin ekana. jos akseli on poikki, niin se pitää pienempää mekkalaa, kun toimiva pumppu. eihän siellä sillon pyöri, kun pelkkä laakeri ja akselin pätkä. pumppu kaikkine lamelleineen pysyy paikoillaan. ny kun tarkemmin mietin, niin se miksi akseli ei tule pihalle johtuu siitä, että se on luultavasti tiukalla sovitteella laakerissa ja laakeri on tiukalla sovitteella pumpussa ja purkautuukin erisuuntaan.

      tuo oireili jossain kohtaa jo aikasemmin sillain, että kun tiukkaan mutkaan asfaltilla käänti nopeesti, niin välillä tuntui, kun tehostajan tehot ei meinaisi riittää. siis sellasessa tilanteessa, missä renkaat vastustaa kääntymistä ja voimaa kääntöön vaaditaan eniten.

      no, tarvii ottaa se irti ja auki, niin saa selvyyden. näin ennakkoilmoituksena, jos jollain e39 530d (automaatti, jos sillä on mitään merkitystä) ohjaustehostinta, niin saa tarjota.

      Comment

      • Robi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 7606
        • Vantaa

        #4
        Pumpun siivet jäänyt jumiin. Ainoa vaihtoehto on uusia pumppu. Mulla kävi pari viikkoa sitten samoin ja pumppu tosiaan ei ääntänyt ollenkaan. Ohjaus vaan sellainen kuntosaliversio.

        Eli ei muuta kuin ehjää käytettyä metsästämään tai sitten uutta orkkista, tarvikepumput on vähän niin ja näin jollei jostain löydä LUK merkkistä joka alkuperäinenkin on.
        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
        Tiedustelut priva tai 0452210069

        Current
        E61 530d
        E39 530d
        E39 520iA
        E46 330xd
        E28 528i

        Comment

        • pera8x
          Bimmer Rookie
          • Jan 2015
          • 158
          • tampere

          #5
          noniin, nyt on pumppu irti ja osina pöydällä. akselihan siellä oli poikki. aika nätisti murtunut juuri poorien jälkeen. jos jollain on rikkinäinen pumppu nurkissa, niin olen valmis ostaan sen, tai pelkän akselin, mikäli akseli on ehjä.

          siivet oli kunnossa, ne ropisi pumpun pohjalle, kun nosti sitä roottoria, tai mikä sen nimi onkaan. eli ne liikku herkästi.

          EDIT: niin ja rikoin sen kolmiä laipankin, mihin pyörä tulee kiinni, niin sitäkin saa tarjota. oli akseli niin tiukassa tuossa laipassa, että murtui laippa, kun sitä taoin irti. tarvii varmaan hakee ulosvetäjä ja sillä irrottaa seuraavan kerran..

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎