Saksan tuonnin valmistelu Pohjolan oloihin

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rxi
    Newbiemmer
    • Oct 2007
    • 25

Juu no massautusta pitänee näköjään vielä harkita ...Eli toiset suosii carbaflota ja toiset silikoonipohjaisia valmisteita, PItää katsoa mitä paikkakunnan liikkeet tarjoavat. (todennäköisesti carbaflota)

Esilämmitysmahdollisuus ei ole ollut tuossa vakiona. Mitenköhän se koodaus onnistuu kun tuossa on jälkiasennuksena laitettu näytön tilalle 7" kosketusnäyttö navilla, radiolla peruutuskameralla jne. (ratin napit kuitenkin ovat synkassa sen kanssa) Vai olisiko varmempi vaan hankkia kello sitä webastoa varten? :think

P.S. Eilen tuli tulpattua egr. Ja kyllä hengittää paremmin eikä häikkää lämpöjen kanssa Taitaa se egr:n vesitermostaattikin olla vain automaateissa. En ainakaan omasta keppisekotteisesta sitä löytänyt. (korjatkaa jos olen väärässä)

Kiitoksia vastauksista! Tästä on ollut apua.
    Last edited by Rxi; 29-12-2015, 09:35.
    nykyinen: e39 530d -01 Touring M-Sport
    edelliset:e36 328iA -95 Touring,e36 320i -91 Sedan,e36 320iA -91 Sedan,e36 318is -93 Coupe,e36 320i -92 Sedan

Comment

• Jamppa81
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2015
      • 445
      • Helsinki

Originally posted by Rxi View Post
      Juu no massautusta pitänee näköjään vielä harkita ...Eli toiset suosii carbaflota ja toiset silikoonipohjaisia valmisteita, PItää katsoa mitä paikkakunnan liikkeet tarjoavat. (todennäköisesti carbaflota)

Esilämmitysmahdollisuus ei ole ollut tuossa vakiona. Mitenköhän se koodaus onnistuu kun tuossa on jälkiasennuksena laitettu näytön tilalle 7" kosketusnäyttö navilla, radiolla peruutuskameralla jne. (ratin napit kuitenkin ovat synkassa sen kanssa) Vai olisiko varmempi vaan hankkia kello sitä webastoa varten? :think

P.S. Eilen tuli tulpattua egr. Ja kyllä hengittää paremmin eikä häikkää lämpöjen kanssa Taitaa se egr:n vesitermostaattikin olla vain automaateissa. En ainakaan omasta keppisekotteisesta sitä löytänyt. (korjatkaa jos olen väärässä)

Kiitoksia vastauksista! Tästä on ollut apua.
      Mulla on (oli) automaatissa egr termari ja tempaisin sen mäelle sieltä. Samalla poistin kaikki muutkin siihen liittyvät ja tulppasin koko setin pakosarjan päästä. Hienosti toimii.

Comment

• hietase
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 572
        • Espoo

Minä laittaisin cold climate-osat huohotinjärjestelmään ja separaattoriksi jo tässä ketjussa mainitun E60-sarjan vortex-mallisen. Vaihdatutin omaani heti ennen ekaa talvea. Välillä tulee aika paljonkin lyhyttä ajoa, mutta mitään majoneesiongelmia ei ole ollut.

Lisäksi kannattaa tsekata jäähdytinnesteen pakkaskestävyys tai suosiolla vaihtaa nesteet, jos edellisestä vaihdosta ei ole tietoa.

Harkitsisin myös etelän maihin tarkoitettujen ohjaustehostimen ATF-nesteiden vaihtoa notkeampiin CHF-nesteisiin. Itse ajoin pari ekaa talvea ATF:llä ja ohjaus oli aika jäykkä talvella. Nyt on kevyt.

Gummiphlege ei ole kallista ja minulla purkki on kestänyt jo viisi vuotta.
        Last edited by hietase; 04-01-2016, 21:25. Reason: Typoja pois...

Comment

• Hezman
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2012
          • 708
          • Jyväskylä

Webaston koodaus

Originally posted by Rxi View Post
          Hyvä vaihtoehto koodaukselle on GSM-käynnistin webastolle. Itelläkin on kylläkin esilämmittimeksi koodattu versio mutta ajastimen käyttökerrat voi laskea yhden käden sormilla, sen jälkeen kun tuo GSM-käynnistin tuli laitettua. Asennuksestakin on jo useampi vuosi.

Katteleppa haulla "gsm-käynnistin webastolle", jos kiinnostaa.

Comment

• E.K.
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 494
            • Helsinki

Joo, massausrahat kannattaa säästää vaikka tuleviin termostaattihankintoihin...tai vaikka alustan niveliin...

Omalla -01 rakkineella ajettu massaamatta 5 vuodessa 200tkm suolatulla kehäIII + Hki-Jkl väliä ja nyt kun 350tkm tulee mittariin ruostevauriot löytyy ainoastaan näkyviltä paikoilta.... takaluukku,naftakorkinalunen,keulan ja helman kiveniskut. -pohjamuovien alla ei ole edes kuraa..

Huohottimeen vaihdoin eka talvena uuden rullan kun varaosamyyjä ei osannu antaa e60 vortexia pyynnöstä huolimatta, -pitäs varmaan taas viimein uusia se.
            mutta huohottimen lämmitintä ei jokapäiväisessä ajossa ole tarvinnut.

Kaveri kerran pestessä erehty mun ovitiivisteisiin silikoonia laittamaan,-vanha heteka oli sen jälkeen hyvä kuvaus äänimaailmalle..

...ja laita kuntoon se orggis webasto. mulla on kortin korjaamisen jälkeen toiminut sen 4-5 talvea ilman mitään muuta huoltoa, -tosin akun kunto/ lämpötila herkkyys vaikuttaa yllättävän paljon toimintaan. eli jos weba oireilee, on parin kolmen viikon kuluttua akku tyhjä!

Comment

• veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6327
              • P-Pohjanmaa

Joo alkuperäinen weba+ylläpitolaturi jonka tuikkas säännöllisesti pistorasiaan niin olipas se toimiva yhdistelmä silloin joskus E39 530DAT:issa
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

Comment

Working...
              X