Moro! Auto alkoi pari viikkoa sitten kenkkuilemaan, kun koneesta oli hävinnyt n. 3 litraa öljyä pitkin konehuonetta. Koeajolla heitti tosi mustaa savua putkesta ja näyttö herjas öljyn määrää. Tätä ennen auto on oli matka-ajossa n.400 km, matkalla oli haiskahtanut öljyn käryltä, öljynpainevalo ei syttynyt. Luulin eka, että turbo on hajonnut ja purin imuputken irti. Koitin siipien akselia ja pitkittäisvälystä ei ollut, normaali pieni välys tuntui pystysuunnassa. Käyttelin autoa siinä jonkun aikaa ja mistään ei vuotanut mitään. Sit kasasin konehuoneen nippuun ja käyttelin taas vähän ja aluks pölläytti vähän sinistä mutta se loppu aika nopeasti. Lähdin koeajolle ja kaikki toimi normaalisti, ei pöllyttänyt, vuotanut mitään ja tehot oli tallella. Inpalla kun katsoin suuttimien korjausarvoja niin 1 ja 2 oli siellä + 1,50 ja muut ok ( n. + 0.3- - 1.50 ). Ahto putkisto oli siistin näköinen ehkä liiankin siisti?! Jostain koneen etuosasta on vuotanut naftaa välillä, mutta ei supsuta. Ilmenee yleensä kylmäkäynnistyksessä, mutta en ole saanut paikannettua vuotoa. Autolla on ajettu n.290tkm ja turbo on alkuperäinen.
Eikä anna mitään vikakoodejakaan.
Eikä anna mitään vikakoodejakaan.
Comment