Elikkä kyseiset valot loistaa mittaristossa. Kts:llä katsottuna haukkuu vasenta takaisin anturi. testatessa kuitenkin koko ohjelma menee jumiin. Sen verran katsoin että 12v tulee. Laakerit taakse ja vasen anturi uusittu. Ei korjaantunut vika. Myös liitin kunnossa. Apu ois tarpeen. Ja jos päijät-hämeen alueella ois käypänen testeri jollai
e39 -96 abs ja luistonesto valot
Collapse
X
-
Tags: None
-
-
Mitenkähän pitääkö tässä sitten itse ruveta pelkäämään ABS-boksin puolesta, kun vikakoodiks herjaa oikeaa taka-anturia, mutta kuitenkin vakionopeussäädin toimii?
Jos vikakoodit nollaa, niin sekä ABS että ASC valot sammuvat ja pysyvät sammuneena niin kauan, että auto liikahtaa jonka jälkeen molemmat valot palavat seuraavaan nollaukseen saakka. En vielä yleismittarilla ole ehtinyt mitata anturin/linjojen kuntoa.
Comment
-
Varmaan ensin kannattaa vaihtaa se oikea taka-anturi OEM-laatuiseen uuteen anturiin. ABS järjestälmähän tekee tarkistuksen vasta yli 40kmh vauhdissa.Originally posted by jpo View PostMitenkähän pitääkö tässä sitten itse ruveta pelkäämään ABS-boksin puolesta, kun vikakoodiks herjaa oikeaa taka-anturia, mutta kuitenkin vakionopeussäädin toimii?
Jos vikakoodit nollaa, niin sekä ABS että ASC valot sammuvat ja pysyvät sammuneena niin kauan, että auto liikahtaa jonka jälkeen molemmat valot palavat seuraavaan nollaukseen saakka. En vielä yleismittarilla ole ehtinyt mitata anturin/linjojen kuntoa.
Comment
-
Mistähän voisi löytyä tuo pinni järjestys ASC luistonestolle? Bimmerforums:lta löytyi todella hyvä ohje, mutta se oli DSC luistonestolle ja tuntui, että siinä kerrotut pinnijärjestykset eivät kyllä tuntuneet antavan mitään järkevää tulosta autolla. Tuolta löytyi sitten toisesta ketjusta keskustelua, että esim. E46 323i mallissa tuo pinnijärjestys eroaisi tuosta E39:n DSC versiosta.
Auto on siis 523i -00 ja ASC luistonestolla.
Comment
-
Anturit, anturilinjat ja boksi ovat ainakin tällöin varmuudella sähköisesti kunnossa! Nyt pitäisi katsoa ajaessa livedatalla että mistä kulmasta nopeustieto puuttuu, ja jos kyseessä on jompikumpi etuanturi niin kiinnityspinnan puhdistaminen riittänee, anturi on tullut liian kauaksi pulssikehästä kiinnityspinnan oksidoitumisen vuoksi, taka-anturin kyseessä ollessa joko laakeripinnassa onmagneettista likaa (kuivaus jarrukliinerillä rasvatomaksi pyörännapaa pyörittäen ja puhalletaan sitten paineilmalla pois) tai anturi on rikki, tai laakeri finito.Originally posted by jpo View PostJos vikakoodit nollaa, niin sekä ABS että ASC valot sammuvat ja pysyvät sammuneena niin kauan, että auto liikahtaa jonka jälkeen molemmat valot palavat seuraavaan nollaukseen saakka. En vielä yleismittarilla ole ehtinyt mitata anturin/linjojen kuntoa.
Pumpun moottorin vika tekisi saman käytöksen absille mutta siitä tulisi kyllä ihan omanlaisensa vikakoodi myös.
Comment
-
et tarvitse tätä tietoa mihinkään kun kaikki anturilinjasi ovat sähköisesti kunnossa, muutoin ei valot poistu koodit kuittaamalla! toki pinnijärjestyksen löytää googlaamalla bmw wds.Originally posted by jpo View PostMistähän voisi löytyä tuo pinni järjestys ASC luistonestolle? Bimmerforums:lta löytyi todella hyvä ohje, mutta se oli DSC luistonestolle ja tuntui, että siinä kerrotut pinnijärjestykset eivät kyllä tuntuneet antavan mitään järkevää tulosta autolla. Tuolta löytyi sitten toisesta ketjusta keskustelua, että esim. E46 323i mallissa tuo pinnijärjestys eroaisi tuosta E39:n DSC versiosta.
Auto on siis 523i -00 ja ASC luistonestolla.
Comment
-
Tuo ABS livedatan lukeminen autoista, joissa on pac man liitin taitaa vaatia jotakin erikoisjärjestelyjä, kun siitä OBDII liittimestä ei taida päästä käsiksi kuin moottorin ohjausmoduuliin?
Kokeilin kuitenkin tuota livedataa lukea niin, että nostin tunkilla vuoronperään auton joka nurkkaa ylöspäin ja käsin pyöritellä renkaita. Kaikki muut renkaat reagoivat pyöritykseen hienosti, mutta juuri tuo vikakoodin mukainen oikea takarengas väliin reagoi ja väliin ei. Ei ollut paineilmaa ja aikakin vähän kortilla kun tuon tarkistelun tein, joten tuo putsauksen vaikutus jäi vielä kokeilematta.
Eikös näissä takapään antureissa tuppaa olemaan vähän sellainen ominaisuus, että ellei ole hiljan vaihdettu, niin ne ovat kyllä rikki viimeistään siinä vaiheessa kun sen saa irti?
Comment
-
Mitä erityisjärjestelyitä se muka vaatii? Piuha kiinni, liikkeelle ja dataa tutkimaan? Näin olen itse ainakin toiminut ilman mitään eritysjärjestelyitä. Tai no joo, pitäähän se konepelti laittaa kiinni ja kömpiä autoon sisälle.Originally posted by jpo View PostTuo ABS livedatan lukeminen autoista, joissa on pac man liitin taitaa vaatia jotakin erikoisjärjestelyjä, kun siitä OBDII liittimestä ei taida päästä käsiksi kuin moottorin ohjausmoduuliin?
Kokeilin kuitenkin tuota livedataa lukea niin, että nostin tunkilla vuoronperään auton joka nurkkaa ylöspäin ja käsin pyöritellä renkaita. Kaikki muut renkaat reagoivat pyöritykseen hienosti, mutta juuri tuo vikakoodin mukainen oikea takarengas väliin reagoi ja väliin ei. Ei ollut paineilmaa ja aikakin vähän kortilla kun tuon tarkistelun tein, joten tuo putsauksen vaikutus jäi vielä kokeilematta.
Eikös näissä takapään antureissa tuppaa olemaan vähän sellainen ominaisuus, että ellei ole hiljan vaihdettu, niin ne ovat kyllä rikki viimeistään siinä vaiheessa kun sen saa irti?
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Tuotakin harkitsin, mutta tuntui ainakin tuo oma pacman adapteri sen verran korkealta että konepelti jäisi kantamaan siitä päältä ja pelkäsin että sillä painollaan johonkin monttuun ajettaessa pian painaa jonkin muoviklipsun rikki.Originally posted by HTK12 View PostMitä erityisjärjestelyitä se muka vaatii? Piuha kiinni, liikkeelle ja dataa tutkimaan? Näin olen itse ainakin toiminut ilman mitään eritysjärjestelyitä. Tai no joo, pitäähän se konepelti laittaa kiinni ja kömpiä autoon sisälle.
Lähinnä kuitenkin ajattelin sitä, kun muistelisin lukeneeni jostakin (ehkä jopa tältä foorumilta) jotakin sen suuntaista, että jos tuossa pac man liittimessä kytkisi oikeat pinnit kiinni toisiinsa niin sen jälkeen tuosta obd2 pistokkeesta pääsisi käsiksi kaikkiin moduuleihin. Muistikuva kuitenkin vähän hämärä, niin voi olla että muistan väärin tai ymmärsin väärin.
Comment
-
Mikäli käytössä on tuollainen korkea adapteri, niin ota se 20 pistoke irti niin hyvin sopii pelti kiinni. Se on kiinni vain yhdellä klipsillä, joten irroittaminen ja asentaminen on tosi simppeliä.Originally posted by jpo View PostTuotakin harkitsin, mutta tuntui ainakin tuo oma pacman adapteri sen verran korkealta että konepelti jäisi kantamaan siitä päältä ja pelkäsin että sillä painollaan johonkin monttuun ajettaessa pian painaa jonkin muoviklipsun rikki.
Lähinnä kuitenkin ajattelin sitä, kun muistelisin lukeneeni jostakin (ehkä jopa tältä foorumilta) jotakin sen suuntaista, että jos tuossa pac man liittimessä kytkisi oikeat pinnit kiinni toisiinsa niin sen jälkeen tuosta obd2 pistokkeesta pääsisi käsiksi kaikkiin moduuleihin. Muistikuva kuitenkin vähän hämärä, niin voi olla että muistan väärin tai ymmärsin väärin.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Dodiin vika tuli kuntoon ja syylliseksi paljastui viallinen anturi. Ja perinteisesti oli hapettunut niin tiukasti kiinni että irroitus tapahtui palasina.
Ja tuli sitten itsekin todettua se, että vaikka siinä 10 e yleismittarissa se diodimittaus onkin, niin ei sillä oikeita tuloksia kyllä saa. Paremmalla mittarilla täällä selostettu mittaus tapa toimi oikein hyvin.
Comment

Comment