Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saksan tuonnin valmistelu Pohjolan oloihin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rxi
    Newbiemmer
    • Oct 2007
    • 25

    Saksan tuonnin valmistelu Pohjolan oloihin

    Elikkä tuli haettua viikon nettiautoselailun jälkeen Saksasta 530d e39 Touring manuaali m-sport. Ja Baijerilaisen valmistelu kylmiin olosuhteisiin alkaa. Auto on pidetty sisältä ja päältä hyvässä kunnossa, joten ajattelin panostaa itsekin hieman tavallista enemmän. Kaikki vinkit ovat tervetulleita. Onko e39:ssä jotain erityistä mitä pitäisi talven varalta tietää?

    Tässä muutama mitä olen jo meinannut:

    -Alustan massaus
    -Kovavahapinnoite
    -Kurakaukalomatot hyttiin sekä konttiin
    -Asialliset talvirenkaat winterreifenien tilalle
    -Lisälämmittimen kunnostaminen (etelä saksassa varmaan käyttämättömyyttään jumissa tms)
    -Silikoonit tiivisteisiin

    Aloittelija kiittää jo etukäteen. Pitäisi varmaan kirjoitella enemmän kun tämä ei oikein ota luonnistuakseen

    Searchilla en löytänyt aihetta.
    Last edited by Rxi; 28-12-2015, 18:13.
    nykyinen: e39 530d -01 Touring M-Sport
    edelliset:e36 328iA -95 Touring,e36 320i -91 Sedan,e36 320iA -91 Sedan,e36 318is -93 Coupe,e36 320i -92 Sedan
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    #2
    Originally posted by Rxi View Post
    -Silikoonit tiivisteisiin

    Aloittelija kiittää jo etukäteen. Pitäisi varmaan kirjoitella enemmän kun tämä ei oikein ota luonnistuakseen

    Searchilla en löytänyt aihetta.
    Piti kiireesti vastata, ennenkuin pilaat tiivisteet. EI silikonia! Helvetillinen natina alkaapi siitä...
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • Rxi
      Newbiemmer
      • Oct 2007
      • 25

      #3
      Originally posted by touring39 View Post
      Piti kiireesti vastata, ennenkuin pilaat tiivisteet. EI silikonia! Helvetillinen natina alkaapi siitä...
      Kiitoksia nopeudesta. Mitä suosittelisit jäätymisen estämiseksi?
      nykyinen: e39 530d -01 Touring M-Sport
      edelliset:e36 328iA -95 Touring,e36 320i -91 Sedan,e36 320iA -91 Sedan,e36 318is -93 Coupe,e36 320i -92 Sedan

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #4
        Alustan massaus kannattaa unohtaa. Todennäköisesti sillä saa aikaiseksi enemmän haittaa kuin hyötyä E39:n alustassa.

        Orkkis kumimatot, jos velour-matot haluaa säästää kesäksi.

        Webastohan näissä on vakiona. Onko esilämmitys ollut jo tehtaalta? Jos esilämmitys jo tehtaalta, vaatii letkumuutoksia moottorin lämmittämiseksi. Muutoin riittää pelkkä koodaus. Toiminnasta turha arpoa enempää ilman vikakoodeja ja toiminnan testausta live-datan kanssa.

        Ei silikonia tiivisteisiin. Merkkitiskiltä halvempana vaihtoehtona gummipflege tai teflonpohjainen Carbaflo.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • touring39
          BTCF Member
          • May 2005
          • 3901
          • Kaarina

          #5
          Originally posted by Rxi View Post
          Kiitoksia nopeudesta. Mitä suosittelisit jäätymisen estämiseksi?
          Kuten Clavurion jo totesikin, gummipflege merkkiliikkeestä. Maksaa muutaman kympin, mutta on aika riittoisaa, eikä tarvitse käyttää alvariinsa.
          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

          Ex:
          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

          Comment

          • Rxi
            Newbiemmer
            • Oct 2007
            • 25

            #6
            Originally posted by Clavurion View Post
            Alustan massaus kannattaa unohtaa. Todennäköisesti sillä saa aikaiseksi enemmän haittaa kuin hyötyä E39:n alustassa.

            Orkkis kumimatot, jos velour-matot haluaa säästää kesäksi.

            Webastohan näissä on vakiona. Onko esilämmitys ollut jo tehtaalta? Jos esilämmitys jo tehtaalta, vaatii letkumuutoksia moottorin lämmittämiseksi. Muutoin riittää pelkkä koodaus. Toiminnasta turha arpoa enempää ilman vikakoodeja ja toiminnan testausta live-datan kanssa.

            Ei silikonia tiivisteisiin. Merkkitiskiltä halvempana vaihtoehtona gummipflege tai teflonpohjainen Carbaflo.
            Esilämmitys ei ole ollut tehtaalta. Koodeja ei anna autel autotec2:lla (pitäisi tutkia jossain kunnon laitteilla) Minkälaista haittaa massauksesta voi olla e39:ssä? Ja gummipflege huomenna hakuseen.
            nykyinen: e39 530d -01 Touring M-Sport
            edelliset:e36 328iA -95 Touring,e36 320i -91 Sedan,e36 320iA -91 Sedan,e36 318is -93 Coupe,e36 320i -92 Sedan

            Comment

            • 530Da03
              BTCF Member
              • Jan 2014
              • 104
              • Keski-Suomi

              #7
              Eikös näihin saanut tehtaalta varusteen S842A Cold-climate version. Pitää sisällään ainakin lämmitettävän huohottimen.

              Omiin autoihin olen tuon huohottimen lämmityksen asentanut. Taitaa kuitenkin olla aika turhaa hommaa kun näitä näkyy pyörivän satoja/tuhansia ilman tuota lämmitystä, eikä kukaan puhu huohottimen jäätymis ongelmista mitään.

              Sisältääköhän tuo paketti muuta?

              Silikoonia on muuten tullut laitettua tiivisteisiin taas oikein rankalla kädellä, enkä ole kyllä huomannut mitään kitinää, mutta ehkä se taika on siinä että puoli litraa per auto niin ovat oikeasti liukkaat.
              E39 530Da Touring -03
              E39 530D Touring -01 Individual, M-sport
              E39 525Da Touring -00
              E39 530D Touring -99

              Comment

              • 530Da03
                BTCF Member
                • Jan 2014
                • 104
                • Keski-Suomi

                #8


                Originally posted by ART View Post
                Se 43eur/pötkö -tökötti on Carbaflo:ta, ja se on kehitetty nimenomaan näihin uudempiin malleihin, poistamaan kitinöitä. Se EI sisällä silikonia, toisin kuin Gummipflege, joka nimenomaan on silikonia. Gummipflegeä ei enää ole BMW:n varaosatiskiltä saatavilla, ainoastaan tuota Carbaflo:ta.

                ...tai näin minulle ainakin asiantuntevassa BMW-liikkeessä kerrottiin.
                E: Clavurion mainitsikin jo tuon carbaflon mutta ei pistänyt silmään
                Last edited by 530Da03; 28-12-2015, 19:33.
                E39 530Da Touring -03
                E39 530D Touring -01 Individual, M-sport
                E39 525Da Touring -00
                E39 530D Touring -99

                Comment

                • JarkkoMikael
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2010
                  • 165
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Mulla on Saksan tuonti -02 530d ja siinä sai ihan koodaamalla tuon Webaston toimimaan moottorin- ja sisätilojen lämmittimenä ilman mitään letkumuutoksia, foorumilaisen tekemänä kustannuskin oli kymppejä verrattuna Laakkosen 160e pyyntiin. Lisäksi vaihdoin huohottimesta sen huoparullan tilalle separaattorin seuraavan korimallin osista ja hyvin on toiminut ilman lämmitintäkin.

                  JM

                  Comment

                  • -challenger-
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2009
                    • 2150
                    • L a h t i

                    #10
                    Originally posted by Rxi View Post
                    Minkälaista haittaa massauksesta voi olla e39:ssä?

                    Varmaa siinäkin menee sit vesienpoistokanavat sun muut tukkoo ja mätänee vaa nopeemmin..

                    Itte en oo omaa e60 laittanu muutaku lohkolämmittimen ja hyvin on pelittäny.

                    Comment

                    • touring39
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 3901
                      • Kaarina

                      #11
                      Originally posted by -challenger- View Post

                      Itte en oo omaa e60 laittanu muutaku lohkolämmittimen ja hyvin on pelittäny.
                      Sama. Noita 3-litraisia diisseleitä on muutama ollut, oliskohan 7:s menossa. Yhteen olen joskus asentanut lämmitettävän huohottimen, mutta muihin en ole tehnyt mitään. Pari kolme on mennyt ilman moottorinlämmitintäkin...
                      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                      Ex:
                      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                      Comment

                      • 530Da03
                        BTCF Member
                        • Jan 2014
                        • 104
                        • Keski-Suomi

                        #12
                        Eikös näissä ollut jossain vuosimalleissa ainakin jotain letkumuutoksia kun haluaa muuttaa webaston esilämmittimeksi, joka lämmittää myös moottoria?

                        Tuolla ainakin post #44 jotain kuvia.


                        Ei ole tuoreessa muistissa enää mutta kuva taitaa olla Clavurion piirtämä niin varmaan kertoo jos oon ihan hakoteillä.
                        E39 530Da Touring -03
                        E39 530D Touring -01 Individual, M-sport
                        E39 525Da Touring -00
                        E39 530D Touring -99

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          #13
                          Webaston letkumuutoksia E39:ssä tarvii vain, jos jo tehtaalta autossa on ollut esilämmitysmahdollisuus (lisävaruste). Muuten rokkaa ihan koodaamalla esilämmitys käyttöön.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Havis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1838
                            • Kotona/Poissa

                            #14
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Alustan massaus kannattaa unohtaa. Todennäköisesti sillä saa aikaiseksi enemmän haittaa kuin hyötyä E39:n alustassa...
                            Eri mieltä. Oma E39 on näköjään uutena alustamassattu (ostettu -96 toukokuussa, massattu saman vuoden marraskuussa), eikä siitä näytä olleen juurikaan haittaa kuluneen 19v aikana. Ruostetta esiintyy vain niissä kohdin joihin on kolahtanut ns. parkkipaikka- tms kolhu ja jota ei ole korjattu ajoissa. Eli ei se massa ainakaan ruostumista nopeuta, ehkä pikeminkin päinvastoin.

                            Jos on näyttöä muusta niin mielellään tänne myös esille, kiitos.

                            Eri asia on tietty se, että onko n 1000 - 2000 egen käsittely enää muutaman tonnin autoon ylipäätään taloudellisesti mielekästä, aika hyvin E39 kestää ilmankin kun ei joka talvipäivä suolatiellä matkaa aja.

                            Originally posted by Clavurion View Post
                            ...Ei silikonia tiivisteisiin. Merkkitiskiltä halvempana vaihtoehtona gummipflege tai teflonpohjainen Carbaflo.
                            Eri mieltä. Omassa E39:ssä tiivisteitä käsitelty silikonilla harvakseltaan jäätymisen välttämiseksi ja elastisuuden ylläpitämiseksi. Ikuna mitään kitinöitä kuulunu muualta ku apukuskin penkkiläiseltä, ja nekin hoituu kukkapuskalla

                            Mutta kukin tyylillään. Jos mieli rauhoittuu marmorihinnoiteltua kummiplekee tms ihme mömmöö käyttämällä ni sen kun.
                            Last edited by Havis; 28-12-2015, 21:36.
                            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                            E60 523iA -08

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3667
                              • seinäjoki

                              #15
                              Tuola keskusteltu e39 massauksesta josta voi tehdä kukin johtopäätöksen kannattavuudesta:http:http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=15531

                              Ja tuota ovien tiivisteisiin:http://www.wurth.fi/site/media/pdf/t...MUOVIHOITO.pdf

                              Tuola keskustelua e39 kitinöistä ja natinoista
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎