Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA pamaus voimansiirrosta ja pakki katosi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleVee87
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 58
    • Savonlinna

    530dA pamaus voimansiirrosta ja pakki katosi

    Moro

    Eli otsikon mukaisesta vehkeestä kuului suht kova kolaus jostain päin voimansiirtoa n. 60 km/h vauhdissa ja perä käväisi sen verran lukossa että lähti poikittain. Pysähdyin läheiselle parkkiksella katsomaan ettei ole mitään vikaa näkyvissä.

    Siitä liikkeelle lähtiessä laatikko ei vaihtanut enää kakkosta isommalle, ja laatikon vikavalo syttyi palamaan. Pajan pihaan päästyäni huomasin, ettei pakkikaan enää toimi; menee kyllä päälle kuin yrittäisi lähteä liikkeelle, mutta käy vaan luistamaan.

    Auto ei liiku taaksepäin myöskään työntämällä vaikka vaihde olisi vapaalla! Jouduin irroittamaan kardaanin että sain auton hallista ulos.

    Ilmeisesti mekaaninen vika? Ongelma alkoi 100km sen jälkeen kun vaihdoin pienemmät renkaat alle. Aiemmin toimi moitteitta, paitsi joku epämääräinen siritys kuului laatikon suunnilta n. 2000 rpm alueella.
    F32 430d
    Aiempia: E36, E46, E39, F10, E61, E91
    - dieseliä ja bensaa (4-, 6-, 8-cyl.)
    - manuaalia ja automaattia
    - sedania ja touringia
  • rectum
    Bimmer Rookie
    • Sep 2009
    • 85
    • Lahti

    #2
    Multa oli räjähtänyt kuvassa osa 817 ja siihen sisään tuleva akseli http://autogear.fi/vaihteistokauppa/5l40e.pdf Auto ei hievahtanutkaan taaksepäin,ennen kun irrotti kardaanin... Sitä en tiedä missä yhteydessä oli hajonnut,kun ostin viallisena,niin säästyi rikkomisen vaiva
    E61 535 tiisseli M-sport -06
    E36 325i coupe -93
    +paljon muita merkkejä...

    Comment

    • VilleVee87
      Bimmer Rookie
      • Oct 2012
      • 58
      • Savonlinna

      #3
      Okei!

      Sama vika varmaankin sit tossa itellä. Muistatko oliko miten kallis osa ja miten tolkuttoman hankala vaihtaa?
      F32 430d
      Aiempia: E36, E46, E39, F10, E61, E91
      - dieseliä ja bensaa (4-, 6-, 8-cyl.)
      - manuaalia ja automaattia
      - sedania ja touringia

      Comment

      • rectum
        Bimmer Rookie
        • Sep 2009
        • 85
        • Lahti

        #4
        Originally posted by VilleVee87 View Post
        Okei!

        Sama vika varmaankin sit tossa itellä. Muistatko oliko miten kallis osa ja miten tolkuttoman hankala vaihtaa?
        Ostin toisen rikkinäisen toosan,ja kasailin kahdesta yhen "toimivan",joo hyvimpä toimi,jäi kolmonen luistamaan,menee vikatilaan...vaihdoinpa vielä toisen venttiilikoneiston,mutta eipä paska muuttunu mikskään...

        Sitte palo pinna,ja ostin varaosa-auton missä oli ehjä toosa=helpoin ratkaisu.

        Eli suosittelen suoraan ettimään vaihtolaatikon,pääset helpommalla...

        Jos nyt kuitenkin päädyt ton avaamaan,niin suosittelen hankkimaan ISOT sokkapihdit,siellä on yksi melkosen järeä sokka,minkä saa kyllä vääntöraudoilla tms. kammettua pois,mutta pihdeillä turvallisempi.

        Ja aikaa riittävästi,eli kannattaa pariin kertaan miettiä mitä on tekemässä,ja mikä on minkäkin palikan tarkoitus,ja miten päin se oli...

        Tais olla sen verran sekavaa tarinaa,ettei oo apuja
        E61 535 tiisseli M-sport -06
        E36 325i coupe -93
        +paljon muita merkkejä...

        Comment

        • Hezman
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2012
          • 708
          • Jyväskylä

          #5
          Tuosta manuaalista voipi olla hyötyä.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎