Voiko viallinen kampiakselin asentotunnistin antaa vikakoodin viallisesta nokka-akselin asentotunnistimesta? Nokka-akselin asentotunnistin on uusi, mutta voihan se olla vielä viallinen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 523i nokka-akselin asentotunnistin
Collapse
X
-
Originally posted by 523i View PostTarvike tuli laitettua. Pitää tilata oem. Onko adaptaatio arvojen nollauksella haitta puolia? Tyhjä käynti on edelleen tuputtava vaikka ainut vikakoodi on tämä camshaft sensor
Kun saat sen vaihdetuksi toimivaan malliin niin voi käyntikin parantua.
Comment
-
-
Originally posted by 523i View PostVoiko viallinen kampiakselin asentotunnistin antaa vikakoodin viallisesta nokka-akselin asentotunnistimesta? Nokka-akselin asentotunnistin on uusi, mutta voihan se olla vielä viallinen.
Kampiakselin asentotunnistin näistä M54 koneista ei käytännössä enään hajoa, eikä joka tapauksessa anna herjaa nokalle.
Halvimmista tarvikeantureista iso osa tahtoo olla jo lähdössä viallisia (orggistakin taitaa saada kuitenkin ”tarvikkeena”).
Comment
-
-
Missä se toinen nokan asentotunnistin on, kyseessä on -97 m52b25. Vaihdoin tuon mikä on vanoksen venttiilin takana, venttiilikopalta separaattorille menevän letkun alla olevan anturi. Vai tarkoititko toisella anturilla kampiakselin anturia (liitin nokka-akselin anturin vieressä)?
Antaa myös koodin:
16 puls width modulated signal for input air condition.
Comment
-
-
Originally posted by 523i View PostMissä se toinen nokan asentotunnistin on, kyseessä on -97 m52b25. Vaihdoin tuon mikä on vanoksen venttiilin takana, venttiilikopalta separaattorille menevän letkun alla olevan anturi. Vai tarkoititko toisella anturilla kampiakselin anturia (liitin nokka-akselin anturin vieressä)?
Antaa myös koodin:
16 puls width modulated signal for input air condition.
Jostain syystä kuvittelin kyseessä olevan uudempi TU moottori?
Eli siinä tapauksessa se tarvikeanturi kannattaa vaihtaa orggikseen ja jos vika ei poistu, kannattaa myös se kampuran anturi tsekata (tässä vanhemmassa se tosiaan voi myös olla se todellinen vian aiheuttaja ja nokka-anturiherja vain seuraus.
Halvimmat tarvike nokka-anturit vain eivät useinkaan tahdo ”sopeutua” ja lähteä toimimaan, joten tässä kohtaa ilman muuta vain orggis.
Comment
-
-
Kävin juuri tänään viemässä Delphin tekemän tarvikesensorin takaisin. BMW originaali toimi laakista. Vaihdettuani tuon tarvikkeen se välillä tuntui toimivan paremmin.
Tyhjäkäynnillä ero oli todella selvä havaittava ero (pienempi) suuttimien äänessä, ehkä hieman parempi (tasaisempi) tyhjäkäynti. käynnistyminen parani myös mutta vasta muutaman sadan kilometrin jälkeen. Ehkä oli jotain huonoja arvoja poisopittavana ensin...
Veto ala- ja keskialueella on huomattavasti parempi, en olisi uskonut. Ilmeisesti tunnistin on ollut sökönä jo pitkään.
Moottorissa (M52B28) ei sinänsä ollut käyntihäiriöitä...muuten kuin se tehonpuute jonka huomasin jälkikäteen.M
850i -91 (EG11)
Z3 2.8 -98 (CH31)
325 -08 (VE31)
Comment
-
-
Amerikan foorumilla oli bemarissa samat arvot ja syyksi paljastui sulanut katalysaattori. Ei varmaan mahdotonta, että kun puola särkyi aiemmin niin 5:es sylinteri työnti palamatonta bensaa kattiin ja se pääsi sulamaan?
Pakokaasu tulee putkesta "tupruttamalla" joten viittaisi siihen että putki on tukossa?
Comment
-
Comment