Eli tänään kun koetin käynnistellä autoa ei ensin tapahtunut avaimesta mitään muuta kuin, että koko dashboard välähti noin 0,5 sek ja sen jälkeen vain öljy ja akku valo jäi palamaan(sama tapahtui aina kun väänsi avaimesta) ei yritä pyörittää moottoria tai mitään. No n.2 min myöhemmin alkoi melko kovaääninen nakutus matkustajan puolelta joka kesti n. 10sek jonka jälkeen kattoon syttyy valo(koska ovi auki) sitten väännän avaimesta ja auto lähtee käyntiin ilman ongelmia ja lähti sen jälkeenkin nätisti pari kertaa eli mistä voisi johtua. En löydä netistäkään mitään vastaava kun tuo knocking sound vain tuo näitä tyhjäakku topicceja..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 535iA 98' käynnistys ongelmia
Collapse
X
-
Näillä oireilla sanoisin, että kosketusongelma akkukaapelissa/paukussa. Ota kaapelit irti puhdista navat ja kengät, sitten levität niitä akunkenkiä vähän, että menevät pohjaan ja kiristät. Itsellä kun katosi e39:stä virrat ja tuli takaisin, niin ongelma johtui siitä, ettei akunkenkä ollut pohjassa. E39:ssä ovat lyijyä ja tapaavat painua liian kasaan ja sitten eivät mene enää pohjaan, ellei vähän levitä. Toki ongelma voi olla vaikka virtalukon pohjassakin, mutta kannattaa aloittaa akunkengistä, kun niiden pika-huolto ei maksa mitään.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Samaa vikaa täällä, tosin mitään ääniä ei alkanut kuulua/ei lähtenyt käyntiin edes apuvirran kanssa (sisävalot vain vilkku ennenku pisti kaapelit kiinni jolloin alkoivat olla normaalisti päällä).. virrat tosin tuli päälle mutta kun yritti startata niin ei yrittänytkään lähteä - akku finaalissa? Kokeilen noi akunkengät huomenna, mutta jos ei lähde käyntiin niin onko akku sökö?
Comment
-
-
Originally posted by ae39 View PostSamaa vikaa täällä, tosin mitään ääniä ei alkanut kuulua/ei lähtenyt käyntiin edes apuvirran kanssa (sisävalot vain vilkku ennenku pisti kaapelit kiinni jolloin alkoivat olla normaalisti päällä).. virrat tosin tuli päälle mutta kun yritti startata niin ei yrittänytkään lähteä - akku finaalissa? Kokeilen noi akunkengät huomenna, mutta jos ei lähde käyntiin niin onko akku sökö?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostPyörikö startti kuitenkin, kun apuvirtaa annoit? Mikäli pyöri, niin sulla on liian ohuet kaapelit/liian pieni akku mistä otat virtaa tai sitten auton oma akku on oikosessa. Kunnon kaapeleilla lähtee käyntiin ilman auton omaa akkuakin.
edit: akku oli kuollut, uusi tilalle ja taas pelaa!Last edited by ae39; 20-02-2016, 12:29.
Comment
-
-
No ongelma tapahtui taas, virrat siis oli päällä taas siihen asti kun väänsin avainta ja virrat meni, tämän jälkeen menin auton takakopalle ja nostin akkua ilmaan toisesta kaapelista ja sähköt tuli takaisin, sitten kun väännä avaimesta sähköt menee taas tein tämän saman 5-7 kertaa ja lopulta lähti käyntiin ja taas toiminut moitteetta akku on alle vuoden vanha ja kontakteissakaan ei kyllä mitään vikaa näyttäisi olevan irroitin ne ja laitoin takaisin kaapelin päät kiilsi ja oli helvetin tiukassa en tiedä sitten oisko ite kaapeleissa vikaa mutta miksi juuri vain se avaimen kääntäminen saa kontaktin häviämään.. EN tiedä sitten voisko akussa sitten vaan olla se vika..Last edited by Naapa; 20-02-2016, 23:06.
Comment
-
Comment