Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alustasarjan asentaminen PK-seudulla? (e39)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    Alustasarjan asentaminen PK-seudulla? (e39)

    Eli missä kannattaa hintansa ja osaamisen kannalta käydä laitattamassa alustasarja (iskarit+jouset) autoonsa. Jätetään Laakkonen pois laskuista ja T-Essolle on liian pitkät jonot (+ ei nelipyöräsuuntausta).

    Eli osaavatko esim. AD-autohuollossa asentaa ko. paketin asianmukaisesti vai kannattaako viedä Laakkosella tai odottaa jonossa Tapiolaan pääsyä?

    Hinnatkin kiinnostaa, mikäli tietoa löytyy?
  • harossi
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 619
    • Haukipudas

    #2
    Hinnoista sen verran että oulun suunnalla maksoi 100€ asennus + nelipyöräsuuntaus 50€. Ei kyllä ole kovin lähellä Helsinkiä...
    e39 M5

    Comment

    • Keimo
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2032
      • Kekkoslovakia

      #3
      Juu, ei auta ei. AD-liikkeissä eivät näköjään asenna omia vehkeitä, vaan pitäisi ostaa kamat samalla.

      Onko kokemusta Espoonlahden Autohuollosta?

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19175
        • -

        #4
        Vinkkinä ÄLÄ teetä nelipyöräsuuntausta heti uusien jousien asennuksen jälkeen. Anna olla vähintään viikko auton alla. Tai paras vaihtoehto on säätää ensin kulmat asennuksen yhteydessä ja sitten parin kuukauden päästä uudelleen!
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • n9500
          Bimmer Rookie
          • Dec 2004
          • 180

          #5
          Originally posted by Keimo
          Juu, ei auta ei. AD-liikkeissä eivät näköjään asenna omia vehkeitä, vaan pitäisi ostaa kamat samalla.

          Onko kokemusta Espoonlahden Autohuollosta?
          kävin siel pari kertaa korjaamassa kiesii... erittäin miellyttävää porukkaa kyl ja osaavat hommansa.

          Comment

          • Keimo
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2032
            • Kekkoslovakia

            #6
            Originally posted by n9500
            kävin siel pari kertaa korjaamassa kiesii... erittäin miellyttävää porukkaa kyl ja osaavat hommansa.
            Kustannusarvio vaan kohosi pilviin, että menin muualle. Alustasarja tuli Saksan maalta (Sachs) kotiovelle, joten ei muutakun asennusta odottamaan.

            Comment

            • Raputurkki
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 545
              • Suomi

              #7
              Ite kyselin samaa hommaa täältä pk-seudulta. Mulle on tarjottu hinnaks 350 euroa iskarien ja jousien vaihdolle. Halvemmalla kiinnostais päästä. Onko tietoa firmoista, jotka tekis miellyttävämpään hintaan?

              Comment

              • Moonshine
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 1018
                • Järvenpää

                #8
                Originally posted by harossi
                Hinnoista sen verran että oulun suunnalla maksoi 100€ asennus + nelipyöräsuuntaus 50€. Ei kyllä ole kovin lähellä Helsinkiä...
                OT, mutta järkyttävän halba hinta
                Ite maksoin 117 ilmajousituksen irtiotosta ja perinteisten tolppien paikalleenlaitosta. Eli itseasiassa hommana pienempi kuin esim. jousien vaihtaminen...
                "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                Comment

                • Keimo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2032
                  • Kekkoslovakia

                  #9
                  Originally posted by Raputurkki
                  Ite kyselin samaa hommaa täältä pk-seudulta. Mulle on tarjottu hinnaks 350 euroa iskarien ja jousien vaihdolle. Halvemmalla kiinnostais päästä. Onko tietoa firmoista, jotka tekis miellyttävämpään hintaan?
                  Soita Tapiolan Essolle.

                  Comment

                  • Keimo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2032
                    • Kekkoslovakia

                    #10
                    Juu eli sarjahan oli Sachs Performance eli samaa M-sportti tavaraa (näin kuulemma). Hinta 615 euroa kotiin toimitettuna. Paras tarjous Suomesta 930 euroa...

                    Mitäs muuta kannattaa samalla vaihtaa. Pohjaanlyöntikumit tuli mukana ja toisesta threadista lueskelin, että iskarin haitarikumit+jousen aluskumit kannattaa myös vaihtaa?

                    Tuleeko mieleen jotain muuta?

                    Comment

                    • Juice
                      BTCF Member
                      • Apr 2003
                      • 817

                      #11
                      _________________________
                      Last edited by Juice; 18-03-2012, 15:34.

                      Comment

                      • Keimo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2032
                        • Kekkoslovakia

                        #12
                        Nostanpa tämän vielä kerran eli mitäs muuta kannattaa samalla kertaa vaihtaa. Pohjaanlyöntikumit tuli mukana paketin mukana ja toisesta threadista lueskelin, että iskarin haitarikumit+jousen aluskumit kannattaa myös vaihtaa?

                        MIelestäni etupää kolahtelee kuopissa tai sellaisissa lumikuopissa hitaalla vauhdilla ajettaessa. Väljää ei pitäisi olla.

                        Tuleeko mieleen jotain muuta?

                        Comment

                        • KFZ-Koenig
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2900

                          #13
                          Originally posted by Keimo
                          Nostanpa tämän vielä kerran eli mitäs muuta kannattaa samalla kertaa vaihtaa. Pohjaanlyöntikumit tuli mukana paketin mukana ja toisesta threadista lueskelin, että iskarin haitarikumit+jousen aluskumit kannattaa myös vaihtaa?

                          MIelestäni etupää kolahtelee kuopissa tai sellaisissa lumikuopissa hitaalla vauhdilla ajettaessa. Väljää ei pitäisi olla.

                          Tuleeko mieleen jotain muuta?
                          Ite kysyin tuota samaa asiaa kaveriltani, joka on duunissa penarilla ja hän kertoi, että noita kumeja ja haitareita kannattaa vaihtaa jos on paskana, muttei muuten. Eihän ne kalliita ole vaihtaa varmuuden vuoksi, mutta kai tähänkin pätee sama slogan, jota itse käytit, eli if it ain't broken don't fix it. Sama kaveri suositteli mulle kuitenkin yläpään laakerien vaihtoa jos niissä ois klappia tai jos ei niin ainakin puhdistusta ja uudelleenrasvausta.

                          Kolina: Onko sun autoos vaihdettu ne koiranluut jo eteen? Itellä poistu noi kolinat ko. toimenpiteellä. Voiskohan ne yläpään laakerit olla sulla loppu, jos kaikki nivelet on ok?
                          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                          Comment

                          • Keimo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2032
                            • Kekkoslovakia

                            #14
                            Originally posted by KFZ-Koenig
                            Ite kysyin tuota samaa asiaa kaveriltani, joka on duunissa penarilla ja hän kertoi, että noita kumeja ja haitareita kannattaa vaihtaa jos on paskana, muttei muuten. Eihän ne kalliita ole vaihtaa varmuuden vuoksi, mutta kai tähänkin pätee sama slogan, jota itse käytit, eli if it ain't broken don't fix it. Sama kaveri suositteli mulle kuitenkin yläpään laakerien vaihtoa jos niissä ois klappia tai jos ei niin ainakin puhdistusta ja uudelleenrasvausta.

                            Kolina: Onko sun autoos vaihdettu ne koiranluut jo eteen? Itellä poistu noi kolinat ko. toimenpiteellä. Voiskohan ne yläpään laakerit olla sulla loppu, jos kaikki nivelet on ok?
                            Ajattelin samalla vaihtaa nuo kumit, koska ne ei varmaan kustanna maltaita.

                            Kolinoista, että Tapiolan Essolla + Laakkosella tarkastutin etupään, eikä löysää ollut missään, paitsi takapään koiraanluu on vähän löysä.

                            Comment

                            • KFZ-Koenig
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2900

                              #15
                              Originally posted by Keimo
                              Ajattelin samalla vaihtaa nuo kumit, koska ne ei varmaan kustanna maltaita.

                              Kolinoista, että Tapiolan Essolla + Laakkosella tarkastutin etupään, eikä löysää ollut missään, paitsi takapään koiraanluu on vähän löysä.
                              Just laskin omaan seiskaan noiden kumien hinnat eteen/taakse saksan etkan mukaan ja maksais 90€ yhteensä. Tähän sitten laakkoslisää 30-50%, niin alkaa olla muutamalla kumilla ja haitarilla jo hintaa mun mielestä. Vitoseen noi voi olla vähän huokeemmat, mutta jos teetät homman joka tapauksessa ulkopuolisella, niin sitten kannattaa vaihdattaa varmaankin kaikki samalla tuntivelotuksella.

                              EDIT: Tuli tarkistettuu noiden osien hinnat ja "Laakkoslisä" on todellakin tasan 50% noiden päälle, eli maksais Suomessa 136€
                              Last edited by KFZ-Koenig; 22-04-2005, 19:17.
                              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎