Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530Da nykii 100km/h vauhdissa/kiihdyttäessä (KORJATTU)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soad
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2011
    • 204
    • Tampere

    E39 530Da nykii 100km/h vauhdissa/kiihdyttäessä (KORJATTU)

    Olen searchannut jo monet illat, mutta teen jokatapauksessa oman...

    Eli ko. auto nypyttää/rykii kun tasakaasulla kiihdytät n. 100km/h vauhdissa?

    Muuten ei mitään ongelmia tyhjäkäynnissä, lootan toiminnassa tai tehoissa.

    Antoi vikakoodin EGR, voiko tämä pelkästään tehdä tämmöisen vian? Vai onko jotain muuta mitä pitäisi tarkastella? Auto menee ensi vkon ke pajalle (tutulle) niin voisi hänellekin sanoa sitten!

    Turbiini luistaa/lukitus?
    Last edited by Soad; 24-11-2015, 10:01.
    Kaikennäkösiä romuja..

    Pirkanmaan parasta autonhoitoa @ Mudfix Car Detailing FB ja IG Mudfix
    (http://www.mudfix.fi)
  • kihe
    Bimmer Rookie
    • Sep 2011
    • 174
    • Joensuu

    #2
    Originally posted by Soad View Post
    Olen searchannut jo monet illat, mutta teen jokatapauksessa oman...

    Eli ko. auto nypyttää/rykii kun tasakaasulla kiihdytät n. 100km/h vauhdissa?

    Muuten ei mitään ongelmia tyhjäkäynnissä, lootan toiminnassa tai tehoissa.

    Antoi vikakoodin EGR, voiko tämä pelkästään tehdä tämmöisen vian? Vai onko jotain muuta mitä pitäisi tarkastella? Auto menee ensi vkon ke pajalle (tutulle) niin voisi hänellekin sanoa sitten!

    Turbiini luistaa/lukitus?
    Onko tuntumaa lukittuuko se turbiini vai ei (esim. putoaako kierrokset selvästi siellä 85-100 km/h nurkilla jonnekin 1500-1900rpm välille) vai loppuuko meno tuonne 100 km/h tietämille kun rupeaa nykimään? Mulla turbiinin loppumisen oireena oli tärinää / tutinaa 80-90 km/h vauhdissa kun ois pitänyt lukittua, ei viitinyt ees kovempaa koittaa ajaa kun rupes kierrokset heijaa sen verran ikävästi.

    Toinen ihan jokerihomma ois katsoa siirtopumpun paineet (esim. INPAlla). Mulla väsähtänyt siirtopumppu ei antanut ainetta, ja meno hyytyi kiihdytyksiin vaikka muuten kulkikin.

    Edit: Ja EGR vika lähti mulla EGRn perusteellisella putsauksella, taisi jumittaa niin pahasti että tuli koodia. EGR kun vielä paikallaan eikä oo tulpattu. Jos tulpattu EGR niin siitä tulee myös EGR vikakoodia.
    Last edited by kihe; 14-09-2015, 21:46. Reason: EGR

    Comment

    • niko-77
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2009
      • 200
      • Espoo

      #3
      Moi! Kallistuisin kanssa katsomaan paineenkorotuspumpun arvot, oma teki samaa ja pumpun heiketessä nykiminen siirtyy alemmille nopeuksille.

      Comment

      • Soad
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2011
        • 204
        • Tampere

        #4
        Syynä oli ilmamassamittari, myös egr tulpattiin samalla! Kiitokset böntille livedata luennasta!

        VITUT, sama jatkui vielä, jatketaan etsimistä!
        Last edited by Soad; 21-09-2015, 15:38.
        Kaikennäkösiä romuja..

        Pirkanmaan parasta autonhoitoa @ Mudfix Car Detailing FB ja IG Mudfix
        (http://www.mudfix.fi)

        Comment

        • rjm
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 353
          • Pirkanmaa

          #5
          Omassa samantyylistä ongelmaa. Tuossa kovemmassa vauhdissa ei meinaa lähteä pienellä kaasulla kiihtymään ja lykkää mustaa.

          Comment

          • luikas
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2004
            • 644
            • Oulu area

            #6
            Originally posted by rjm View Post
            Omassa samantyylistä ongelmaa. Tuossa kovemmassa vauhdissa ei meinaa lähteä pienellä kaasulla kiihtymään ja lykkää mustaa.
            Alipaineletkut tarkistukseen, ainakin turbolta koneen etupuolen kautta kulkeva osuus kuluu usein puhki. Jumittavista turbon siivistä haulla juttua myös.

            Kardaanin takaosassa, ennen perää oleva vakionopeusnivel voi aiheuttaa nykimistä kiihdytyksessä ja tasakaasulla ajossa.
            Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
            Past:
            F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
            F31 318d xdrive -14
            F07 530d GT-11
            E90 330xda LCI -09
            E70 X5 3,0sd M-Sport -07
            E39 530d M-Sport -03
            E39 530iA M-Sport -02
            E39 528i -97
            E30 320i -88

            Comment

            • rjm
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 353
              • Pirkanmaa

              #7
              No se letku siellä olikin ihan haperoa.

              Comment

              • Soad
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2011
                • 204
                • Tampere

                #8
                Nyt vaihdettu ilmamassamittari ja EGR tukittu peltilätkällä, silti jatkuu..

                Matkahuollossa odottelee nyt tehdaskunnostettu turbiini joka saadaan vkon-kahden sisään vaihdettua niin päivitellään sit jos vaan muistetaan!
                Kaikennäkösiä romuja..

                Pirkanmaan parasta autonhoitoa @ Mudfix Car Detailing FB ja IG Mudfix
                (http://www.mudfix.fi)

                Comment

                • Soad
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2011
                  • 204
                  • Tampere

                  #9
                  Turbiini vaihdettu ja kaikki kunnossa! En tiedä tuliko nyt "turhaan" vaihdettua jotain, mutta kuluviahan ne taitaa kuitenkin olla!

                  Kyllä nyt kulkee niin hienosti kuin olla voi!

                  Uutta siis turbiini, ilmamassamittari, lootan solenoidi, lootan öljyt huuhtelemalla 2x, suodattimet ja egr tulpattu.
                  Kaikennäkösiä romuja..

                  Pirkanmaan parasta autonhoitoa @ Mudfix Car Detailing FB ja IG Mudfix
                  (http://www.mudfix.fi)

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎