Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 etanoli muutoksen ohjelmointi

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 604
    • Lohja

525 etanoli muutoksen ohjelmointi

Elikkäs muijan autona toimii 525 automaatti e39 m54 koneella

Olen haaveillut että saisiko sitä ohjelmoitua etanolille, tiedän että voi ajaa ns turvallisesti 50/50-60/40 seoksilla, mutta haluaisin autosta 100% re85 auton ilman että lambdan säätöarvot hyppii pilvissä

Tietääkö joku voiko tuota ecua ohjelmoida etanolille, ilman mitään lisäboxeja jotka vain huijaa ecua niin että toimisi myös talvella

Esimerkiksi saabin saa ohjelmoitua suoraan re85 köyttöiseksi niin luulisi että bemarinkin saisi
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
  • wy2160w
    Bimmer Rookie
    • Dec 2015
    • 31
    • Warsaw

Joo eiköhän se onnistuisi ihan ecun polttoaine karttoja muuttamalla. Laskee sen 85.lle tarvittavan ilma/polttoaine suhteen ja lyö ecuun suurempaa ruiskutusta eli vetää sen reilusti rikkaalle (bensan näkökulmasta). Lamba hienosäätää. Tietty sitten että riittääkö vakio suuttimet ja polttoaineenpaine, ehkä.

Joku kokeneempi vielä korjannee. Kannattaa kysellä lastutus yms paikoista onko mahdollista ja tekevätkö he.

Tietysti muutoksen jälkeen ei enää toimi 100% bensalla ajo.

Comment

• Juhnukka
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 604
      • Lohja

Kokeiltiin pelkällä 30% lisäyksellä

Mutta pelkkä se ei auttanut, kävi inpan mukaan liian laihalla jos joku osaa niin yv mulle
      Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

Comment

• naukkis
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1222
        • Jyväskylä

Originally posted by Juhnukka View Post
        Mutta pelkkä se ei auttanut, kävi inpan mukaan liian laihalla jos joku osaa niin yv mulle
        Juu 30% ei riitä, kokeiles 42%. Kulutuksen lisäys on tuo 30% mutta tarvittava rikastus on suurinpiirtein 42%.

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎