Sigun autoon on ollut jo pidempään hankittuna uusi syyläri ja päätin sen viimein vaihtaa.
Alareunassa oli näkyvissä selviä merkkejä pullistumisesta, mutta flektin tunneli piilotti pahimmat.

Mikäköhän tuon oikeasti aiheuttaa, yläreunan rakenne samanlainen mutta siinä ei mitään ongelmaa. Valmistaja Behr.
Vaihto oli yksinkertainen homma, mitään ylimääräistä ei tarvinnut irroittaa. Joissain ohjeissa on että automaatin jäähdyttimen letkujen liitin pitää irroittaa. Mahtuu kyllä tulemaan pois ilmankin, mutta ahdasta toki on. Lähinnä se 'kumikorvake' meinaa ahdistaa.
Jollain muistaakseni jenkkiforumilla oli hyvä ohje uuden paikalleenlaittoon = 'käsittele varoen kuin uutta tyttöystävää ja kokeile rohkeasti eri asennoissa, kyllä se sinne sopii koska on sinne suunniteltu' ;-)
No, apulaitehihnat vaihtoon myös ja kompuran hihnaa laittaessa huomasin että värinänvaimennin on löysällä. Käsin heilui reilusti edestakaisin.
Kait se heiluu kun kaikki 4! pulttia sormin kierrettävissä auki. 4 siis puuttui kokonaan.

Samoin hubista puuttui kohdistustappi. Uuden tapin sain toisesta samanlaisesta hubista, ja myös kaikki kierteet oli kunnossa, joten ei tarvinnut vaihtaa koko hoitoa.
Suoristin värinänvaimentimen pinnan, ja kasasin uusilla pulteilla momenttiin + vahva ruuvilukite.
Auto on ollut minulla pari vuotta eikä tuollaista ole tullut mieleenkään tarkistaa. Tässähän on anturi takapäässä, joten on käynyt ihan hyvin koko ajan, vaikka vaimennin on ollut löysällä.
Olisi kyllä mukava tietää kuka onneton puupää on tuollaisen ratkaisun tehnyt. Miksei kaikkia pultteja? Miksi tappi poistettu? Mitä on ollut mielessä ? Tappi siis ei ollut katkennut vaan pois kokonaan.
Alareunassa oli näkyvissä selviä merkkejä pullistumisesta, mutta flektin tunneli piilotti pahimmat.
Mikäköhän tuon oikeasti aiheuttaa, yläreunan rakenne samanlainen mutta siinä ei mitään ongelmaa. Valmistaja Behr.
Vaihto oli yksinkertainen homma, mitään ylimääräistä ei tarvinnut irroittaa. Joissain ohjeissa on että automaatin jäähdyttimen letkujen liitin pitää irroittaa. Mahtuu kyllä tulemaan pois ilmankin, mutta ahdasta toki on. Lähinnä se 'kumikorvake' meinaa ahdistaa.
Jollain muistaakseni jenkkiforumilla oli hyvä ohje uuden paikalleenlaittoon = 'käsittele varoen kuin uutta tyttöystävää ja kokeile rohkeasti eri asennoissa, kyllä se sinne sopii koska on sinne suunniteltu' ;-)
No, apulaitehihnat vaihtoon myös ja kompuran hihnaa laittaessa huomasin että värinänvaimennin on löysällä. Käsin heilui reilusti edestakaisin.
Kait se heiluu kun kaikki 4! pulttia sormin kierrettävissä auki. 4 siis puuttui kokonaan.
Samoin hubista puuttui kohdistustappi. Uuden tapin sain toisesta samanlaisesta hubista, ja myös kaikki kierteet oli kunnossa, joten ei tarvinnut vaihtaa koko hoitoa.
Suoristin värinänvaimentimen pinnan, ja kasasin uusilla pulteilla momenttiin + vahva ruuvilukite.
Auto on ollut minulla pari vuotta eikä tuollaista ole tullut mieleenkään tarkistaa. Tässähän on anturi takapäässä, joten on käynyt ihan hyvin koko ajan, vaikka vaimennin on ollut löysällä.
Olisi kyllä mukava tietää kuka onneton puupää on tuollaisen ratkaisun tehnyt. Miksei kaikkia pultteja? Miksi tappi poistettu? Mitä on ollut mielessä ? Tappi siis ei ollut katkennut vaan pois kokonaan.
Comment