Elikkä autohan on 523 vm.96 ja pari päivää sitten ilmeni yhtäkkiä semmonen vika et autoa saa startata todella pitkään ennekö se lähtee käyntiin ja se käy aluksi tosi huonosti ei varmaankaan kaikilla, mutta se tasottuu nopeasti ja alkaa käymään normaaalisti. Ajossa kiihdytyksissä tuntuu ihan vähän pientä pätkimistä ja mutten maantieajossa normaali. Vaihdoin tänään tulpat mutta ei auttanut ja ajattelin et vois viedä huomenna testeriin jos löytyis jotain, oisko mitään vinkkeja?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 lähtee huonosti käyntiin ja pätkii?
Collapse
X
-
Mäkään mikään asiantuntia oo, mutta kans ARVAILISIN niitä puolia. Eiks tosta jo selviäis helposti testerillä vika?Ford S-Max 2.0
Kilpuri VW Golf III VR6
ex:
F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20
Comment
-
-
kampiakselin/Nokka-akselin asentotunnistin.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by NokkisNyt ei tuu siis varmaa mut eikös tossa ole joka tulpalle oma puola(en tiedä) mut kaverilla on 520 siinä ainakin on ja siinä oli tollasia samanlaisia oireita ja sit se vielä ikäänku paukutti putkessa! ja vika siis löyty niistä puolista!!!
Comment
-
-
Tiedä auttaako mutta näissä E30:ssä on täysin samoja oireita ja löytyy "e30 käynnistymisongelmia.." tms. Veikattu bensapumppua, b-paineen säädintä, vuotoa jossain jne..E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.
Comment
-
-
Originally posted by Rahukampiakselin/Nokka-akselin asentotunnistin.Last edited by fastandfurious; 21-04-2005, 09:03.
Comment
-
-
Ns. pitkä vieteri käynnistyksessä johtuu monesti juuri tuosta, että nokka-akselin asentotunnistin on viallinen tai johdinkontaktit huonot. Silloin moottorinohjausjärjestelmä joutuu tarkkailemaan muutaman kampiakselin kierroksen enemmän, missä asennossa moottori on ennen kuin käynnistyminen on mahdollista.
Comment
-
-
Joo, näyttäs olevan juurikin toi osa 17?! Ainakin ihan samanlaiselta se näyttää! Ei oo todellakaan paha vaihtaa itte. Anturi irti koneesta ja sitten myös se johdon pätkä...Sitten uutta vaan tilalle? Tossa on kuiteskin semmonen pointti, että vikamuisti täytyy nollata sen anturin vaihtamisen jälkeen, että alkaa taas toimimaan niinkun pitäs. Se on kait kotioloissa, vähän vaikeempi homma jo?
Comment
-
-
Tuo vika minkä kuvailit vaikuttaa kyllä täysin samalta mikä itsellä oli tuossa puolisen vuotta sitten. Veikkaisin että kyseessä on kampuran anturi ja kyllähän tuo on ihan vaihdettavissa joskin liitin tuolle anturille on harvinaisen ärsyttävässä paikassa tasan imusarjan alla. Muutoin vaihto suhtkoht helppoa.
Tiedä tuosta koodien nollaamisen tarpeesta mutta itse kyllä tein tuon lähinnä nähdäkseni että vika todellakin poistuu. Jos ymmärsin silloista vikakoodia oikein, kyseessä kuitenkin oli ns. tilapäinen vika (vaikkakin aina käynnistyksessä ilmenevä), eli kun vain vian poistaa eli vaihtaa anturin, kone toimii taas ihan normaalisti.
Comment
-
-
Ite vaihdoin ton nokka-akselin anturin juuri tuossa maanantaina ja vika ilmeni pidentyneinä starttauksina ja nykimisenä varsinkin matalilla kierroksilla vedättäessä. Vaihto ei hommana ollut paha: ton anturin irroituksen lisäksi vanoksen solenoidin joutuu ruuvaamaan irti (osa 4 kuvassa, huom. tarvii 32mm lenkkiavaimen), kun se on tiellä, samaten tuon vanoksen letkun joutuu irroittamaan toisesta päästä (pultti no. 12 kuvassa) ja sitten öljyfiltterin joutuu vielä irroittamaan, että mahtuu käsi paremmin sinne imusarjan alle, josta se anturin liitin löytyy.
Toi vikakoodin nollaus ei kyllä oo välttämätöntä, eli kun toi vika on korjattu niin se alkaa automaattisesti taas pelata normaalisti .. vaikkakin onnistuuhan tuo vikakoodin nollaus iteltä ihan kotikonsteinkinBMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
sain vihdoin ja viimein ajan testeriin. ilmeni että kampiakselin asentotunnistin ja ilmamassamittari mennyt.. 99e asentotunnistin ja 379e ilmamassamittari oli merkkiliikkeessä eiköhän jostaki muualta saa havemmalla ja sit sen jalkeen pitäs käydä kuittaamassa vikamuisti sekä ohjelmoida ilmamasssamittari sit pitäs visiin pelata.. miten tuon vika muistin voi tyhjentää koti oloissa onko kellään tietoa? entäs tuo ilmamassamittarin ohjelmointi?
Comment
-
Comment