Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d nykii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ratomi
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 116
    • kuusamo

    530d nykii

    Eli alkoi kovien pakkasten aikaa nykkimään.... inpalla ihmettelyä siirtopaineet yli 3.5 tyhjäkäynnillä ja ajossa edes nykkiessä ei notkahtele eikä mene ale tuon. Rail paine tyhjäkäynnillä 330-360... ajossa en huomannu katsoa. Mut tuo rate main-injection nousi huutomerkille jo pienellä kiihdytyksellä ja näytti suurimmillaan 44 :think ja minusta tuo nykkiminen alkoi heti kun tuo arvo meni yli 20....mitä tuo tarkoittaa? Onko tuo joku suuttimiin liittyvä arvo? Suuttimien korjausarvot on -1,5 ja 1,5 välillä viimeiset 50tkm kun olen joskus varsin katsonut...
  • ratomi
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 116
    • kuusamo

    #2
    Niin ja polttoainesuodatin juuri vaihdettu uuteen eikä vaikuttanut mitään.

    Comment

    • ratomi
      Bimmer Rookie
      • Apr 2009
      • 116
      • kuusamo

      #3
      Voiko ilmanmäärämittari aiheuttaa nykyttelyä ajossa?

      Comment

      • EPDM
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2005
        • 4624
        • Lahti.

        #4
        Välikaasulla kyllä, harvemmin täyskaasulla, ellei ole täysin rikki. Ota liitin irti jolloin moottori menee ns varaohjelmalla ja kokeile nykiikö vielä.
        Viviendo en Lahiti
        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
        Vw Corrado vr6

        Comment

        • estervainaa
          BTCF Member
          • Jan 2008
          • 665
          • Kuopio

          #5
          Itsellä aiheutti kulunut imm nykinää ja hummaamista tasakaasulla ja etenkin moottorijarrutuksella, täyskaasulla ei oireillut.
          -89 "m5" rataprojekti
          -02 transporter syncro
          -01 e53 3.0i
          -93 318is rataprojekti nro II

          Comment

          • Jii_Koo
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2013
            • 785
            • Jkl

            #6
            Aiheesta varmasti useita topicceja, mutta kysytääs tässä kun oli sopoivasti ylhäällä.

            Nykäisee välillä kovaan vauhtiin (80-120km/h) kiihdyttäessä, vähän kuin luistonesto puuttuisi peliin, mutta sen valo ei välky.
            Olen kuulevinani entistä kovemman surinan kuskin penkin alta, vielä kuitenkin aika hiljainen ja tasainen ääni. Vikakoodi 1260 [04704] "Pre-supply pressure monitoring" tuntuu toistuvan.
            Voisiko tuo koodi viitata kuskin penkin alle naftapumppuun, vai onko se yksin ja ainoastaan jonkun paineanturin tjsp. koodi?

            Sanottakoon nyt vielä, että turbon ohjaus kunnossa, letkut ehjät ja alipainekello liikkuu nätisti. Siihen ei siis liity.
            '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

            Comment

            • Jii_Koo
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2013
              • 785
              • Jkl

              #7
              Originally posted by jaykayarel View Post
              Vikakoodi 1260 [04704] "Pre-supply pressure monitoring" tuntuu toistuvan.
              Kysytääs uudestaan:
              Viittaako tämä ainoastaan rikkinäiseen anturiin, vai voiko tulla myös, jos anturi saa omituisia lukemia?
              Toisin sanoen meneekö anturi uusiksi, vai pre-supply pumput (& ehkä anturi) uusiksi?
              '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

              Comment

              • kihe
                Bimmer Rookie
                • Sep 2011
                • 174
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by jaykayarel View Post
                Kysytääs uudestaan:
                Viittaako tämä ainoastaan rikkinäiseen anturiin, vai voiko tulla myös, jos anturi saa omituisia lukemia?
                Toisin sanoen meneekö anturi uusiksi, vai pre-supply pumput (& ehkä anturi) uusiksi?
                Ootko tsekannut esim. INPAlla paljonko pre-supply paineet on? Mulla oli sama vikakoodi kun siirtopumpun paineet laski liian alas (meni jo alle 2 barin). Aiheutti nykymistä ja menon hyytymistä. Uusi pumppu ja taas pelittää normaalisti.

                Comment

                • Jii_Koo
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2013
                  • 785
                  • Jkl

                  #9
                  Originally posted by kihe View Post
                  Ootko tsekannut esim. INPAlla paljonko pre-supply paineet on? Mulla oli sama vikakoodi kun siirtopumpun paineet laski liian alas (meni jo alle 2 barin). Aiheutti nykymistä ja menon hyytymistä. Uusi pumppu ja taas pelittää normaalisti.
                  Syksyllä viimeksi katsonut live-dataa ja silloin oli ok, nyt voi tilanne toki olla jo eri. Pakkasten lauhduttua mielestäni pumpun ääntely laantunut/hävinnyt, eikä nykimistäkään ole esiintynyt. Ei tuo toki muutenkaan nykäissyt, kuin -30c pakkasilla kerran, mutta... Luonne ei anna periksi tuollaisille
                  Olisko ollut niin sameaa kiisseliä, ettei pumppu meinannut työntää..?
                  Suodatin vaihdettu syksyllä Forte-huuhtelun jälkeen.

                  Pääasia oli tuo tieto, että ko. vikakoodi voi tulla "oudoista" painelukemista, eikä pelkästään esim. katkenneesta yhteydestä paineanturiin.
                  '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎