Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ilmastoinnin flektin laakeri -vika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RoCCo-
    BTCF Member
    • Jun 2013
    • 82
    • N/A

    Ilmastoinnin flektin laakeri -vika

    E39 528i vm-99

    Elikkäs ilmastoinnin flektissä laakerivika kun pitää sen verran kovaa ääntä kun flekti pyörii suurimmilla nopeuksilla.

    Olisinkin tiedustellut tietääkö kukaan saako flektiin vaihdettua pelkkää laakeria vai joudunko uusimaan koko flektin?

    Ja ilmastoinnin flekti on siis eka flekti keulasta päin heti munuaisten takana, jos joku ei tiedä mitä osaa tarkoitan. 😊
    BMW 525i E61
    BMW X5 3.0i E53 -Ex
    BMW 528i E39 -Ex
    BMW 328i E46 -Ex
    Audi A4 1.8i 20v -Ex
    Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
    Opel Omega 3.0i MV6 -Ex
    Opel Calibra 2.0i 16v -Ex
    Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
  • 523i
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 319
    • Iisalmi

    #2
    http://www.peachparts.com/shopforum/...-123-body.html nähtävästi sama ohje toimii myös BMW flekteihin.

    Comment

    • RoCCo-
      BTCF Member
      • Jun 2013
      • 82
      • N/A

      #3
      Tänään purettiin tuo flekti. Piti ottaa puskuri,ajovalot ja vähän muuta sälää pois edestä ennen, kuin flektin sai irti.

      Noh, laakeria ei löytynyt tai sit ois pitänyt purkaa keskiö atomeiksi. Hapattumia oli jonkin verran ja laitoin elektroniikka sprayta liitoksiin. Lisäksi ilmastoinnin jäähdytin oli täynnä kertynyttä paskaa, joten senkin puhdistin.

      Kävi vaan semmonen juttu, että nyt flekti ei toimi enää ollenkaan kun laitettiin takaisin.
      Hermo meni kun edes takas rämpättiin ja avattiin sekä testailtiin flektiä eikä vikaa löytynyt.

      Purkuautosta saisin uuden käytetyn 50e (tiskiltä täysin uusi n. 250-300e) flektin niin pitänee varmaan kokeilla sillä.
      Last edited by RoCCo-; 13-09-2015, 19:29.
      BMW 525i E61
      BMW X5 3.0i E53 -Ex
      BMW 528i E39 -Ex
      BMW 328i E46 -Ex
      Audi A4 1.8i 20v -Ex
      Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
      Opel Omega 3.0i MV6 -Ex
      Opel Calibra 2.0i 16v -Ex
      Opel Calibra 2.0i 8v -Ex

      Comment

      • 523i
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 319
        • Iisalmi

        #4
        Eikö tuon ohjeen mukaan laakerin voi vaihtaa? Missä lämpötilassa flekti lähtee pyörimään?

        Comment

        • erä-koira
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2011
          • 542
          • peräkylässä

          #5
          Ei siinä tietääkseni oo nuin isoa laakeria helpoimalla pääsee jos ehyen vaihat sinne. Täytyy talven myötä vaihtaa omaani kun on ihan jumissa se.
          NO FOODS NO FARMS

          Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
          e39 523i vm:97

          Comment

          • Hebbu ///M3
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 1627
            • Dallas

            #6
            Siitä ku ottaa auki sen levyn missä on hiilet kiinni, sen alta löytyy kollektori ja käämitykset. Taisi olla akselissa valettu siipien kiinnitys kohta, eli kollektori pitäsi vetää akselista pois että saa laakerin paljaaksi.
            Sotkamo Connection

            Comment

            • RoCCo-
              BTCF Member
              • Jun 2013
              • 82
              • N/A

              #7
              Tämä projekti saa jäädä ensi kevääseen, kun talvella ei pahemmin tuota ilmastointia tarvitse.
              BMW 525i E61
              BMW X5 3.0i E53 -Ex
              BMW 528i E39 -Ex
              BMW 328i E46 -Ex
              Audi A4 1.8i 20v -Ex
              Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
              Opel Omega 3.0i MV6 -Ex
              Opel Calibra 2.0i 16v -Ex
              Opel Calibra 2.0i 8v -Ex

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎