Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 lähtee huonosti käyntiin ja pätkii?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BimmerM
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1137
    • Kemi

    e39 lähtee huonosti käyntiin ja pätkii?

    Elikkä autohan on 523 vm.96 ja pari päivää sitten ilmeni yhtäkkiä semmonen vika et autoa saa startata todella pitkään ennekö se lähtee käyntiin ja se käy aluksi tosi huonosti ei varmaankaan kaikilla, mutta se tasottuu nopeasti ja alkaa käymään normaaalisti. Ajossa kiihdytyksissä tuntuu ihan vähän pientä pätkimistä ja mutten maantieajossa normaali. Vaihdoin tänään tulpat mutta ei auttanut ja ajattelin et vois viedä huomenna testeriin jos löytyis jotain, oisko mitään vinkkeja?
  • Nokkis
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 132
    • Helsinki

    #2
    Nyt ei tuu siis varmaa mut eikös tossa ole joka tulpalle oma puola(en tiedä) mut kaverilla on 520 siinä ainakin on ja siinä oli tollasia samanlaisia oireita ja sit se vielä ikäänku paukutti putkessa! ja vika siis löyty niistä puolista!!!
    Säälin saa ilmaseks...Kateus on ANSAITTAVA..

    Comment

    • Happo
      BTCF Member
      • Sep 2004
      • 922
      • Kauhajoki

      #3
      Mäkään mikään asiantuntia oo, mutta kans ARVAILISIN niitä puolia. Eiks tosta jo selviäis helposti testerillä vika?
      Ford S-Max 2.0
      Kilpuri VW Golf III VR6
      ex:

      F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #4
        kampiakselin/Nokka-akselin asentotunnistin.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • Wessu
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 88
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by Nokkis
          Nyt ei tuu siis varmaa mut eikös tossa ole joka tulpalle oma puola(en tiedä) mut kaverilla on 520 siinä ainakin on ja siinä oli tollasia samanlaisia oireita ja sit se vielä ikäänku paukutti putkessa! ja vika siis löyty niistä puolista!!!
          Ihan mielenkiinnosta ,millä vika "havainnollistettiin" noihin puoliin ja millä saatiin selville viallinen niistä? (ei viitsisi ostaa kaikkia 6 kpl:tta)

          Comment

          • Wessu
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 88
            • Vantaa

            #6
            Mites oletko koittanut noita "resistoreita" eikös noikin ole vaihdettavissa?
            Kuluvia osiahan nuokin lienevät..eli osa 2 ?
            Attached Files

            Comment

            • Axu83
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 601
              • Vantaa

              #7
              Tiedä auttaako mutta näissä E30:ssä on täysin samoja oireita ja löytyy "e30 käynnistymisongelmia.." tms. Veikattu bensapumppua, b-paineen säädintä, vuotoa jossain jne..
              E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
              E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
              Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
              It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
              And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

              Comment

              • fastandfurious
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1731
                • Tampesteri

                #8
                Originally posted by Rahu
                kampiakselin/Nokka-akselin asentotunnistin.
                Itellä oli josks vuosi sitten juuri tuo nokka-akselin asentotunnistin sökönä. Vika ilmeni just siten, että käynnistään joutu todella pitkään enenkun hörähti tulille! Lisäks auto oli tehottoman tuntunen...Tosin mitään pätkimistä ei ajossa tuntunut, mutta tehot oli kateissa... Tämä lienee hyvä vaihtoehto vialle, ja testerissä se selviää...
                Last edited by fastandfurious; 21-04-2005, 09:03.
                ---------------------------------------------------
                E91 325d M-Sport
                ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                Comment

                • Lanttu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 1643

                  #9
                  Ns. pitkä vieteri käynnistyksessä johtuu monesti juuri tuosta, että nokka-akselin asentotunnistin on viallinen tai johdinkontaktit huonot. Silloin moottorinohjausjärjestelmä joutuu tarkkailemaan muutaman kampiakselin kierroksen enemmän, missä asennossa moottori on ennen kuin käynnistyminen on mahdollista.

                  Comment

                  • BimmerM
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1137
                    • Kemi

                    #10
                    onko kukaan vaihtanu ite tuota tunnistinta?
                    missä paikassa se on oliko paha homma?
                    vähän vaikuttas että siinnä se nokka-akselin asentotunnistimessa se vika on.

                    Comment

                    • Wessu
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2004
                      • 88
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by BimmerM
                      onko kukaan vaihtanu ite tuota tunnistinta?
                      missä paikassa se on oliko paha homma?
                      vähän vaikuttas että siinnä se nokka-akselin asentotunnistimessa se vika on.
                      Olisko tuo osa 17 imusarjan alla taitaa olla ...viisaammaat valottakoot asiaa
                      Attached Files

                      Comment

                      • fastandfurious
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1731
                        • Tampesteri

                        #12
                        Joo, näyttäs olevan juurikin toi osa 17?! Ainakin ihan samanlaiselta se näyttää! Ei oo todellakaan paha vaihtaa itte. Anturi irti koneesta ja sitten myös se johdon pätkä...Sitten uutta vaan tilalle? Tossa on kuiteskin semmonen pointti, että vikamuisti täytyy nollata sen anturin vaihtamisen jälkeen, että alkaa taas toimimaan niinkun pitäs. Se on kait kotioloissa, vähän vaikeempi homma jo?
                        ---------------------------------------------------
                        E91 325d M-Sport
                        ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                        E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                        Comment

                        • uoto78
                          Newbiemmer
                          • Nov 2004
                          • 21
                          • Kirkkonummi

                          #13
                          Tuo vika minkä kuvailit vaikuttaa kyllä täysin samalta mikä itsellä oli tuossa puolisen vuotta sitten. Veikkaisin että kyseessä on kampuran anturi ja kyllähän tuo on ihan vaihdettavissa joskin liitin tuolle anturille on harvinaisen ärsyttävässä paikassa tasan imusarjan alla. Muutoin vaihto suhtkoht helppoa.

                          Tiedä tuosta koodien nollaamisen tarpeesta mutta itse kyllä tein tuon lähinnä nähdäkseni että vika todellakin poistuu. Jos ymmärsin silloista vikakoodia oikein, kyseessä kuitenkin oli ns. tilapäinen vika (vaikkakin aina käynnistyksessä ilmenevä), eli kun vain vian poistaa eli vaihtaa anturin, kone toimii taas ihan normaalisti.

                          Comment

                          • jartsa02
                            BTCF Member
                            • Jun 2003
                            • 1131
                            • Helsinki

                            #14
                            Ite vaihdoin ton nokka-akselin anturin juuri tuossa maanantaina ja vika ilmeni pidentyneinä starttauksina ja nykimisenä varsinkin matalilla kierroksilla vedättäessä. Vaihto ei hommana ollut paha: ton anturin irroituksen lisäksi vanoksen solenoidin joutuu ruuvaamaan irti (osa 4 kuvassa, huom. tarvii 32mm lenkkiavaimen), kun se on tiellä, samaten tuon vanoksen letkun joutuu irroittamaan toisesta päästä (pultti no. 12 kuvassa) ja sitten öljyfiltterin joutuu vielä irroittamaan, että mahtuu käsi paremmin sinne imusarjan alle, josta se anturin liitin löytyy.

                            Toi vikakoodin nollaus ei kyllä oo välttämätöntä, eli kun toi vika on korjattu niin se alkaa automaattisesti taas pelata normaalisti .. vaikkakin onnistuuhan tuo vikakoodin nollaus iteltä ihan kotikonsteinkin
                            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                            Comment

                            • BimmerM
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1137
                              • Kemi

                              #15
                              sain vihdoin ja viimein ajan testeriin. ilmeni että kampiakselin asentotunnistin ja ilmamassamittari mennyt.. 99e asentotunnistin ja 379e ilmamassamittari oli merkkiliikkeessä eiköhän jostaki muualta saa havemmalla ja sit sen jalkeen pitäs käydä kuittaamassa vikamuisti sekä ohjelmoida ilmamasssamittari sit pitäs visiin pelata.. miten tuon vika muistin voi tyhjentää koti oloissa onko kellään tietoa? entäs tuo ilmamassamittarin ohjelmointi?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎