Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 omistajat tulipalo vaara!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ¤kkk¤
    BTCF Member
    • Sep 2011
    • 78
    • Oulu

    #16
    Täällä kans oikosulku takana... kylläkin edellisen omistajan aikana.
    Skyline R33
    A6 4F Avant S-Line

    Ex. f06 640d GC M Sport -12
    Ex. e24 635CSiA -88
    Ex. e39 525d -02
    Ex. e39 520d -01

    Comment

    • Krynx
      BTCF Member
      • Sep 2006
      • 908
      • á la Temmes

      #17
      Minä kun olen niin nuukapihi, niin otin vain lämmityksien piuhan irti. Vinkkinä ihmisille joka raskii alkaa ostamaan uudet suuttimet, niin e60 pesurit pitäisi mennä heittämällä ja olla jopa paremmat. Näin ainakin itseni annoin ymmärtää ulkolaisilta foorumeilta lukien.
      E39 525d -00
      E39 523i-96
      E30 316 -86

      Comment

      • toukopouko
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 162
        • Oulu

        #18
        Mulla kanssa 01-mallisessa e39:ssä savusi toinen pissapojan suutin. Ei sytyttänyt mitään palamaan, mutta oli kyllä hiiltynyt aivan korpuksi koko suutin. Konepelti vaihtoi sisäpuolelta väriä, mutta päällepäin ei onneksi näkynyt mitään. Varmaan vähän tuurissaan miten käy kun tuo menee oikoseen.
        - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

        Comment

        • hietase
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2012
          • 562
          • Espoo

          #19
          Missä lämpötilassa nuo ovat päällä? Kai niiden ohjaus sentään on lämpötilaohjattu, eikä kesät talvet kuumana?

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            #20
            Originally posted by hietase View Post
            Missä lämpötilassa nuo ovat päällä? Kai niiden ohjaus sentään on lämpötilaohjattu, eikä kesät talvet kuumana?
            ON: Outside temperature < 3 C and terminal 15 ON.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • hietase
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2012
              • 562
              • Espoo

              #21
              Eli tästäkin pääsemme siihen, että näitä tuskin menee ikinä Keski-Euroopan ilmastossa rikki auton elinkaaren aikana...

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #22
                Originally posted by hietase View Post
                Eli tästäkin pääsemme siihen, että näitä tuskin menee ikinä Keski-Euroopan ilmastossa rikki auton elinkaaren aikana...
                Ainut vaan, että lämpimämmissä maissa kaikki muoviosat menee paljon huonompaan kuntoon.. Tämän huomaa hyvin projekti topikeissa.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • arpuC
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 1377

                  #23
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  ON: Outside temperature < 3 C and terminal 15 ON.
                  Ja suuttimetko toimii ulkolämpömittarin mukaan joka huutaa kesät-talvet -40c? :think
                  Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                  En löydä enää sun luo
                  Teitkö sä tän tahallaan?
                  Nyt kaikki palaa.

                  Comment

                  • ilpopi
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2012
                    • 139
                    • Kankaanpää

                    #24
                    Originally posted by arpuC View Post
                    Ja suuttimetko toimii ulkolämpömittarin mukaan joka huutaa kesät-talvet -40c? :think
                    Arvatenkin näin. Jos ei raaski uutta muutaman kympin anturia ostaa niin lyö sen liittimen oikosulkuun, jolloin ulkolämpömittaus menee + puolelle max lukemaan asti.

                    Comment

                    • Bomb5
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2011
                      • 726
                      • Kivijärvi

                      #25
                      Originally posted by Juize View Post
                      Sulake nro. 9, 15 Amp.
                      Eli hoituuko noiden tulipalovaaran poisto yksinkertaisesti ottamalla veke toi sulake 9, eikä tartte enää murehtia?
                      E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by Bomb5 View Post
                        Eli hoituuko noiden tulipalovaaran poisto yksinkertaisesti ottamalla veke toi sulake 9, eikä tartte enää murehtia?
                        Ei onnistu sulakkeen poistolla ilman, että muutakin menee samalla pois pelistä. Jos sen nyt haluaa pois toiminnasta, niin irrottaa lämmityksen liittimen suuttimilta.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • kihe
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2011
                          • 174
                          • Joensuu

                          #27
                          Vaihdon omaan E39 toukkaan E60 suuttimet, kun toinen oli jo hapertunut eikä pysynyt kiinni kunnolla. Reiän koko ja sovitus oli sama, mutta pientä säätöä vaati letkujen kanssa kun aiemmin meni kaksi letkua suuttimeen ja e60 suuttimet on yhdellä. Osa E39 on kait yhdellä, eli kaksi on niissä joissa Intensive reiniger säiliö ja oikeassa viiksessä päässä S nappula
                          Helpoimmaksi koin, että pätkäisin vanhat letkut poikki kojelaudan alta ja laitoin uutta letkua + jatko- ja Y/T-kappaleita. Toiseen haaraan laitoin venttiilimallisen (mallia Biltema 1,29e/pari).
                          Jos joku haluaa tilailla E60 suuttimia, niin valmis linkki Bildelsbasenin, hinta 150SEK/kpl + rahdit 130SEK kun tiedustelin. Ennätin jo hankkia ite muualta.


                          E60 suuttimissa on 3 suihkua E39 kahden sijaan, eli levittää vähän paremmin. Suuttimen rakenne myös näyttää aavistuksen paremmalta mm. piuhojen tiivistyksen osalta.
                          Last edited by kihe; 28-04-2016, 09:45. Reason: lisäinfot

                          Comment

                          • t-muckle
                            Bimmer Rookie
                            • May 2014
                            • 108
                            • Mäntsälä

                            #28
                            Originally posted by kihe View Post
                            Vaihdon omaan E39 toukkaan E60 suuttimet, kun toinen oli jo hapertunut eikä pysynyt kiinni kunnolla. Reiän koko ja sovitus oli sama, mutta pientä säätöä vaati letkujen kanssa kun aiemmin meni kaksi letkua suuttimeen ja e60 suuttimet on yhdellä. Osa E39 on kait yhdellä, eli kaksi on niissä joissa Intensive reiniger säiliö ja oikeassa viiksessä päässä S nappula
                            Helpoimmaksi koin, että pätkäisin vanhat letkut poikki kojelaudan alta ja laitoin uutta letkua + jatko- ja Y/T-kappaleita. Toiseen haaraan laitoin venttiilimallisen (mallia Biltema 1,29e/pari).
                            Jos joku haluaa tilailla E60 suuttimia, niin valmis linkki Bildelsbasenin, hinta 150SEK/kpl + rahdit 130SEK kun tiedustelin. Ennätin jo hankkia ite muualta.


                            E60 suuttimissa on 3 suihkua E39 kahden sijaan, eli levittää vähän paremmin. Suuttimen rakenne myös näyttää aavistuksen paremmalta mm. piuhojen tiivistyksen osalta.
                            Tein juuri saman operaation omaani, tosin irroitin toistaiseksi kokonaan tuon Intensiven, kun ei nyt sattunut lojumaan tarvittavia osia laatikossa muutokseen.

                            Näitä suuttimia on ilmeisesti erilaisia, koska olin myös siinä uskossa, että saan kolme suihkua, mutta enpä saanutkaan. Näissä E60 suuttimissa mitkä sain on kaksi suihkua, mutta suihkut ovat "suihkumaisia" verrattuna E39 pistemäisiin, joten parannus oli kuitenkin suuri. Alkuperäinen syy vaihdolle oli alkuperäisen suuttimen kiinnikkeen lohkeaminen, joten se nyt ainakin tuli korjattua.
                            Mustang GT 5.0
                            -----
                            ex. E39 Alpina B10 3.3 -02
                            ex. E24 635CSi -85
                            ex. E39 540i -96
                            ex. E65 745i -02
                            ex. E53 X5 3.0d -03
                            ex. E39 Touring 528i -98

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎