Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540iA Nesteet ja öljyt sekaisin? *vika löydetty*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #16
    [QUOTE=jallukola] Noh vesipumppu tietty kuluva osa jonka vaihtaminen ei sinällään iso operaatio ole, paitsi tietty jos jakopään huolto ei ole samalla kertaa.. vai?
    [QUOTE]

    Rullaketjujakopää.

    Comment

    • Marduk
      Bimmer Rookie
      • May 2003
      • 129
      • -

      #17
      Ku vaihdat sen vesipumpun heti ku saat sen auton ni olet kuivilla maalla, jos sitä ei ole vaihdettu. Kulutus no jaa, kylmästä käyntiin koko ajan 7km matka ( työmatka) kulutus oli 15.4 ja nyt semmosta normaali meikäläisen ajoa eli välistä kiihdytellään niin paljon ku lähtee.....13,4 kulutus....matkassa menee aika tasan 10. jos lähtee ajatteleen esim pienemmällä koneella olevaa 500 sarjalaista niin esim 528 tai 523 ei se noidenkaan kulutus mitään pientä ole joku voisi täsmentää paljonko noi pelit syö ja mielellään ajotietokoneen lukemat kuten minulla eikä mutu tietoa.

      Comment

      • Koolj_bmw4life
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2002
        • 711
        • Salo,SUOMI

        #18
        540ia -1996, keskikulutus 2000km ajalta ajotietokoneen mukaan 12.3

        Mutta ajelen erittäin rauhallisesti, vak.noppia käyttäen.

        jaska

        Comment

        • S.P.R
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 1009
          • Oulu area

          #19
          kulutus

          540iA vuoden keskikulutus 13,3l/100km.

          Comment

          • Jarkko S
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2003
            • 595
            • Käärmelahti/Maaninka

            #20
            Originally posted by Maglite
            Sen verran ehdin autoa tutkia, että nestettä valuu aika tarkalleen puolivälistä autoa. Tosin nuo pohjamuovit sitä varmaan ohjailevat, eli oikea vuotokohta voi olla missä vain.
            540ia:ssa on öljynjäähdytin (lämmönvaihdin) turbiinikopan alla, eli aikalailla keskellä autoa, ja on semmoisessa paikassa että saa osumaa jos ajaa vähän mökkitietä.

            Tuossa kamppeessa kiertää moottorin jäähdytysneste ja automaattiöljy. Tasaa siis lämpöä lootan ja koneen välillä.
            E60 530d M-Sport
            E53 X5 3.0d Sport
            E53 X5 3.0d Sport Paku
            E93 330d
            E61 535d M-Sport
            E61 520d
            E46 320i

            Comment

            • jallukola
              Newbiemmer
              • Apr 2005
              • 13

              #21
              Originally posted by Marduk
              Ku vaihdat sen vesipumpun heti ku saat sen auton ni olet kuivilla maalla, jos sitä ei ole vaihdettu.
              Okei. Öljypumppu ongelmaa ei siis ole 4.4 pannussa? Tuokaan ei tietty ole paha, kun sen korjata suht. helposti.

              Onko muuten tietoa mistään pahanlaatuisista vioista jotka kannattaa huomioida?
              Pannu siis kestää?

              Comment

              • S.P.R
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 1009
                • Oulu area

                #22
                kestää

                Pannu kestää kyllä jos on ehjä, kun saat sen käsiisi. Kylmänä kierrättäminen tekee hallaa, kuten myös ylilämmöillä ajaminen. Jos kumpaakaan ei ole tapahtunut niin kestää isältä pojalle! Eikä ole edes niin herkkä noille kuin M5:sen S62...

                Comment

                • Maglite
                  Newbiemmer
                  • Apr 2005
                  • 7

                  #23
                  No niin, nyt on auto taas täydessä iskussa. Syyläri meni vaihtoon, alaosasta oli alkanut hajoamaan. Toinen pienen pieni vuotokohta löytyi moottorin ja ohjaamon välissä kulkevasta letkusta, oli sellaisessa paikassa, ettei ihan "vilkaisemalla" aluksi löytynyt.

                  Öljykannua ei ole enää vilautellut, kaipa kyseinen "vika" johtui vain ja ainoastaan moottorin pesusta syntyneestä sähköhäiriöstä. Kuitenkin ajoa tullut tuon jälkeen noin 1000km, eikä kertaakaan ole öljykannu vilahtanut.

                  Yksi mukava yllätys tuli noiden vuotojen korjaamisen jälkeen, yhtenä aamuna startti ei enää pyörittänytkään! Tai startti kyllä äänsi, mutta moottori ei pyörinyt. Startti sattuu sijaitsemaan juuri tuon veemäisessä paikassa sijaitsevan letkun alla ja niinpä jäähdytysneste oli huuhdellut startista voiteluaineet huit hiiteen ja startti meni jumiin. Onneksi startti korjaantui kunnon rasvaamisen avulla! Eli jos startti ei pyöritä, ei kannata heti aluksi tilata uutta vaan pelkällä CRC:llä voi saada ihmeitä aikaan.

                  Mutta jospa tässä ei nyt ihan heti tulisi uusia murheita vastaan.
                  KIITOS kaikille neuvoja/vinkkejä antaneille!

                  Comment

                  • jallukola
                    Newbiemmer
                    • Apr 2005
                    • 13

                    #24
                    1/99 syylarin yläletkun T murtui

                    540iA 12/98 tehtaalta.
                    Syylarin ylävesiletkusta lähtevä letku/t-haara kombo oli kuitenkin vanhempaa mallia ja meni sitten HALKEAMAAN letkun sisältä itsekseen, onneksi saatiin vielä klemmarilla toimimaan ja tänään haettiin uusi Letku laakkoselta hintaan 58E..

                    Siinä rakennetta oli parannettu eikä vissiin halkea kuten edellinen missä T-haara oli myös muovia mutta eri osassa kuin uudemmassa.

                    Oli kiva yllätys että menee sadantonnin autosta euron osa paskaksi, jossain pitää tehtaankin säästää.
                    Vedet ehti tulla tietty ulos, onneksi 30km nopeudessa... Ei alkanut hyvin tämän auton ajot. Navi ei toimi vieläkään, siitä enemmän muualla.

                    Comment

                    • jallukola
                      Newbiemmer
                      • Apr 2005
                      • 13

                      #25
                      taas vedet pihalle

                      Eilen tuli vedet pihalle jostain koneen takaa.
                      Toivottavasti on tuo aikaisemmassa postissa mainittu vuotanut letku.

                      Lämmöt ei yhtään noussee eikä mitään, kumma vaan että noita noin menee. (kansipahvin vuoto selviäisi niin monella tapaa jota yhtään ei ole ilmennyt)

                      Onko jollain hyvää selitystä miksi noita letkuja menee kokoajan...?

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Se on kuuluu noiden vanhempien tyyppivikoihin. 9/98-Uudemmissahan ko.ongelma poistettiin siirtymällä pois klemmarikiristeisistä letkuliitoksista ja tilalle tuli pikaliitintyyppiset putkiliitokset.

                        Comment

                        • jallukola
                          Newbiemmer
                          • Apr 2005
                          • 13

                          #27
                          Originally posted by Hemi
                          Se on kuuluu noiden vanhempien tyyppivikoihin. 9/98-Uudemmissahan ko.ongelma poistettiin siirtymällä pois klemmarikiristeisistä letkuliitoksista ja tilalle tuli pikaliitintyyppiset putkiliitokset.
                          Joo. Paitsi auto on 12/98 rullannut tehtaalta.
                          Mutta osa putkista on vanhemmassa käytettyjä, eipä laakkosen kone löytänyt edes osanumeroa vanhalle. Pari letkua sieltä takaa oli menny. Nyt korjattu...

                          Comment

                          • e38 v8
                            Newbiemmer
                            • Nov 2005
                            • 9

                            #28
                            [QUOTE=Lanttu][QUOTE=jallukola] Noh vesipumppu tietty kuluva osa jonka vaihtaminen ei sinällään iso operaatio ole, paitsi tietty jos jakopään huolto ei ole samalla kertaa.. vai?

                            Rullaketjujakopää.
                            niinpä niin...mulla hajos jakopää m62 koneesta 2 viikkoo sitten keskimmäisen laahurin takia (tyyppi vika olen kuullu ei m60 koska keskimäisen laahurin tilalla hammaspyörä) onneks ei jako menny sekaisin eikä kone paskaks mutta 3 ratasta, ketju ja 3 laahuria uusiks !!!

                            Comment

                            • aapok
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 807
                              • Liperi

                              #29
                              Itsellä hajosi viikonloppuna omasta seiskasta juuri tuolta imusarjan takaa sellanen vesiletku klemmarin juuresta. Niin päättyivät osaltani BCF:n ratapäivät. Kuulemani mukaan tuosta on irrotettava imusarja, että saa vaihdettua, samalla vaihdan myös huohottimen.
                              -Aapo-

                              520da touring Lci M-sport -07
                              1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                              Chevrolet Avalanche LTZ -09
                              Sea Ray 230 sundancer -94

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎