Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Syyläri, pikaista apua kaivataan.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sepis
    Newbiemmer
    • Mar 2012
    • 7
    • suomi

    E39 Syyläri, pikaista apua kaivataan.

    Olisi 1996 vuoden 528ia syylärin vaihto, uudessa syylärissä on kuitenkin eroa verrattuna tuohon edelliseen. Myyjän mukaan syyläri olisi 1997 vuoden 523 ia:han käypänen, eli käsittääkseni pitäisi käydä tuohon omaanikin. Elikkäs mikä tarkoitus on nuilla kuvassa näkyvillä kahdella lähdöllä harmaiden muovituttien alla. Tuntuvat olevan vain yhteyksissä toisiinsa. Vastaavaan manuaali versioon on tullut syyläri vaihdettua, mutta sielläkään ei ole tullut tuommosia vastaan muistaakseni. Kiirus olisi vaihella, mutta ei viitsisi alkaa repimään vanhaa pois ennenkö selviää nuiden tarkoitus.
    Attached Files
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Taitaa olla vaihteiston öljyjä varten.
    Jos nykyisessä ei ole niitä niin jätä vain tulpat paikoilleen ja laita muuten kaikki kohdilleen.

    Comment

    • erä-koira
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2011
      • 541
      • peräkylässä

      #3
      Originally posted by sepis View Post
      Olisi 1996 vuoden 528ia syylärin vaihto, uudessa syylärissä on kuitenkin eroa verrattuna tuohon edelliseen. Myyjän mukaan syyläri olisi 1997 vuoden 523 ia:han käypänen, eli käsittääkseni pitäisi käydä tuohon omaanikin. Elikkäs mikä tarkoitus on nuilla kuvassa näkyvillä kahdella lähdöllä harmaiden muovituttien alla. Tuntuvat olevan vain yhteyksissä toisiinsa. Vastaavaan manuaali versioon on tullut syyläri vaihdettua, mutta sielläkään ei ole tullut tuommosia vastaan muistaakseni. Kiirus olisi vaihella, mutta ei viitsisi alkaa repimään vanhaa pois ennenkö selviää nuiden tarkoitus.
      automaatti laatikon öljy johot tulee nuihi. jos manualiin tulee niin anna vain olla tulpat paikallaan
      NO FOODS NO FARMS

      Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
      e39 523i vm:97

      Comment

      • sepis
        Newbiemmer
        • Mar 2012
        • 7
        • suomi

        #4
        Automaatti kyseessä, kylläpä se syyläri sinne meni.Ei tuossa aikasemmassakaan syylärissä nuita paikkoja ollut. Käsittääkseni tuossa kiertää laatikon öljyt tuon syylärin edessä olevan lauhuttimen kautta. En tiedä sitten onko näissä jotain malli kohtasia eroja

        Comment

        • Muurahainen
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Originally posted by sepis View Post
          Automaatti kyseessä, kylläpä se syyläri sinne meni.Ei tuossa aikasemmassakaan syylärissä nuita paikkoja ollut. Käsittääkseni tuossa kiertää laatikon öljyt tuon syylärin edessä olevan lauhuttimen kautta. En tiedä sitten onko näissä jotain malli kohtasia eroja
          On kyllä ja vuosimallin mukaan myös.

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1838
            • Kotona/Poissa

            #6
            Originally posted by sepis View Post
            Automaatti kyseessä, kylläpä se syyläri sinne meni.Ei tuossa aikasemmassakaan syylärissä nuita paikkoja ollut. Käsittääkseni tuossa kiertää laatikon öljyt tuon syylärin edessä olevan lauhuttimen kautta. En tiedä sitten onko näissä jotain malli kohtasia eroja
            Lauhduttimen kautta ei taatusti kierrä mitään muuta kuin ilmastoinnin kylmäaineet.

            Joissakin automaattivaihteisissa on erillinen pieni JÄÄHDYTIN hoitamaan öljynjäähdytyksen. Se on selvästi varsinaista jäähdytintä pienempi.

            Ja joissakin se öljy kierrätetään sen varsinaisen jäähdyttimeen sisälle sijoitetun erillisen kennon kautta.

            Eli kyllä automaattiaskin öljyt jonkin kennon kautta pitäis kiertää jäähtymässä. Sitä varten noi liittimet on.

            Onko sun autoon siis joskus vaihdettu manuaalilaatikkoisen syyläri, ja askin öljyletkut huitastu nevadaan? Onko vanha syyläri vielä tallessa? Jos on, niin laitatko tänne sen varaosanumeron niin siitä näkee onko se ollu ns. väärä osa.

            Ja lähteekö laatikosta jotain letkuja? Mitä kautta ne on vedetty?
            Last edited by Havis; 31-10-2015, 15:06.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • sepis
              Newbiemmer
              • Mar 2012
              • 7
              • suomi

              #7
              Originally posted by Havis View Post
              Lauhduttimen kautta ei taatusti kierrä mitään muuta kuin ilmastoinnin kylmäaineet.

              Joissakin automaattivaihteisissa on erillinen pieni JÄÄHDYTIN hoitamaan öljynjäähdytyksen. Se on selvästi varsinaista jäähdytintä pienempi.

              Ja joissakin se öljy kierrätetään sen varsinaisen jäähdyttimeen sisälle sijoitetun erillisen kennon kautta.

              Eli kyllä automaattiaskin öljyt jonkin kennon kautta pitäis kiertää jäähtymässä. Sitä varten noi liittimet on.

              Onko sun autoon siis joskus vaihdettu manuaalilaatikkoisen syyläri, ja askin öljyletkut huitastu nevadaan? Onko vanha syyläri vielä tallessa? Jos on, niin laitatko tänne sen varaosanumeron niin siitä näkee onko se ollu ns. väärä osa.

              Ja lähteekö laatikosta jotain letkuja? Mitä kautta ne on vedetty?
              Mielestäni kyseessä on tuommoinen ratkaisu: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0106, ainakin itse olen ajattellut, että ne 2 muuta letkua jotka tulee sinne samoille paikkeille kuin ohjaustehostimen letkut olisivat nuo automaatti vaihteiston. Viime jäähyttimen vaihto näky olevan tehty benkara autossa, jossa samalla oli merkitty öljylauhdutin ja automaattivaihteiston öljyt vaihetuiksi.
              Attached Files

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎