Announcement

Collapse
No announcement yet.

KASA vikakoodeja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MOH85
    Bimmer Fanatic
    • May 2009
    • 241
    • Rauma

    KASA vikakoodeja

    Auto e39, 539dA 1999

    Hei moi,

    Kävin luetuttamassa ja nollaamassa vikakoodit airbagille, koska se liitin irtosi ja antoi pysyvän valon. Auto on itselle uusi, joten koodeja löytyi sitten rutkasti enemmän. Laitan ne tähän ja jos joku kertoo, mitä ne tarkoittaa, olisin kiitollinen. Luettu: AVL, DITEST

    Ajonesto:
    Key 1 not valid due to incorrect password. (vikakoodi [01 1)
    - ajonesto ei ole ollut ongelma eli miksi antaa kyseisen virheen, voiko olla joku vanha virhe? Itellä vain yksi avain, mutta toimii normaalisti.

    ilmastoinnin ohjainlaite:
    relay spraying nozzle heating (vikakoodi [10] 16)
    - ne on poistettu käytöstä ne lämmitettävät pissapojan päät, ainakin johto on irti. Tää on siitä, eikö?
    lämmitystehostin (vikakoodi [10] 41)
    Additional waterpump (vikakoodi [15] 21)
    tuntematon virhe (vikakoodi [02] 2)
    rear compartment flap motor (vikakoodi [04] 4)
    Ventilation flap motor (vikakoodi [00] 0)
    Ilmastointi toimii kyllä moitteetta, mitä tällänen tavallinen hengailija siitä ymmärtää..

    Jarrujen ohjainlaite:
    Short-term interference (vikakoodi [43] 67)
    wheel speed signal rear left (vikakoodi [04] 4)
    voltage supply engine speed sensor (vikakoodi [42] 66)
    kerran monttuun osuneena syttyi abs ja luistonesto valot mut sammui uudelleen käynnistäessä, eikä vika ole esiintynyt uudestaan päiviin.. Ehkä nää on siis siitä jäljiltä..?

    Korin keskusohjainlaite:
    Tää oli täynnä varashälyttimestä yms yms.. Itellä ei ole tuosta mitään käsitystä, musta tuntuu että poistettu käytöstä. Samoin kaikki penkkien turvavyövaroitusvalo (eli että käytä sitä) on poistettu käytöstä. Ei ainakaan vilku ajoi ilman turvavyötä tai ei. Se valo kyllä käy mittaristossa muttei kyllä jää palamaan.. Laitan silti ne mitä antoi, jos joku toivoo niitä kommentoida. Eli jos pitäs jotakin huomioida tms.
    LED anti-teft protection system open circuit
    anti-teft alarm system, tilt sensor
    passanger-compartment protection
    central locking drive front-passanger door interrupted
    mirror motor front-passanger door vertical/horizontal circuit open
    Wiper motor blocked, wiper relay defective, reset contact malfuction
    relay cetral locking rear, secure sticks
    speedometer signal interrupted
    Noi sivupeilit toimii ihan oikein ja hyvin, lämpee ja kaikkea. Eli en tiedä miksi niistä ilmottaa.. Samoin nopeusmittari pelittää kyllä..

    Mittaristo:
    external temperature sensor (se on rikki, näyttää -40 astetta)
    fuel level sensor *short-circuit to positive, sporadic error (ainakin menovesimittari toimii, samoin kaikki keskikulutus yms.)
    data connection closed drive control devices and chassis control devices [CAN-bus] * line interrupted, sporadic error ja näitä oli kaksi vikakoodeilla F5, 245 ja F6, 246
    speedometer signal A *short circuit to ground

    Turvatyynyjen ohjainlaite:
    tässä oli penkin alla se irronnut blugi, joten uskoisin kyseessä olevan siitä johtuva syy? Ainakin valo sammui eikä ole syttynyt
    Seat belt pretensioner passanger
    seat occupation sensor 1

    Valonkytkentäkeskus:
    headlight leveling potentiometer open
    tässähän on nuo xenonit ajovaloina, ne ainakin toimii normaalisti, tosin edellisen toimesta vääränlaiset polttimot eli ei sovi kunnolla umpioon, valokuvio perseellään. Moottorit herää normaalisti niin kuin xenonit yleensä tekee.. Voiko olla jotakin muuta kyseessä?

    Tässä, olisi kiva, jos joku kävisi läpi ja pohtisi että mitähän sitten
    Last edited by MOH85; 15-04-2016, 17:18.
    e39 530dA 1999.
  • Jii_Koo
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 785
    • Jkl

    #2
    Varmaan tärkeämpi pointti tässä tapauksessa on nollata nuo ja katsoa mitkä niistä uusiutuvat..?
    '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by MOH85 View Post
      Auto e39, 539dA 1999

      Hei moi,

      Kävin luetuttamassa ja nollaamassa vikakoodit airbagille, koska se liitin irtosi ja antoi pysyvän valon. Auto on itselle uusi, joten koodeja löytyi sitten rutkasti enemmän.

      Tässä, olisi kiva, jos joku kävisi läpi ja pohtisi että mitähän sitten
      Kuten jo tuossa tulikin, sillä ei ole mitään merkitystä mitä sieltä löytyi muistista vaan se mitä jää nollauksen jälkeen jäljelle?
      Ko.vikakoodit ovat voineet syntyä erilaisten remonttien yhteydessä kun virrat on väännetty päälle jokin osa irti,tms,tms.
      Vain aktiivisilla koodeilla on merkitystä ja ne taas aika usein sytyttää myös jonkin vikavalon, joita sinulla ilmeisesti ei tuon airbagvalon lisäksi ollut?

      Comment

      • MOH85
        Bimmer Fanatic
        • May 2009
        • 241
        • Rauma

        #4
        Oli sen verran kiire, että tää miäs nollas ilmeisesti kaikki muttei uudelleen luettu..

        Mitään vikavaloa tai muuta ei pala, ei edes ENÄÄ se airbag, joten huokasen helpotuksesta.. Ajattelin vaan josko joku sieltä osuisi silmään tai muuta.. Moni noistakin on sellanen että tiedän miksi näkyy.. Tai on joskus ollut tai muuta. Ei ole edellinen omistaja koodeja lukenut tai nollannut, koska eipä ole ollut tarvetta. Näin uskoisin..
        e39 530dA 1999.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by MOH85 View Post
          Oli sen verran kiire, että tää miäs nollas ilmeisesti kaikki muttei uudelleen luettu..

          Mitään vikavaloa tai muuta ei pala, ei edes ENÄÄ se airbag, joten huokasen helpotuksesta.. Ajattelin vaan josko joku sieltä osuisi silmään tai muuta.. Moni noistakin on sellanen että tiedän miksi näkyy.. Tai on joskus ollut tai muuta. Ei ole edellinen omistaja koodeja lukenut tai nollannut, koska eipä ole ollut tarvetta. Näin uskoisin..
          Ne koodit pitäisi lukea uudestaan vaikka parin viikon päästä, niin näkee mitkä niistä on nykyisiä. Heti uudestaan lukemalla ei tule välttämättä kaikki, kun saattavat tulla vaan tietyssä tilanteessa (lämpötila jne.). Kun aikaisemmasta koodiennollauksesta ei ole tietoa, niin aivan turha alkaa noista arpomaan. Voivat olla vaikka kuinka vanhoja koodeja ja viat korjattu.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by MOH85 View Post
            Oli sen verran kiire, että tää miäs nollas ilmeisesti kaikki muttei uudelleen luettu..
            Eihän tässä ole mitään järkeä(vai lukiko mutta koodeja ei ollut)???

            Originally posted by MOH85 View Post
            Mitään vikavaloa tai muuta ei pala, ei edes ENÄÄ se airbag, joten huokasen helpotuksesta.. Ajattelin vaan josko joku sieltä osuisi silmään tai muuta.. Moni noistakin on sellanen että tiedän miksi näkyy.. Tai on joskus ollut tai muuta. Ei ole edellinen omistaja koodeja lukenut tai nollannut, koska eipä ole ollut tarvetta. Näin uskoisin..
            e39 Bemarissa se bagin vikavalo ei nyt todellakaan ole tänä päivänä mikään maailmanloppu, vaan pahimmillaankin muutaman kympin/ehkä satasen menoerä/ongelma.
            Apukuskin istuintunnistin on se mikä näissä yleensä korkkaa ja mikäli sen haluaa vaihtaa eikä ohittaa ”huijarilla”(ampuu kolaritilanteessa myös apukuskin bagin vaikka penkillä ei istuisi ketään), niin se nyt taitaa olla ”isotöisin" vaihtaa koko bagisysteemistä.

            Comment

            • MOH85
              Bimmer Fanatic
              • May 2009
              • 241
              • Rauma

              #7
              ,,,,,
              Last edited by MOH85; 15-04-2016, 23:16.
              e39 530dA 1999.

              Comment

              • MOH85
                Bimmer Fanatic
                • May 2009
                • 241
                • Rauma

                #8
                jep, eli luki, tulosti raportin ja nollasi kaikki. Sitä en tiedä, ehtikö lukea uudelleen ja ei olisi saanut enää vikakoodeja.. En tiedä, koska lähdin tota bägin valoa nollaamaan kiireessä eli oma moka kun en kysynyt ajoiko ohjelman läpi uudestaan.. Ei kai sillä tässä kohtaa toisaalta ole edes väliä..

                Mutta se on totta, suurin osa on sellaisia, jotka ymmärrän mm. hälyt, takalasin pyyhin jne.. Ne on kait otettu itse pois joten varmasti herjaa, jos ei ole asialle muuta tehty kuin poistettu käytöstä. Ja uskon, että osa saattaa olla vuosien takaa. Koska auto toimii teknisesti ihan jees eikä vikavaloja ole tai välky, en ota paineita. Luetutan vaikka, HTK12 sanoi, muutaman viikon päästä.. Itse pelästyin vain listan pituutta ja sitä ehkä omalla tavalla raportin tulostajan mainintaa hiukan pelästyneenä että "kyllä täältä nyt niitä koodeja löytyy enemmänkin".. Luulin, että olisi jotain hiukan vakavampaa..
                e39 530dA 1999.

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Ei kannata kauheasti pitkää listaa pelästyä kun kummallisia vikakoodeja saa aikaan vaikka matalalla jännitteellä akussa.

                  Luetuta tosiaan uudelleen niin sitten näkee mitä vikakoodeja on oikeasti päällä.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by MOH85 View Post
                    jep, eli luki, tulosti raportin ja nollasi kaikki. Sitä en tiedä, ehtikö lukea uudelleen ja ei olisi saanut enää vikakoodeja.. En tiedä, koska lähdin tota bägin valoa nollaamaan kiireessä eli oma moka kun en kysynyt ajoiko ohjelman läpi uudestaan.. Ei kai sillä tässä kohtaa toisaalta ole edes väliä..

                    Mutta se on totta, suurin osa on sellaisia, jotka ymmärrän mm. hälyt, takalasin pyyhin jne.. Ne on kait otettu itse pois joten varmasti herjaa, jos ei ole asialle muuta tehty kuin poistettu käytöstä. Ja uskon, että osa saattaa olla vuosien takaa. Koska auto toimii teknisesti ihan jees eikä vikavaloja ole tai välky, en ota paineita. Luetutan vaikka, HTK12 sanoi, muutaman viikon päästä.. Itse pelästyin vain listan pituutta ja sitä ehkä omalla tavalla raportin tulostajan mainintaa hiukan pelästyneenä että "kyllä täältä nyt niitä koodeja löytyy enemmänkin".. Luulin, että olisi jotain hiukan vakavampaa..
                    E39:n kohdalla ei kannata pitkää vikalistaa säikähtää, koska näissä tulee paljon vikakoodeja, joita ei esim. samanikäisessä corollassa edes ole olemassa. Vikakoodeja tulee paljon kun jotain häikkää on sähköissä. Esim huono akku tai laturi aiheuttaa helposti melkoisen vikalistan. Tähän kun lisätään se, että e39 ei ole mikään uusi auto enää, niin kosketushäiriötä jne. tulee, joista sitten saa vikakoodeja.

                    Mikäli kaikki autossa toimii, eikä mittaristossa ole varoitusvaloja, niin en huolestuisi. Edes yli 20 vikakoodin listat ei ole mitään harvinaisia BMW:ssä. Kun asiaa alkaa ajattelemaan, niin eipä tuo ole mikään ihme. Jokaisesta hehkusta voi saada oman koodin, jokainen parkkitutka voi antaa oman koodin jne.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • MOH85
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2009
                      • 241
                      • Rauma

                      #11
                      Kiitos!

                      Hyvä tietää, että ihan "normaalia" tää.. En vaan yhtään ollut varautunut asiaa.. Ehkä siksi iski sellanen kevyt paniikki, joka nyt selvästi oli aiheeton.

                      Autossa toimii kaikki hyvin eikä ole varoitusvaloja.. Ja epäilen ettei noita koodeja ole varmaan vuosiin vuosiin luetettu saati nollattu. Eli en ihmettele enää..

                      Sen verran heitän tähän vielä, koska en millään viitsi aloittaa uutta aihetta ja asiasta on kysytty ja olen koittanut lukeakin, että kun tuo tiputtaa tuota öljyä hiljakseltaan pihamaalle auton ollessa parkissa. Ei huolestuttavia määriä todellakaan, mutta silti päivällä löytyy yön jäljltä tuoreita pisaroita. Mulla on alatukivarren vaihto edessä. Ajattelin samalla koska auto saadaan ylös, ettäkö olisiko tuo lohkon ja suodattimen jalan välinen tiiviste nähnyt parhaat ikänsä.. Se taitaa olla yleinen? Pystyykö sitä yläkautta havaitsemaan, jos vuotoa on? Tarkoitan ettei tartte tossa pihalla alkaa pohjasta suojia poistaa ja sitä kautta ryömimään kohti vuotokohtaa. Tää on tällänen teoreettinen, koska varmaa ei ole, mitä kautta vuotaa jne.. Kuhan pohdin, mutta se syy varmasti selviää sitten kun auto on ylhäällä. Meinasin, jos sen tiivisteen samalla vaihtaisi ja ne öljyt koska taitaa sekoittaa nesteet.. Oliko niin että jäähdytysnesteitä ei tartte vaihtaa, lisätä vain? Ja hei, mitä öljyä suosittelette autoon? (530d -99)

                      Tiedän, näistäkin on aihetta, mutta kysyvä ei tieltä eksy! :P
                      Last edited by MOH85; 16-04-2016, 14:59.
                      e39 530dA 1999.

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10043
                        • KVLA

                        #12
                        Varmista ensin ettei kyse ole ohj.tehostajan (letkujen?) öljyvuodosta.Eli hävittääkö tehostin öljyjään vai vuotaako tosiaan (tummaa) moottoriöljyä.

                        Comment

                        • MOH85
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2009
                          • 241
                          • Rauma

                          #13
                          Varmistelen senkin, mutta mitä nyt oon huomannut, niin on tummaa eli selvästi moottoriöljyä.. Mutta se on onneksi vielä vähästä eikä ainakaan mittatikussa huomaa juurikaan että olisi kadonnut.. Öljyn ja suodattimen vaihto kuitenkin pitäs tässä hoitaa niin tuli asia mieleen, ettäkö samalla tuon tutkisi..
                          e39 530dA 1999.

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            #14
                            Jos tikusta huomaa että vuotaa on lammikko auton alla jo melkoinen.

                            Comment

                            • MOH85
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2009
                              • 241
                              • Rauma

                              #15
                              Kirjoitin mielestäni, että ei huomaa tikussa Siksi en ole huolestunut..
                              e39 530dA 1999.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎