Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw e39 farkku takarenkaitten kuluminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hitu
    Newbiemmer
    • Jul 2014
    • 7
    • Lieksa

    bmw e39 farkku takarenkaitten kuluminen

    morjesta.
    oisko täällä kellään tietoa ja vihjettä mitä pitäs tehä kun itellä on 02- e39 530D farkku ja takarenkaat häviää aivan silmissä viime renkailla pääsin peräti 4 tonnia ja renkaat sakko rajalla. uusia osia mätetty kasa taakse ja kulmat kohdallaan kun renkaat kuluvat aivan tasaseen. Kun luulis jotta vähän pitepään kestäs ja kehtais olla joka kuukausi olla uusia ostamassa kiitos jo valmiiksi
  • Jii_Koo
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 785
    • Jkl

    #2
    Kulmat voi säätää tai sitten ne voi säätää kunnolla. Jos helat ja kulmat ovat kunnossa, ei pitäisi renkaidenkaan kulua mitenkään ylimääräisen nopeasti.

    Kulmien säädöistä on täällä oma pitkä lankansa e39:n keskustelussa.
    '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14439
      • Oulu

      #3
      Kuulostaa siltä, että aurausta on takana melkolailla reilusti.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • hitu
        Newbiemmer
        • Jul 2014
        • 7
        • Lieksa

        #4
        vasemmalla aurausta 0.11 ja oikealla 0.12 mittee lie pitäs olla joensuun vianoorilla säätivät

        Comment

        • hitu
          Newbiemmer
          • Jul 2014
          • 7
          • Lieksa

          #5
          ja camber vasen -2.36 ja oikea -2.49

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10037
            • KVLA

            #6
            Originally posted by hitu View Post
            ja camber vasen -2.36 ja oikea -2.49
            Asteen verran liikaa lintallaan,vaikka ekassa postauksessa kirjoitit,että kulmat kohdillaan.

            Comment

            • hitu
              Newbiemmer
              • Jul 2014
              • 7
              • Lieksa

              #7
              Niin ne ainakin väittivät jotta ovat kunnossa paljon tosiaan pitäs noitten aurauksien olla ??!

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1836
                • Kotona/Poissa

                #8
                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Asteen verran liikaa lintallaan,vaikka ekassa postauksessa kirjoitit,että kulmat kohdillaan.
                Jos camberi olis syypää kuluis renkaat sisäreunasta. Mutta ymmärsin että kulumiskuvio on tasainen mutta että ongelma on koko kulutuspinnan ennenaikainen kuluminen?

                Mitkä renkaat, merkki ja koko?
                Vedetäänkö autolla koko ajan kärryä tms. kuormaa?
                Onko vakioalusta/madallettu?
                Perän korkeus normaalioloissa, onko pussit ehyet?

                Narinahelat vois tarkistaa vielä oikein perusteellisella silmällä.
                Last edited by Havis; 07-09-2015, 07:31.
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                • hitu
                  Newbiemmer
                  • Jul 2014
                  • 7
                  • Lieksa

                  #9
                  Narinahelat pari kk sit vaihdettu. Juu ja tosiaan tasaseen koko alalta renkaat kuluu. Oon kokeillut Nokia, delinten,barumin renkaita nyt on kokeilussa nankang sport ns2 kun niitä kehuvat jossain. Eikä ole kärriä kiskottu perässä 255-35/19 on nuo renkaat. Perää on vähän laskettu ja pussit on ehjät. Iskarit alkaa olemaan aika huonot takana

                  Comment

                  • Maili
                    BTCF Member
                    • Aug 2011
                    • 446
                    • E-pohjanmaa

                    #10
                    Mulla oli edellisessä e39 toukassa samaa vikaa. Renkaat kului tasaisesti, mutta tosi nopeasti. Kuluminen alkoi, kun säädätin kulmat. Edessä oli tarve, mutta olivat takapäätäkin säätäneet. Vein sen kesän jälkeen toiseen paikkaan säädettäväksi ja vika katosi. En muista mikä muuttui, autokin on jo bemarien taivaassa.(ajettiin lunastukseen) Eli kulmien säätöön.
                    E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                    Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                    Comment

                    • kihe
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2011
                      • 174
                      • Joensuu

                      #11
                      Onko camberien säätövara sitten loppunut kesken vai miksi eivät ole Vianorilla laittaneet säätöjä kohilleen? Miten tuollaisilla camber-arvoilla voi liike väittää että kulmat kunnossa? Vai onko camberin "vaillinaisuutta" korjailtu aurausarvoilla, jotta on saatu joku järkevä tulos kulun suhteen?

                      Jostain aiemmista postauksesta olen tallentanut seuraavat viitteelliset ohjearvot camberille:
                      "etupäässä on enemän sallittu negatiivista camberia m-sport alustalla kuin standard alustalla. M-sport ja standart suspension oikea camber arvo taka pyörille on - 1 50' ± 20'
                      Standard suspensionetupään camber kulmat on: -13' ± 30'
                      M-sport suspension etupään kulmat on: -36' ± 30'"

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10037
                        • KVLA

                        #12
                        Originally posted by Havis View Post
                        Jos camberi olis syypää kuluis renkaat sisäreunasta. Mutta ymmärsin että kulumiskuvio on tasainen mutta että ongelma on koko kulutuspinnan ennenaikainen kuluminen?
                        Näinhän se on,mutta onko tuo aurausarvokaan oikein?Jos nega-camperia on reilusti ja vielä isosti aurausta,niin renkaat voi kulua tosi nopeasti ja "tasaisesti".Eli onkohan kulmat nyt vaan säädetty väljällä alustalla (ja "kodilleen").

                        Comment

                        • Havis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1836
                          • Kotona/Poissa

                          #13
                          Originally posted by Heguli 31 View Post
                          Asteen verran liikaa lintallaan,vaikka ekassa postauksessa kirjoitit,että kulmat kohdillaan.
                          Spekseihin verrattuna sallituissa rajoissahan noi on, vai eikö muka? HUOM koko ajan puhutaan TAKApään kulmista...

                          Ja edelleen, liika camber syö sisäreunoja, ja tässähän ei suinkaan ollut sellaisia oireita.
                          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                          E60 523iA -08

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10037
                            • KVLA

                            #14
                            Originally posted by Havis View Post
                            Spekseihin verrattuna sallituissa rajoissahan noi on, vai eikö muka? HUOM koko ajan puhutaan TAKApään kulmista...

                            Ja edelleen, liika camber syö sisäreunoja, ja tässähän ei suinkaan ollut sellaisia oireita.
                            Takapäästä kyllä ja kaiken aikaa...

                            Tarkoitin vaan,että kun/jos kulmat on säädetty väljällä alustalla/nivelillä,niin (tässä tapauksessa takavetoisessa) vedon ollessa päällä auraus voi lisääntyä noista arvoista reilustikkin.Näin ollen renkaat voi kulua tosi nopeasti koko kulutuspinnan leveydeltä suht tasaisesti,vaikka camperit olisikin noin "sisäkantti voittoiset".
                            Last edited by Heguli 31; 08-09-2015, 15:06.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎