Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 vetokoukun osto+asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JukkaR
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 160
    • Vihti

    e39 vetokoukun osto+asennus

    Missähän/kukahan tekis tommoista asennusta inhimillisellä hinnalla? Koukun vois ostaa motonestistä tai muualta (vinkkejä saa antaa). Onko kokemuksia moisesta työstä kellään? Auto siis on tää 523i Sedan vm. 98.
    e39 523i -98
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Originally posted by JukkaR
    Missähän/kukahan tekis tommoista asennusta inhimillisellä hinnalla? Koukun vois ostaa motonestistä tai muualta (vinkkejä saa antaa). Onko kokemuksia moisesta työstä kellään? Auto siis on tää 523i Sedan vm. 98.
    En tiedä mitä asennus maksaa liikkeessä, mutta itelle asensin E38:aan orkkiskoukun, joka oli purettu kait kolariautosta. Sen asennus onnistui ainakin helposti, koska koriin oli merkitty jo kohdat mistä pitää porata kiinnitysreiät ja puskurin sisäpuolellakin oli merkit mistä reikä leikataan. Toi homma on E39:ssä varmaan hyvin samanlainen ja mulla se meni niin, että otin takapuskurin irti, löystytin takavaimentajat "roikkumaan", jotta mahtu koukun tukiraudat kiinnittämään. Yhteensä piti muistaakseni poraa joku 7 reikää ja vetää sitten pulteilla kiinni ja lopulta vaan vetää sähköt koukulle, vaimentimet takas paikoilleen kuten myös takapuskuri.

    Virtoja ei saa ryöstää suoraan takavaloilta, jottei tuu herjaa palaneista polttimoista, vaan pitää joko tehdä ite kytkis releistä tai ostaa valmis black box esim. www.ahk-preisbrecher.de :stä 82€ tai Suomesta vastaava n. 140-250€. Asennukseen meni mulla yks iltapäivä, mutta tuli ainakin halvaks ja koukku on piilossa, koska se on irrotettava. Asennusohjeet tohon koko hommaan löytyy myös bemarin EBA-ohjelmasta ja sen voi imuttaa itelleen vaikkas DC:llä.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • anttij
      Bimmer Rookie
      • Jan 2005
      • 56

      #3
      Onko kyseessä farmari vai sedan? Paljonko olisit valmis maksamaan asennuksesta + koukusta + sähköistyksestä? Vastaa näihin vaikka privana, jos asennus voisi tulla kysymykseen Kokkolassa (varaa aikaa päivä).
      - E70 X5 3.0d Sport 2009
      - ex. E61 535dA M-Sport 2005 -
      - ex. E60 530dA 2004 -
      - ex. E46 318i 2002 -
      - ex. E60 525dA M-Sport 2005 -
      - ex. E39 525dA 2002 -

      Comment

      • JukkaR
        Bimmer Rookie
        • May 2003
        • 160
        • Vihti

        #4
        Originally posted by anttij
        Onko kyseessä farmari vai sedan? Paljonko olisit valmis maksamaan asennuksesta + koukusta + sähköistyksestä? Vastaa näihin vaikka privana, jos asennus voisi tulla kysymykseen Kokkolassa (varaa aikaa päivä).
        Sedanihan tuo. Mainittukin tuossa jo yllä. Mutta kyllä tuo Kokkola on liian kaukana. Ei sitä jaksa ajella ihan koukun takia. Pitäs löytyä asennus pääkaupunkiseudulta.
        e39 523i -98

        Comment

        • KFZ-Koenig
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2900

          #5
          Paljonko oot valmis maksamaan tuollaisesta hommasta? Aattelin vaan, ettei mikään firma tuota ilmaseks tee (siinä menee monta tuntia aikaa ja tuntihinta 60-90€), eli jos pitäis asennus sujuu satasella, niin pitää vaihtaa itse. Jos oot valmis maksamaan hommasta monta sataa, niin sitten vaan luuri käteen ja soitto mihin tahansa korjaamoon, jossa tuntihinta matala.
          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

          Comment

          • JukkaR
            Bimmer Rookie
            • May 2003
            • 160
            • Vihti

            #6
            Originally posted by KFZ-Koenig
            Paljonko oot valmis maksamaan tuollaisesta hommasta? Aattelin vaan, ettei mikään firma tuota ilmaseks tee (siinä menee monta tuntia aikaa ja tuntihinta 60-90€), eli jos pitäis asennus sujuu satasella, niin pitää vaihtaa itse. Jos oot valmis maksamaan hommasta monta sataa, niin sitten vaan luuri käteen ja soitto mihin tahansa korjaamoon, jossa tuntihinta matala.
            Joo, kyllä siinä varmaan jonkun verran rahaa palaa. Itsellä ei ole paikkaa/välineitä moiseen operaatioon, joten joudun teettämään homman jossain. Noh, pitänee ruveta soittelemaan ruokatunnilla paikkoja läpi, kunhan koukku & johtosysteemit on kotona.
            e39 523i -98

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎