Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW e39 M5 mystinen ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Purni
    BTCF Member
    • May 2007
    • 915
    • Vantaa

    #16
    Onko se kampuran anturi oikealla etäisyydellä hammaskehästä?
    Kesämiina: E39 M5 S/C
    Talvimiina: E70 X5 530sd

    Comment

    • m5fromhell
      Newbiemmer
      • Apr 2016
      • 5
      • Joensuu

      #17
      Originally posted by _nixu_ View Post
      Hieman eri tilannekuva tuli toisesta postauksesta ilmi, tosiaan niihin lähtötietoihin kannattaa panostaa niin paremmin saa sivistyneitä arvauksia/neuvoja

      Nythän varmaan ongelma johtuu noista muutoksista, onko kampuran tunnistin ehjä yms :think
      Syksyllä ennen kuin vekottimesta meni kytkin niin oli havaittavissa pientä nypytystä kiekkaviisarissa tyhjäkäynnillä mutta vanokset ei pitäneet ääntä

      Originally posted by HTK12 View Post
      Hieman unisena tuli vähän epäselvästi kirjoitettua. Eli meinasin imuilman lämpötilaa. Fuel trim eli seosten säätö. Mikäli on imuvuotoja näkyy se tässä, koska moottori joutuu lisäämään bensaa.

      Kun ongelmat alkoi rempan jälkeen, niin itsekkin veikkaisin, että ongelmat johtuu muutoksista / jotain käynyt rempassa.
      Missä kohin se imuilman anturi on?
      Voihan se olla. Kampuran asentotunnistin on muutaman millin päässä hammaskehästä.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by m5fromhell View Post
        Syksyllä ennen kuin vekottimesta meni kytkin niin oli havaittavissa pientä nypytystä kiekkaviisarissa tyhjäkäynnillä mutta vanokset ei pitäneet ääntä


        Missä kohin se imuilman anturi on?
        Voihan se olla. Kampuran asentotunnistin on muutaman millin päässä hammaskehästä.
        Imuilman anturi on MAF:ssa. Lähinnä ajattelin, että vaikka INPA:lla katsoo, että tulee järkeviä lukemia. Väärä imuilman lämpötila aiheuttaa käyntiongelmia.

        Yleensä kun rempan jälkeen tulee ongelmia, niin niiden syy löytyy jostain mitä tehtii rempassa.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • ea_M5
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2013
          • 205
          • Finland - Espoo/Turku

          #19
          Lämpötilan mittausanturi on sisäänrakennettuna kaikissa MAF-yksiköissä mutta DME:n mittausjohdotus on kuskinpuoleisessa MAF-piuhassa.

          Ilman tiheyden muutoksien takia tehtävien korjausten vaikutus ei pitäisi noin suurta käyntiongelmaa aiheuttaa :think

          Nuo additive&multiplicative parametrit pitäisi selvittää BMW-spesifisellä testerillä koska ne kertovat DME:n pyrkimyksestä korjata polttoaineen injektioaikaa lambda-sensorien mittaustulosten perusteella lyhyellä (additive) ja pitkällä (multiplicative) aikavälillä todellista ilmamäärää vastaavaksi. Tosiaan esim. imuvuodon ollessa kyseessä sylintereiden paloprosessiin pääsee MAF:n ohi mittaamatonta ilmaa johon DME reagoi lambda-sensorien mittausten perusteella ja se näkyy noissa adaptaatioarvoissa.
          2001 Le Mans Blue ///M5
          Black/Blue sport interior
          Titanium Trim
          Supersprint X-pipe

          Comment

          • O-Peksi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 2775
            • Joensuu

            #20
            Kampuran tunnistimen ilmarako on nyt n. millin, ei muutamaa milliä, kuten m5fromhell sanoi...
            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              #21
              Originally posted by O-Peksi View Post
              Kampuran tunnistimen ilmarako on nyt n. millin, ei muutamaa milliä, kuten m5fromhell sanoi...
              Kokeiles pelaako ilman maffeja
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • O-Peksi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 2775
                • Joensuu

                #22
                Originally posted by Dunky View Post
                Kokeiles pelaako ilman maffeja
                Kokeiltu jo ajat sitten, ei vaikutusta.
                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                Comment

                • BMW_Harrastaja
                  BTCF Member
                  • Dec 2012
                  • 819
                  • Oulu area

                  #23
                  Vaikka kaikenlaista olittekin jo tehnyt, mutta saako se nyt aivan varmasti tarpeeksi bensaa?
                  BMW driver and owner since 2000.

                  Comment

                  • O-Peksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 2775
                    • Joensuu

                    #24
                    Ruiskutusaika tyhjäkäynnillä vähän koneen lämmöstä riippuen 3.5 ms-5 ms, polttoaineen paine virrat päällä pumppu pyörien 5 bar, tyhjäkäynnillä n. 4.3-4.4 bar. Koneeseen menevää todellista polttoainemäärää hankala tietää, pakokaasun hajusta päätellen sitä riittää.
                    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                    Comment

                    • m5fromhell
                      Newbiemmer
                      • Apr 2016
                      • 5
                      • Joensuu

                      #25
                      Ite oon ollu aika jumissa työhommissa tämän viikkoo nii ei ole ite päässy perehtyy asioihin, mut pitää jollaki kunnon bemarille tarkotetulla testerillä kattoo kaikki mitä vaan saa katottuu ja koittaa noihin vanoksiinki perehtyy :think

                      Comment

                      • Jonem
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2008
                        • 341
                        • Salo

                        #26
                        Onkos s62:ssa mahdollista laittaa lambdat ristiin?

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          #27
                          Originally posted by m5fromhell View Post
                          Ite oon ollu aika jumissa työhommissa tämän viikkoo nii ei ole ite päässy perehtyy asioihin, mut pitää jollaki kunnon bemarille tarkotetulla testerillä kattoo kaikki mitä vaan saa katottuu ja koittaa noihin vanoksiinki perehtyy :think
                          Parhaiten BMW:N kanssa toimii BMW:n omat softat eli INPA/DIS/ISTA. Live-dataan paras on tältä foorumilta löytyvä TESTO. Mikäli vanoksien toiminta mietityttää, niin niille on olemassa testi DIS/ISTA:ssa.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Purni
                            BTCF Member
                            • May 2007
                            • 915
                            • Vantaa

                            #28
                            Originally posted by Jonem View Post
                            Onkos s62:ssa mahdollista laittaa lambdat ristiin?
                            Mun mielestä on mahdollista. Nimittäin kävi sama mielessä ennen kampuran tunnistimen rakoa
                            Kesämiina: E39 M5 S/C
                            Talvimiina: E70 X5 530sd

                            Comment

                            • ea_M5
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2013
                              • 205
                              • Finland - Espoo/Turku

                              #29
                              Kyllä ristikytkentä on mahdollista:

                              2001 Le Mans Blue ///M5
                              Black/Blue sport interior
                              Titanium Trim
                              Supersprint X-pipe

                              Comment

                              • m5fromhell
                                Newbiemmer
                                • Apr 2016
                                • 5
                                • Joensuu

                                #30
                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Parhaiten BMW:N kanssa toimii BMW:n omat softat eli INPA/DIS/ISTA. Live-dataan paras on tältä foorumilta löytyvä TESTO. Mikäli vanoksien toiminta mietityttää, niin niille on olemassa testi DIS/ISTA:ssa.
                                Joo itellä olis viikonloppuna aikaa tutustuu paremmin tuohon auton sielunelämään
                                Originally posted by Purni View Post
                                Mun mielestä on mahdollista. Nimittäin kävi sama mielessä ennen kampuran tunnistimen rakoa
                                Oli kuulemma merkattu että ei ole väärinpäin :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎