Announcement

Collapse
No announcement yet.

Abs ja luistonesto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kuljettaja26
    Newbiemmer
    • Sep 2015
    • 2
    • Finland

    Abs ja luistonesto

    Hei. Mikähän mahtaa olla vikana kun Abs ja Luistonesto valo palaa edelleen vaikka itse aivot on käynyt jo korjattavana. Ennen korjausta valot syttyi välillä tunnin ajon jälkeen tai joskus kesti jopa pari päivää, heti kun oli tarpeeksi lämmennyt. Nyt valot syttyy välittömästi auton käynnistettyä. Onko nyt vaan antureita vika vai miten voi olla mahdollista, että valot palaa enemmän kuin ennen?
    Bmw touring 528 -99
  • erä-koira
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2011
    • 542
    • peräkylässä

    #2
    Originally posted by Kuljettaja26 View Post
    Hei. Mikähän mahtaa olla vikana kun Abs ja Luistonesto valo palaa edelleen vaikka itse aivot on käynyt jo korjattavana. Ennen korjausta valot syttyi välillä tunnin ajon jälkeen tai joskus kesti jopa pari päivää, heti kun oli tarpeeksi lämmennyt. Nyt valot syttyy välittömästi auton käynnistettyä. Onko nyt vaan antureita vika vai miten voi olla mahdollista, että valot palaa enemmän kuin ennen?
    Bmw touring 528 -99
    Siellä on koodit muistissa jos et ole nollannut niitä?
    NO FOODS NO FARMS

    Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
    e39 523i vm:97

    Comment

    • 523i
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2009
      • 319
      • Iisalmi

      #3
      Kannattaa tutkia ne anturin ja laatikon väliset johdot jos ei antureissa ole vikaa.

      Pitääkö boksi koodata uudelleen?
      Last edited by 523i; 18-09-2015, 20:17.

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16341
        • Leppävirta

        #4
        Kannattaa lukea vikakoodit. Voi olla edelleen boksi rikki. Itsellä sama homma. Boksi kävi korjauksessa mutta on edelleen rikki ja kuulemma korjauskelvoton.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • koistve
          Newbiemmer
          • May 2014
          • 6
          • Riihimäki

          #5
          Samaa vikaa.

          Juurikin näin. Kannattaa lukea vikakoodit ja teetättää se tunnetussa korjaamossa. Muuten tulee kaikenlaista arvausta ja joka välissä lähtee sulta euroja. Omassa keississä tämän sain huomata(kolmessa paikassa kävin). Tiistaina selviää korjaantuuko vika uudella dsc boksilla. Jos ei niin...

          Hieman omia kokemuksia. Eka testeri näytti paineanturia. No se vaihdettiin. Ei auttanut. Bmw testeri näytti jarrukytkinvikaa. Se vaihdettiin. Ei auttanut.

          Seuraavaksi kokeiltiin ristiin eri tavalla vikaantuneita bokseja ja diagnoosi oli, että elektroniikkaosa uusiksi. Tämän työn tekijä oli ja on ammattitaitoinen. Hänen mielestään ei kannata yrittää korjausta. Eipä ollut minullakaan enää siihen mielenkiintoa, kun on jo muutaman kerran joutunut kavereilta kyytiä pummaamaan, kun baijerin ylpeys on korjaamolla :/ ja olihan se kesällä lavetillakin kun bensapumppu kosahti.

          Toivon todella, että tiistaina jouluvalot sammuu.
          E39 530i M-sport vm. 2002
          ex-E60 545i vm. 2004

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #6
            Originally posted by koistve View Post
            Juurikin näin. Kannattaa lukea vikakoodit ja teetättää se tunnetussa korjaamossa. Muuten tulee kaikenlaista arvausta ja joka välissä lähtee sulta euroja. Omassa keississä tämän sain huomata(kolmessa paikassa kävin). Tiistaina selviää korjaantuuko vika uudella dsc boksilla. Jos ei niin...

            Hieman omia kokemuksia. Eka testeri näytti paineanturia. No se vaihdettiin. Ei auttanut. Bmw testeri näytti jarrukytkinvikaa. Se vaihdettiin. Ei auttanut.

            Seuraavaksi kokeiltiin ristiin eri tavalla vikaantuneita bokseja ja diagnoosi oli, että elektroniikkaosa uusiksi. Tämän työn tekijä oli ja on ammattitaitoinen. Hänen mielestään ei kannata yrittää korjausta. Eipä ollut minullakaan enää siihen mielenkiintoa, kun on jo muutaman kerran joutunut kavereilta kyytiä pummaamaan, kun baijerin ylpeys on korjaamolla :/ ja olihan se kesällä lavetillakin kun bensapumppu kosahti.

            Toivon todella, että tiistaina jouluvalot sammuu.
            Jos boksiin saa testerillä kokoajan yhteyden on se korjattavissa. Jos sen sijaan yhteyden saaminen on satunnaista, katkoo yleensä boksin sisäinen maadoitus ja korjaus onnistuu keskimäärin 1/3 näistä tapauksista, 2/3 elektroniikka on jo ehtinyt jatkuvan maadoituksen (ja siten myös boksin virransyötön) pätkimisen seurauksena tuhoutua. Tällöin maadoituksen korjaamisen jälkeen jää vikakoodiksi tavallisimmin joko valve relay fault tai internal error. (Jos vaihdat uuden olen toki kiinnostunut ostamaan vanhan boksisi, maksan 40€). Uudet boksithan maksavat Saksassa noin 350-370€ + toim kulut parikymppiä joten kovin paljon enempää ei uudesta kannata maksaa. Uusi on myös aina koodattava autolle.

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #7
              Originally posted by Kuljettaja26 View Post
              Hei. Mikähän mahtaa olla vikana kun Abs ja Luistonesto valo palaa edelleen vaikka itse aivot on käynyt jo korjattavana. Ennen korjausta valot syttyi välillä tunnin ajon jälkeen tai joskus kesti jopa pari päivää, heti kun oli tarpeeksi lämmennyt. Nyt valot syttyy välittömästi auton käynnistettyä. Onko nyt vaan antureita vika vai miten voi olla mahdollista, että valot palaa enemmän kuin ennen?
              Bmw touring 528 -99
              Korjauksessa on vaurioitunut jotakin muuta, muutoin ei voi olla näin kuin oikein huonolla tuurilla. Korjauksessa on mennyt jotakin vikaan todennäköisimmin. Huonon tuurin mainitsin siksi koska jos maadoitus on sattunut pätkimään on se toki juuri boksin viimeisen autossa kiinniolon aikana voinut vaurioittaa boksia pysyvästi, tämä on kuitenkin paljon epätodennäköisempää. Itsekin korjaan satoja bokseja vuosittain, ja mittaan jokaisen ennen luovuttamista mutta silti joskus tulee virhe ja jokin boksi hajoaa miltei heti kun se on paikallaan, tällöin toki uusintakorjaus yleensä ratkaisee tilanteen. (Tällä viikolla valmistuu viimeinkin kaivattu testipenkki näille E39 ja vastaaville bokseille jolloin autoa ja antureiden toimintaa voi simuloida halutulla tavalla ja varmistaa jokaisen boksin toiminnan.)

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #8
                Originally posted by Haju69 View Post
                Kannattaa lukea vikakoodit. Voi olla edelleen boksi rikki. Itsellä sama homma. Boksi kävi korjauksessa mutta on edelleen rikki ja kuulemma korjauskelvoton.
                Toistaiseksi, selvitän koko ajan onko esim. "valve relay fault" vialle mitään kiertotietä, eli esim. erilliskomponentilla korjaamista, ongelmahan johtuu maadoituksen katkomisen aiheuttamasta ohjaimen lähtöasteen vioittumisesta, tätä osaa ei voi varsinaisesti vaihtaa koska on integroitu piirilevyyn. Muutama tällainen boksi on tullut hankittua ja nekin olisi mukava saada markkinoille ehjinä.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎