Mistä mahtais löytyä S62 moottorin kiristysmomentit? Ei tunnu löytyvän ainakaan netistä millään. Ja kaikki muutkin moottorin laakeri/kansiremppaan liittyvät neuvot otetaan vastaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 M5 moottorin kiristysmomentit
Collapse
X
-
Yksi vaihtoehto on ladata TIS koneelle. Sitten löytyy kaikki kiristymomentit ym. tarvittava tieto remppoihin.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by ea_M5 View Post
Comment
-
-
Kerro pultin nro 19 kiristysmomentti.
Originally posted by ea_M5 View PostKesämiina: E39 M5 S/C
Talvimiina: E70 X5 530sd
Comment
-
-
Täydelliset korjausohjeet ja kiristystiukkudet löydät http://workshop-manuals.com/bmw/5_se...s62)/page_687/BMW e46 M3
LPS-Motors
Ex
E39 M5
Comment
-
-
Hyvä kysymys. Sitähän ei TIS suoraan kerro. Tuota pohdittiin muinoin M5Boardilla ja ilmeisesti 38Nm+loctite on ainakin tarpeeksi.
"BMW Std GS 90003-2 in TIS says in typical confusing engineer-speak, if the torque is not specified in TIS, use a minimum of 38 Nm torque for a 10 mm 8.8 grade bolt. That's 28 ft-lb, which is pretty typical for a 3/8" SAE bolt if you Google it. There's no real load on this bolt. The guide just pivots on it. So 38 Nm and some blue Loctite will guarantee it stays put."
Muistan nähneeni M62:n jakopäärempan ohjeen jossa oli käytetty arvoa 22Nm. Pulttihan on sama M10x60 mutta ei duplex-ketjua.
Mitä arvoa Raikun kanssa käytitte?
Saitko autoosi uuden laatikon M-miitin jälkeen?
Last edited by ea_M5; 15-10-2015, 13:49.2001 Le Mans Blue ///M5
Black/Blue sport interior
Titanium Trim
Supersprint X-pipe
Comment
-
-
Kiristys kunnes narahtaa, sitten varttikierros takasinpäin.BMW E70 X5 käyttismöhkö
MB W639 Kummisetä
Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl
Comment
-
-
Liimaa ja sopiva kiristys. Juu uus laatikko ollut jo kuukauden ainakin
Tullut vaan varovaiseksi nyt, ei aina uskalla painaa kaasua pohjaan ettei kuulu kallista kolinaa
Originally posted by ea_M5 View PostHyvä kysymys. Sitähän ei TIS suoraan kerro. Tuota pohdittiin muinoin M5Boardilla ja ilmeisesti 38Nm+loctite on ainakin tarpeeksi.
"BMW Std GS 90003-2 in TIS says in typical confusing engineer-speak, if the torque is not specified in TIS, use a minimum of 38 Nm torque for a 10 mm 8.8 grade bolt. That's 28 ft-lb, which is pretty typical for a 3/8" SAE bolt if you Google it. There's no real load on this bolt. The guide just pivots on it. So 38 Nm and some blue Loctite will guarantee it stays put."
Muistan nähneeni M62:n jakopäärempan ohjeen jossa oli käytetty arvoa 22Nm. Pulttihan on sama M10x60 mutta ei duplex-ketjua.
Mitä arvoa Raikun kanssa käytitte?
Saitko autoosi uuden laatikon M-miitin jälkeen?
Kesämiina: E39 M5 S/C
Talvimiina: E70 X5 530sd
Comment
-
Comment