Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 -96 abs ja luistonesto valot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tiina pusila
    Bimmer Rookie
    • Sep 2009
    • 116
    • asikkala

    e39 -96 abs ja luistonesto valot

    Elikkä kyseiset valot loistaa mittaristossa. Kts:llä katsottuna haukkuu vasenta takaisin anturi. testatessa kuitenkin koko ohjelma menee jumiin. Sen verran katsoin että 12v tulee. Laakerit taakse ja vasen anturi uusittu. Ei korjaantunut vika. Myös liitin kunnossa. Apu ois tarpeen. Ja jos päijät-hämeen alueella ois käypänen testeri jollai
  • tansju
    Bimmer Rookie
    • Apr 2015
    • 96
    • Nokian perämettällä

    #2
    Jos nopeusmittari sekä hetkellisen kulutuksen mittari toimii vika ei ymmärtääkseni ole tuossa kuskinpuolen taka-anturissa sillä ko. Anturi antaa tiedon myös noille(sekä matka-&trippimittarille)

    Comment

    • tiina pusila
      Bimmer Rookie
      • Sep 2009
      • 116
      • asikkala

      #3
      Originally posted by tansju View Post
      Jos nopeusmittari sekä hetkellisen kulutuksen mittari toimii vika ei ymmärtääkseni ole tuossa kuskinpuolen taka-anturissa sillä ko. Anturi antaa tiedon myös noille(sekä matka-&trippimittarille)

      Toimii kyllä.

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #4
        Varmaan oikea taka. Tällöin cruise ei toimi jos sellainen on. Kts on ilmeisesti koodattu tai käännetty väärin, taas on oikea ja vasen menneet sekaisin.

        Comment

        • jpo
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 55
          • Seinäjoki

          #5
          Mitenkähän pitääkö tässä sitten itse ruveta pelkäämään ABS-boksin puolesta, kun vikakoodiks herjaa oikeaa taka-anturia, mutta kuitenkin vakionopeussäädin toimii?

          Jos vikakoodit nollaa, niin sekä ABS että ASC valot sammuvat ja pysyvät sammuneena niin kauan, että auto liikahtaa jonka jälkeen molemmat valot palavat seuraavaan nollaukseen saakka. En vielä yleismittarilla ole ehtinyt mitata anturin/linjojen kuntoa.

          Comment

          • 523i
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2009
            • 319
            • Iisalmi

            #6
            Originally posted by jpo View Post
            Mitenkähän pitääkö tässä sitten itse ruveta pelkäämään ABS-boksin puolesta, kun vikakoodiks herjaa oikeaa taka-anturia, mutta kuitenkin vakionopeussäädin toimii?

            Jos vikakoodit nollaa, niin sekä ABS että ASC valot sammuvat ja pysyvät sammuneena niin kauan, että auto liikahtaa jonka jälkeen molemmat valot palavat seuraavaan nollaukseen saakka. En vielä yleismittarilla ole ehtinyt mitata anturin/linjojen kuntoa.
            Varmaan ensin kannattaa vaihtaa se oikea taka-anturi OEM-laatuiseen uuteen anturiin. ABS järjestälmähän tekee tarkistuksen vasta yli 40kmh vauhdissa.

            Comment

            • jpo
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 55
              • Seinäjoki

              #7
              Mistähän voisi löytyä tuo pinni järjestys ASC luistonestolle? Bimmerforums:lta löytyi todella hyvä ohje, mutta se oli DSC luistonestolle ja tuntui, että siinä kerrotut pinnijärjestykset eivät kyllä tuntuneet antavan mitään järkevää tulosta autolla. Tuolta löytyi sitten toisesta ketjusta keskustelua, että esim. E46 323i mallissa tuo pinnijärjestys eroaisi tuosta E39:n DSC versiosta.

              Auto on siis 523i -00 ja ASC luistonestolla.

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #8
                Originally posted by jpo View Post
                Jos vikakoodit nollaa, niin sekä ABS että ASC valot sammuvat ja pysyvät sammuneena niin kauan, että auto liikahtaa jonka jälkeen molemmat valot palavat seuraavaan nollaukseen saakka. En vielä yleismittarilla ole ehtinyt mitata anturin/linjojen kuntoa.
                Anturit, anturilinjat ja boksi ovat ainakin tällöin varmuudella sähköisesti kunnossa! Nyt pitäisi katsoa ajaessa livedatalla että mistä kulmasta nopeustieto puuttuu, ja jos kyseessä on jompikumpi etuanturi niin kiinnityspinnan puhdistaminen riittänee, anturi on tullut liian kauaksi pulssikehästä kiinnityspinnan oksidoitumisen vuoksi, taka-anturin kyseessä ollessa joko laakeripinnassa onmagneettista likaa (kuivaus jarrukliinerillä rasvatomaksi pyörännapaa pyörittäen ja puhalletaan sitten paineilmalla pois) tai anturi on rikki, tai laakeri finito.

                Pumpun moottorin vika tekisi saman käytöksen absille mutta siitä tulisi kyllä ihan omanlaisensa vikakoodi myös.

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #9
                  Originally posted by jpo View Post
                  Mistähän voisi löytyä tuo pinni järjestys ASC luistonestolle? Bimmerforums:lta löytyi todella hyvä ohje, mutta se oli DSC luistonestolle ja tuntui, että siinä kerrotut pinnijärjestykset eivät kyllä tuntuneet antavan mitään järkevää tulosta autolla. Tuolta löytyi sitten toisesta ketjusta keskustelua, että esim. E46 323i mallissa tuo pinnijärjestys eroaisi tuosta E39:n DSC versiosta.

                  Auto on siis 523i -00 ja ASC luistonestolla.
                  et tarvitse tätä tietoa mihinkään kun kaikki anturilinjasi ovat sähköisesti kunnossa, muutoin ei valot poistu koodit kuittaamalla! toki pinnijärjestyksen löytää googlaamalla bmw wds.

                  Comment

                  • jpo
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2009
                    • 55
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Tuo ABS livedatan lukeminen autoista, joissa on pac man liitin taitaa vaatia jotakin erikoisjärjestelyjä, kun siitä OBDII liittimestä ei taida päästä käsiksi kuin moottorin ohjausmoduuliin?

                    Kokeilin kuitenkin tuota livedataa lukea niin, että nostin tunkilla vuoronperään auton joka nurkkaa ylöspäin ja käsin pyöritellä renkaita. Kaikki muut renkaat reagoivat pyöritykseen hienosti, mutta juuri tuo vikakoodin mukainen oikea takarengas väliin reagoi ja väliin ei. Ei ollut paineilmaa ja aikakin vähän kortilla kun tuon tarkistelun tein, joten tuo putsauksen vaikutus jäi vielä kokeilematta.

                    Eikös näissä takapään antureissa tuppaa olemaan vähän sellainen ominaisuus, että ellei ole hiljan vaihdettu, niin ne ovat kyllä rikki viimeistään siinä vaiheessa kun sen saa irti?

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by jpo View Post
                      Tuo ABS livedatan lukeminen autoista, joissa on pac man liitin taitaa vaatia jotakin erikoisjärjestelyjä, kun siitä OBDII liittimestä ei taida päästä käsiksi kuin moottorin ohjausmoduuliin?

                      Kokeilin kuitenkin tuota livedataa lukea niin, että nostin tunkilla vuoronperään auton joka nurkkaa ylöspäin ja käsin pyöritellä renkaita. Kaikki muut renkaat reagoivat pyöritykseen hienosti, mutta juuri tuo vikakoodin mukainen oikea takarengas väliin reagoi ja väliin ei. Ei ollut paineilmaa ja aikakin vähän kortilla kun tuon tarkistelun tein, joten tuo putsauksen vaikutus jäi vielä kokeilematta.

                      Eikös näissä takapään antureissa tuppaa olemaan vähän sellainen ominaisuus, että ellei ole hiljan vaihdettu, niin ne ovat kyllä rikki viimeistään siinä vaiheessa kun sen saa irti?
                      Mitä erityisjärjestelyitä se muka vaatii? Piuha kiinni, liikkeelle ja dataa tutkimaan? Näin olen itse ainakin toiminut ilman mitään eritysjärjestelyitä. Tai no joo, pitäähän se konepelti laittaa kiinni ja kömpiä autoon sisälle.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • erä-koira
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2011
                        • 541
                        • peräkylässä

                        #12
                        Mikä oli tuo 64 continuous control
                        NO FOODS NO FARMS

                        Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                        e39 523i vm:97

                        Comment

                        • jpo
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2009
                          • 55
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Mitä erityisjärjestelyitä se muka vaatii? Piuha kiinni, liikkeelle ja dataa tutkimaan? Näin olen itse ainakin toiminut ilman mitään eritysjärjestelyitä. Tai no joo, pitäähän se konepelti laittaa kiinni ja kömpiä autoon sisälle.
                          Tuotakin harkitsin, mutta tuntui ainakin tuo oma pacman adapteri sen verran korkealta että konepelti jäisi kantamaan siitä päältä ja pelkäsin että sillä painollaan johonkin monttuun ajettaessa pian painaa jonkin muoviklipsun rikki.

                          Lähinnä kuitenkin ajattelin sitä, kun muistelisin lukeneeni jostakin (ehkä jopa tältä foorumilta) jotakin sen suuntaista, että jos tuossa pac man liittimessä kytkisi oikeat pinnit kiinni toisiinsa niin sen jälkeen tuosta obd2 pistokkeesta pääsisi käsiksi kaikkiin moduuleihin. Muistikuva kuitenkin vähän hämärä, niin voi olla että muistan väärin tai ymmärsin väärin.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by jpo View Post
                            Tuotakin harkitsin, mutta tuntui ainakin tuo oma pacman adapteri sen verran korkealta että konepelti jäisi kantamaan siitä päältä ja pelkäsin että sillä painollaan johonkin monttuun ajettaessa pian painaa jonkin muoviklipsun rikki.

                            Lähinnä kuitenkin ajattelin sitä, kun muistelisin lukeneeni jostakin (ehkä jopa tältä foorumilta) jotakin sen suuntaista, että jos tuossa pac man liittimessä kytkisi oikeat pinnit kiinni toisiinsa niin sen jälkeen tuosta obd2 pistokkeesta pääsisi käsiksi kaikkiin moduuleihin. Muistikuva kuitenkin vähän hämärä, niin voi olla että muistan väärin tai ymmärsin väärin.
                            Mikäli käytössä on tuollainen korkea adapteri, niin ota se 20 pistoke irti niin hyvin sopii pelti kiinni. Se on kiinni vain yhdellä klipsillä, joten irroittaminen ja asentaminen on tosi simppeliä.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • jpo
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2009
                              • 55
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Dodiin vika tuli kuntoon ja syylliseksi paljastui viallinen anturi. Ja perinteisesti oli hapettunut niin tiukasti kiinni että irroitus tapahtui palasina.

                              Ja tuli sitten itsekin todettua se, että vaikka siinä 10 e yleismittarissa se diodimittaus onkin, niin ei sillä oikeita tuloksia kyllä saa. Paremmalla mittarilla täällä selostettu mittaus tapa toimi oikein hyvin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎