Kuinka teillä tuo loota käyttäytyy kun laatikko on kylmä, ainakin ilman +5 asteesta alaspäin.
Normaalikaasulla kiihdytettäessä 0km/h -> 80km/h meinaa kierrokset luistaa sinne 4tonnin paremmalle puolelle, jos ei ite höllää kaasua, että vaihtaa 5:lle tai mitä nyt sitten tekeekään (porrastaa kierrokset alemmas 1800rpm tienoille??)
Jotenkin tuntuu oudolta että luistaisi noin perkuleesti?
Ja lämpösenä on melkonen kuminauha. Kun esim tulee risteykseen 30-40km/h ja kääntyy siitä toiselle tielle, niin kierrokset pysyy siinä 3000rpm lähes liikkumatta kunhan jalalla osaa sitä siinä pitää vauhdin kasvaessa vaikka 100km/h asti. eli kierrokset jyllää samassa mutta vauhti kasvaa.
Onko ihan perus GM ominaisuuksia nämä vai täytyykö huolestua jostain ja käydä tekemässä jotain ennakkohuoltoja, öljyä??
-15 ja kylmemmillä pakkasilla ensimmäinen kilometri taajamassa on aika tahmeaa menoa, ei oikeen meinaa liikkua kevyellä kaasulla. tarvii ronskimmin kaasua jos haluaa päästä eteenpäin.
Tässä videon pätkä 80km/h normikiihdytyksestä kylmällä laatikolla:
Eli oisko tuo selvin luisto tapahtunut sitten 4:lla? Vitosen vaihdon jälkeen on tuossa 3 tonnin hujakoilla kunnes päästää höllää kaasua että tasottuu tuonne normilukemaan.
Normaalikaasulla kiihdytettäessä 0km/h -> 80km/h meinaa kierrokset luistaa sinne 4tonnin paremmalle puolelle, jos ei ite höllää kaasua, että vaihtaa 5:lle tai mitä nyt sitten tekeekään (porrastaa kierrokset alemmas 1800rpm tienoille??)
Jotenkin tuntuu oudolta että luistaisi noin perkuleesti?
Ja lämpösenä on melkonen kuminauha. Kun esim tulee risteykseen 30-40km/h ja kääntyy siitä toiselle tielle, niin kierrokset pysyy siinä 3000rpm lähes liikkumatta kunhan jalalla osaa sitä siinä pitää vauhdin kasvaessa vaikka 100km/h asti. eli kierrokset jyllää samassa mutta vauhti kasvaa.
Onko ihan perus GM ominaisuuksia nämä vai täytyykö huolestua jostain ja käydä tekemässä jotain ennakkohuoltoja, öljyä??
-15 ja kylmemmillä pakkasilla ensimmäinen kilometri taajamassa on aika tahmeaa menoa, ei oikeen meinaa liikkua kevyellä kaasulla. tarvii ronskimmin kaasua jos haluaa päästä eteenpäin.
Tässä videon pätkä 80km/h normikiihdytyksestä kylmällä laatikolla:
Eli oisko tuo selvin luisto tapahtunut sitten 4:lla? Vitosen vaihdon jälkeen on tuossa 3 tonnin hujakoilla kunnes päästää höllää kaasua että tasottuu tuonne normilukemaan.
Comment