Announcement

Collapse
No announcement yet.

523 koneenvaihto toiseen koriin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gooniukko
    Newbiemmer
    • Mar 2016
    • 2
    • Hämeenlinna

    523 koneenvaihto toiseen koriin?

    Elikkäs löytyis tosta takapihalta kolaroituna 523 jossa lähinnä pellit ja katto rytyssä, kone käy ja kukkuu. Nyt tarviskin löytää ehjä kori johon tuo moottori vaihtaa... Sähköjen kanssa ei pahemmin tekis mieli ropata ja oonkin ymmärtäny että aihion pitäis olla -98 tai uudempi? Joku tarkka päivämääräkin tolle tais olla?
    Käykö 523/525/528 sähköt sun muut systeemit "päikseen" ton 523 tekniikan kanssa? Mitä muuta tässä pitäs tietää? Kaikki vinkit ja neuvot enemmän kuin tervetulleita! :think
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11122
    • Oulu

    #2
    Originally posted by Gooniukko View Post
    Elikkäs löytyis tosta takapihalta kolaroituna 523 jossa lähinnä pellit ja katto rytyssä, kone käy ja kukkuu. Nyt tarviskin löytää ehjä kori johon tuo moottori vaihtaa... Sähköjen kanssa ei pahemmin tekis mieli ropata ja oonkin ymmärtäny että aihion pitäis olla -98 tai uudempi? Joku tarkka päivämääräkin tolle tais olla?
    Käykö 523/525/528 sähköt sun muut systeemit "päikseen" ton 523 tekniikan kanssa? Mitä muuta tässä pitäs tietää? Kaikki vinkit ja neuvot enemmän kuin tervetulleita! :think
    Riippuu aika pitkälle onko se sun 523 minä ikänen. Jos alle 9/98, niin kohdekkin kannattaa olla samaa ikäluokkaa. Jos uudempi kuin 9/98, niin kohdekkin kannattaa olla uudempi. Ero siis tulee siinä, että vanhemmissa on sinkkuvanos m52 ja uudemmissa tuplavanos m52. Nämä on täysin erilaisia moottoreita, niin sähköt ei mene ristiin mitenkään helposti.

    Jos vaihdat sen moottorin toiseen koriin, niin sun pitää ottaa mukaan moottorin johtosarja, dme boksi, ews boksi, avaimen rinkula ja avaimen sirut myöskin, että saat sen koneen käymään toisessa korissa. Ja kori kannattaa olla samalla vaihteistolla (auto/man). Siltikin voi joutua jotain vielä koodaamaan.

    Mutta en kyllä näe koko hommassa mitään järkeä. Ainoastaan, jos löydät aivan priimakuntoisen, mutta konevikaisen korin puoli-ilmaiseksi, niin sillon hommassa on ehkä jotain ideaa. Muussa tapauksessa myy se m52b25 vaikka jollekkin e30 projektiin ja osta ajokuntoinen 523/528 jne. tilalle.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • 523i
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2009
      • 319
      • Iisalmi

      #3
      Sen ews boxin saa kyllä koodattua siihen uuteen moottoriinkin.

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11122
        • Oulu

        #4
        Originally posted by 523i View Post
        Sen ews boxin saa kyllä koodattua siihen uuteen moottoriinkin.
        Pitäisi saada. Mutta itse en ole TU koneessa sitä onnistunut tekemään, niin en ole 100 varma koko hommasta. Sinkkuvanokseen onnistuu kyllä. Mut jos boksit jo löytyy, niin helpommalla pääsee kun vaihtaa vaan ne.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Gooniukko
          Newbiemmer
          • Mar 2016
          • 2
          • Hämeenlinna

          #5
          Originally posted by Pazi88 View Post
          Riippuu aika pitkälle onko se sun 523 minä ikänen. Jos alle 9/98, niin kohdekkin kannattaa olla samaa ikäluokkaa. Jos uudempi kuin 9/98, niin kohdekkin kannattaa olla uudempi. Ero siis tulee siinä, että vanhemmissa on sinkkuvanos m52 ja uudemmissa tuplavanos m52. Nämä on täysin erilaisia moottoreita, niin sähköt ei mene ristiin mitenkään helposti.

          Jos vaihdat sen moottorin toiseen koriin, niin sun pitää ottaa mukaan moottorin johtosarja, dme boksi, ews boksi, avaimen rinkula ja avaimen sirut myöskin, että saat sen koneen käymään toisessa korissa. Ja kori kannattaa olla samalla vaihteistolla (auto/man). Siltikin voi joutua jotain vielä koodaamaan.

          Mutta en kyllä näe koko hommassa mitään järkeä. Ainoastaan, jos löydät aivan priimakuntoisen, mutta konevikaisen korin puoli-ilmaiseksi, niin sillon hommassa on ehkä jotain ideaa. Muussa tapauksessa myy se m52b25 vaikka jollekkin e30 projektiin ja osta ajokuntoinen 523/528 jne. tilalle.
          Jooh 99 vuoden auto... noit on nyt ollu muutamalla satasella pari konevikasta kaupan ja kun ei tossa omassa kilometrejä ole kun 200k. Ja jos omaks ilokseenki tässä kevään mittaa kasailis.

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #6
            Jos siinä autossa mihinkä koneen vaihtaa on samanlainen kone ollut alunperinkin niin tietenkään mitään bokseja ja johtosarjoja ei tarvitse vaihtaa, vaan pelkkä moottorin vaihto riittää, jotta jos helpolla meinaa päästä kannattaa valita aihioksi sellainen. Tietysti saman moottoriperheen autoon onnistuu samallalailla myös mutta silloin pitää moottorinohjausboksi ottaa koneen luovuttaja-autosta ja siirtää tulevan ajoauton alkuperäisen boksin ajoneston eeprom siihen. Näitä tulee tehtyä aika usein. Toki ajonesto on kokonaankin ohitettavissa emulaattorilla.
            Last edited by WSE1; 21-03-2016, 14:39.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎