Onko se kampuran anturi oikealla etäisyydellä hammaskehästä?
BMW e39 M5 mystinen ongelma
Collapse
X
-
Syksyllä ennen kuin vekottimesta meni kytkin niin oli havaittavissa pientä nypytystä kiekkaviisarissa tyhjäkäynnillä mutta vanokset ei pitäneet ääntäOriginally posted by _nixu_ View PostHieman eri tilannekuva tuli toisesta postauksesta ilmi, tosiaan niihin lähtötietoihin kannattaa panostaa niin paremmin saa sivistyneitä arvauksia/neuvoja

Nythän varmaan ongelma johtuu noista muutoksista, onko kampuran tunnistin ehjä yms :think
Missä kohin se imuilman anturi on?Originally posted by HTK12 View PostHieman unisena tuli vähän epäselvästi kirjoitettua. Eli meinasin imuilman lämpötilaa. Fuel trim eli seosten säätö. Mikäli on imuvuotoja näkyy se tässä, koska moottori joutuu lisäämään bensaa.
Kun ongelmat alkoi rempan jälkeen, niin itsekkin veikkaisin, että ongelmat johtuu muutoksista / jotain käynyt rempassa.
Voihan se olla. Kampuran asentotunnistin on muutaman millin päässä hammaskehästä.
Comment
-
Imuilman anturi on MAF:ssa. Lähinnä ajattelin, että vaikka INPA:lla katsoo, että tulee järkeviä lukemia. Väärä imuilman lämpötila aiheuttaa käyntiongelmia.Originally posted by m5fromhell View PostSyksyllä ennen kuin vekottimesta meni kytkin niin oli havaittavissa pientä nypytystä kiekkaviisarissa tyhjäkäynnillä mutta vanokset ei pitäneet ääntä
Missä kohin se imuilman anturi on?
Voihan se olla. Kampuran asentotunnistin on muutaman millin päässä hammaskehästä.
Yleensä kun rempan jälkeen tulee ongelmia, niin niiden syy löytyy jostain mitä tehtii rempassa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Lämpötilan mittausanturi on sisäänrakennettuna kaikissa MAF-yksiköissä mutta DME:n mittausjohdotus on kuskinpuoleisessa MAF-piuhassa.
Ilman tiheyden muutoksien takia tehtävien korjausten vaikutus ei pitäisi noin suurta käyntiongelmaa aiheuttaa :think
Nuo additive&multiplicative parametrit pitäisi selvittää BMW-spesifisellä testerillä koska ne kertovat DME:n pyrkimyksestä korjata polttoaineen injektioaikaa lambda-sensorien mittaustulosten perusteella lyhyellä (additive) ja pitkällä (multiplicative) aikavälillä todellista ilmamäärää vastaavaksi. Tosiaan esim. imuvuodon ollessa kyseessä sylintereiden paloprosessiin pääsee MAF:n ohi mittaamatonta ilmaa johon DME reagoi lambda-sensorien mittausten perusteella ja se näkyy noissa adaptaatioarvoissa.2001 Le Mans Blue ///M5
Black/Blue sport interior
Titanium Trim
Supersprint X-pipe

Comment
-
Kampuran tunnistimen ilmarako on nyt n. millin, ei muutamaa milliä, kuten m5fromhell sanoi...
ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Kokeiles pelaako ilman maffejaOriginally posted by O-Peksi View PostKampuran tunnistimen ilmarako on nyt n. millin, ei muutamaa milliä, kuten m5fromhell sanoi...
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Kokeiltu jo ajat sitten, ei vaikutusta.Originally posted by Dunky View PostKokeiles pelaako ilman maffeja
ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Vaikka kaikenlaista olittekin jo tehnyt, mutta saako se nyt aivan varmasti tarpeeksi bensaa?BMW driver and owner since 2000.
Comment
-
Ruiskutusaika tyhjäkäynnillä vähän koneen lämmöstä riippuen 3.5 ms-5 ms, polttoaineen paine virrat päällä pumppu pyörien 5 bar, tyhjäkäynnillä n. 4.3-4.4 bar. Koneeseen menevää todellista polttoainemäärää hankala tietää, pakokaasun hajusta päätellen sitä riittää.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Ite oon ollu aika jumissa työhommissa tämän viikkoo nii ei ole ite päässy perehtyy asioihin, mut pitää jollaki kunnon bemarille tarkotetulla testerillä kattoo kaikki mitä vaan saa katottuu ja koittaa noihin vanoksiinki perehtyy :think
Comment
-
Parhaiten BMW:N kanssa toimii BMW:n omat softat eli INPA/DIS/ISTA. Live-dataan paras on tältä foorumilta löytyvä TESTO. Mikäli vanoksien toiminta mietityttää, niin niille on olemassa testi DIS/ISTA:ssa.Originally posted by m5fromhell View PostIte oon ollu aika jumissa työhommissa tämän viikkoo nii ei ole ite päässy perehtyy asioihin, mut pitää jollaki kunnon bemarille tarkotetulla testerillä kattoo kaikki mitä vaan saa katottuu ja koittaa noihin vanoksiinki perehtyy :thinke39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
2001 Le Mans Blue ///M5
Black/Blue sport interior
Titanium Trim
Supersprint X-pipe

Comment
-
Joo itellä olis viikonloppuna aikaa tutustuu paremmin tuohon auton sielunelämäänOriginally posted by HTK12 View PostParhaiten BMW:N kanssa toimii BMW:n omat softat eli INPA/DIS/ISTA. Live-dataan paras on tältä foorumilta löytyvä TESTO. Mikäli vanoksien toiminta mietityttää, niin niille on olemassa testi DIS/ISTA:ssa.
Oli kuulemma merkattu että ei ole väärinpäin :thinkOriginally posted by Purni View PostMun mielestä on mahdollista. Nimittäin kävi sama mielessä ennen kampuran tunnistimen rakoa
Comment
Comment