mikähän mahtaisi olla syy koneesta kuuluvalle naputukselle, auto on e39 540 touring vm.2000. bilteman vikakoodi laite ilmotti ajoituksen olevan pielessä, mutta voisiko olla joku anturi? tämä kone on kait tupla vanos?
ei ole pahemmin kokemuksia näistä bimmereistä mutta eikös tämä kyseinen vanos ole juurikin joku itsestään venttiilejä säätävä hässäkkä? auttakaa miestä mäessä:think
e39 touring kone ääntää
Collapse
X
-
Toivottavasti ei ole jakopäästä kuuluva ääni. Johtuu silloin luultavammin hajonneista laahaimista.
-
Jotain tälläistä jos ääntelee,niin kiireesti konetta aukomaan: https://www.youtube.com/watch?v=SY57P7WxnYY
Comment
-
tuossapa ois videoo ei oikein kuulu mut vaimeaa sivuääntä on kuultavissa.
Comment
-
Kuulostaa kyllä samalta ku aikasempi video mutta huomattavasti vaimeampana.Originally posted by olli_ne View Posthttps://www.youtube.com/watch?v=pQrc...ature=youtu.be
tuossapa ois videoo ei oikein kuulu mut vaimeaa sivuääntä on kuultavissa.
Comment
-
noo pitää rueta tarkemmin tutkailemaan. Auto tuli puolivahingossa itelle eikä muutenkaan ole kokemusta bemareista/v8 koneista. omaan korvaan se kuulostaisi venttiili ääniltä. Onkohan millanen savotta edessä jos tekisi jakopään remontin?:think
vinkkejä ja huomioitavia seikkoja otetaan vastaan.
Comment
-
Irrota vaikka kuskin puoleinen venttiilikoppa ja kampea meisselillä pitkää ketjua, jos jäntevän tiukka, tyyppivikaisesti hajoava keskilaahain ehyt, jos löysä, ajot kokonaan seis.
Tai sopivasti öljykorkin aukosta samaa kokeillen.
Paljon tällä ajettu vai arvauskilsoilla mennään?
EDIT, nyt hokasin ja kuuntelin aloittajan videon. Tuon pohjalta ei vielä voi jakoketjua/laahainta syyttää yksistään äänilähteeksiLast edited by ritariässä; 07-03-2016, 00:38.
Comment
-
Apulaite- ja kompuran hihnat irti, miltä sitten kuulostaa?Originally posted by ritariässä View PostIrrota vaikka kuskin puoleinen venttiilikoppa ja kampea meisselillä pitkää ketjua, jos jäntevän tiukka, tyyppivikaisesti hajoava keskilaahain ehyt, jos löysä, ajot kokonaan seis.
Tai sopivasti öljykorkin aukosta samaa kokeillen.
Paljon tällä ajettu vai arvauskilsoilla mennään?
EDIT, nyt hokasin ja kuuntelin aloittajan videon. Tuon pohjalta ei vielä voi jakoketjua/laahainta syyttää yksistään äänilähteeksiE61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
joo elikkäs siinä 270000 kantturoilla on kilometrit.
pitääpä kokeillä ketjun kireyttä kunhan auton luo pääsee/kerkiää.
Apulaite- ja kompuran hihnat irti, miltä sitten kuulostaa?
tuohon en osaa sanoa, täytyy kokeilla. meinaisitko että apulaitteen laakeri tai vastaava ääntäisi?
Comment
-
Sitäpä juuri. Tai ohjainrulla.Originally posted by olli_ne View Postjoo elikkäs siinä 270000 kantturoilla on kilometrit.
pitääpä kokeillä ketjun kireyttä kunhan auton luo pääsee/kerkiää.
Apulaite- ja kompuran hihnat irti, miltä sitten kuulostaa?
tuohon en osaa sanoa, täytyy kokeilla. meinaisitko että apulaitteen laakeri tai vastaava ääntäisi?E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
Vanosmokkulat jumittuneet yksi mahdollisuus. Jos epävarma nokka-antureiden iästä/laadusta, fiksu vaihtaa alkuperäiset tilalle ja vain alkuperäiset. Toki myös kotityökaluin tehty laahainremppa ja ajoitus poskellaan mahdollinen.
Comment
-
Tuossa tulikin jo moottoriin liittyvä vastaus, niin laitetaan noista valoista. Eli sulla on vikaa nyt LCM eli valojen ohjausboxissa. Boxin voi korjata tai vaihtaa toisen tilalle. Foorumilta löytyy paljon keskustelua korjaamisesta&vaihtamisesta.Originally posted by olli_ne View Postauto antaa vikakoodit p0011 ja p0343
Camshaft Posistion Sensor mainitaan molempion koodien googlaamisella.
ja vielä kaiken kukkuraksi auton valot temppuilee, kokajan palaa pitkät.
ei taas kohtuudella mene
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
Comment