Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 523i Hyytyi eikä lähde enään käyntiin.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laikkanen
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 38
    • Oulainen

    e39 523i Hyytyi eikä lähde enään käyntiin.

    Koitin searchilla kahtella ensin, mutta ei oikeen löytyny vastaavia topickeja. Eli homma meni sillai, että töistä tullessa auto hyyty tienvarteen pari kertaa, mutta lähti hetken oottelun jälkeen käyntiin, sitten hyyty kolmannen kerran eikä lähe enään.

    -Kampuran ja nokan asentotunnistin vasta vaihettu
    -Bensapumppu hurisee
    -tulpat vasta vaihettu
    -Vikakoodit luettu INPAlla, mutta ei antanu ainuttakaan vikaa
    -Liimaventtiili ongelmaankaan en usko koska starttausääni on ihan normaali ja työmatka 70kilsaa suuntaansa.

    Mistähän lähtis vikaa kahteleen?
    -e61 530 DÖÖ (käyttis)

    e36 328i (jäärata)
  • mika_z
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 56
    • Kokkola

    #2
    Originally posted by Laikkanen View Post
    Koitin searchilla kahtella ensin, mutta ei oikeen löytyny vastaavia topickeja. Eli homma meni sillai, että töistä tullessa auto hyyty tienvarteen pari kertaa, mutta lähti hetken oottelun jälkeen käyntiin, sitten hyyty kolmannen kerran eikä lähe enään.

    -Kampuran ja nokan asentotunnistin vasta vaihettu
    -Bensapumppu hurisee
    -tulpat vasta vaihettu
    -Vikakoodit luettu INPAlla, mutta ei antanu ainuttakaan vikaa
    -Liimaventtiili ongelmaankaan en usko koska starttausääni on ihan normaali ja työmatka 70kilsaa suuntaansa.

    Mistähän lähtis vikaa kahteleen?
    Onko bensafiltteri vaihdettu?
    Vikakoodien luku ja nollaus INPA/DIS

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by Laikkanen View Post
      Koitin searchilla kahtella ensin, mutta ei oikeen löytyny vastaavia topickeja. Eli homma meni sillai, että töistä tullessa auto hyyty tienvarteen pari kertaa, mutta lähti hetken oottelun jälkeen käyntiin, sitten hyyty kolmannen kerran eikä lähe enään.

      -Kampuran ja nokan asentotunnistin vasta vaihettu
      -Bensapumppu hurisee
      -tulpat vasta vaihettu
      -Vikakoodit luettu INPAlla, mutta ei antanu ainuttakaan vikaa
      -Liimaventtiili ongelmaankaan en usko koska starttausääni on ihan normaali ja työmatka 70kilsaa suuntaansa.

      Mistähän lähtis vikaa kahteleen?
      Kampuran anturi tarvike vai orggis?

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Kun ei vikakoodeja tule, niin mittaa bensanpaineet. Hurina ei vielä takaa, että sieltä tulee riittävästi polttoainetta. Melkein kaikista muista käynnistymisen estävistä vioista, paitsi bensapumpusta tulee vikakoodia.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1838
          • Kotona/Poissa

          #5
          Originally posted by Laikkanen View Post
          Koitin searchilla kahtella ensin, mutta ei oikeen löytyny vastaavia topickeja. Eli homma meni sillai, että töistä tullessa auto hyyty tienvarteen pari kertaa, mutta lähti hetken oottelun jälkeen käyntiin, sitten hyyty kolmannen kerran eikä lähe enään.

          -Kampuran ja nokan asentotunnistin vasta vaihettu
          -Bensapumppu hurisee
          -tulpat vasta vaihettu
          -Vikakoodit luettu INPAlla, mutta ei antanu ainuttakaan vikaa
          -Liimaventtiili ongelmaankaan en usko koska starttausääni on ihan normaali ja työmatka 70kilsaa suuntaansa.

          Mistähän lähtis vikaa kahteleen?
          Paljonko tankissa bensaa? Jos noin neljännes tai alle, koita tankata lisää ja yritä uudestaan. Jos sit lähtee käyntiin niin vikaa siirtopumpussa.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • poteroa
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2010
            • 311
            • Tuusula

            #6
            Täältä kans ääni pumpulle. Hurina ei sano mitään jos ei painetta tule, tankki puoleenväliin ja mittaus siitä kellolta paljon tulee painetta. E46: ssa pumppu oireilee jos alle sen varttitankin kun ehtoopuolella, sama e39:ssä.
            E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
            E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

            Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
            Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
            Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
            Ex: E34 520i "winter wagen"
            Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
            Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
            Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              #7
              Originally posted by Laikkanen View Post
              Koitin searchilla kahtella ensin, mutta ei oikeen löytyny vastaavia topickeja. Eli homma meni sillai, että töistä tullessa auto hyyty tienvarteen pari kertaa, mutta lähti hetken oottelun jälkeen käyntiin, sitten hyyty kolmannen kerran eikä lähe enään.

              -Kampuran ja nokan asentotunnistin vasta vaihettu
              -Bensapumppu hurisee
              -tulpat vasta vaihettu
              -Vikakoodit luettu INPAlla, mutta ei antanu ainuttakaan vikaa
              -Liimaventtiili ongelmaankaan en usko koska starttausääni on ihan normaali ja työmatka 70kilsaa suuntaansa.

              Mistähän lähtis vikaa kahteleen?
              Kiinnostaisi kans mikä merkkiset anturit vaihdoit?
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • Laikkanen
                BTCF Member
                • Mar 2014
                • 38
                • Oulainen

                #8
                En tiiä antureista, ku entinen omistaja ne vaihtanu 10tkm sitten. Eikös INPAn pitäs jotaki vikakoodia näyttää jos anturi sökö? Oli se sitten tarvike tai orkkis?

                Bensahommista senverran, että tällähetkellä tankissa ainetta n50litraa, tosin aika vähänä oli ennenku tankkasin (bensavalo paloi) Oiskohan tuo voinu päästä pumppu vetaseen ilmaa ja vaurioitua? Tuntuu kuitenki hullulta, ettei ees yritä käyntiin vaikka pumppu hurisee ja letkustaki, ku sormilla ottaa kiinni nii selvästi tuntuu, että tulee painetta.
                -e61 530 DÖÖ (käyttis)

                e36 328i (jäärata)

                Comment

                • 523i
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2009
                  • 319
                  • Iisalmi

                  #9
                  Jos on valo jo palanut niin oisko sinne menny roskaa suuttimiin?

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by Laikkanen View Post
                    En tiiä antureista, ku entinen omistaja ne vaihtanu 10tkm sitten. Eikös INPAn pitäs jotaki vikakoodia näyttää jos anturi sökö? Oli se sitten tarvike tai orkkis?

                    Bensahommista senverran, että tällähetkellä tankissa ainetta n50litraa, tosin aika vähänä oli ennenku tankkasin (bensavalo paloi) Oiskohan tuo voinu päästä pumppu vetaseen ilmaa ja vaurioitua? Tuntuu kuitenki hullulta, ettei ees yritä käyntiin vaikka pumppu hurisee ja letkustaki, ku sormilla ottaa kiinni nii selvästi tuntuu, että tulee painetta.
                    Katsoppa tuleeko pyörimisnopeus kuitenkin startatessa. Itsellä meni kampianturi niin ettei ollut ainuttakaan vikakoodia.

                    Comment

                    • Laikkanen
                      BTCF Member
                      • Mar 2014
                      • 38
                      • Oulainen

                      #11
                      Päivitystä tilanteeseen: Auto seisoi päivän koskemattomana ja äsken kävin huviksi koittaan niin sehän lähti käyntiin, mutta sammui noin 15sekunnin päästä. Koitin uuestaan ja kävi enään noin 5sekunttia, sitten ei einää lähteny. Alkaa kyllä hieman vaikuttaa kyllä siltä bensapumppu vialta??
                      -e61 530 DÖÖ (käyttis)

                      e36 328i (jäärata)

                      Comment

                      • Laikkanen
                        BTCF Member
                        • Mar 2014
                        • 38
                        • Oulainen

                        #12
                        Bensapumppuhan se oli rikki! Jollainlailla pyöri, mutta ei tullu tarpeeksi bensanpainetta. Vaihdoin vielä samoilla tulilla suodattimenkin ja nyt huilaa hienosti! Kiitoksia neuvoista kaikille
                        -e61 530 DÖÖ (käyttis)

                        e36 328i (jäärata)

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎