Announcement

Collapse
No announcement yet.

Servotronicin toimintaperiaate?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2328
    • Uusimaa

    Servotronicin toimintaperiaate?

    Hommasin autooni uuden (käytetyn) hammastangon, jossa on Servotronic-optio. Tarkoitus tehdä autoon retrofittaus lähiaikoina. Uudempi GM3-moduulikin on jo hommattuna, josta löytyy servotronicin driverit.

    Voisiko joku hieman avata periaatetta, jolla tällainen säätyvä hammastanko toimii? Servotronicin solennoidin kun ottaa irti, paljastuu sen alta reikä. Eli mitä tuo servo tarkalleen ottaen tekee, jolla jäykkydensäätö saadaan aikaan?



    BMW G30 545e M-Sport

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #2
    Paineregulaattori.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2328
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by Clavurion View Post
      Paineregulaattori.
      Juu sen verran minäkin ymmärsin, mutta vähän perusteellsempaa teknistä ymmärrystä haen....

      Eli tuossa regulaattorin liitännässähän on yksi reikä, jonka kautta säädellään painetta... mutta painetta mihin?. Luulisi että paineen säätelyyn tarvitaan myös toinen reikä. Eli vähän niinkuin "input ja "output".
      BMW G30 545e M-Sport

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • Hebbu ///M3
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 1625
        • Dallas

        #4
        Eikö tuossa ulkokehällä 11.30 kohassa ole reikä?
        Sotkamo Connection

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          #5
          Eiköhän tuossa ole sama logiikka kuin common rail dieselin painesäätimessä. Virrattomana kara lepoasennossa ja päästää valtaosan paineesta tuosta sivukanavasta suoraan takaisin paluulinjaan. Jännitteellä suljetaan ohivirtauskanavaa ja täysin suljettuna pumpun maksimituotto käytössä.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2328
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
            Eikö tuossa ulkokehällä 11.30 kohassa ole reikä?
            No perhana, tosiaankin, onhan siellä toinenkin reikä Ja samoin venttiilissä on myös toinen pieni reikä, jota ei tosin meinaa millään huomata puolihämärässä varastossa.

            Ja sitten vielä tällainenkin löytyi netin syvyyksistä lisäselvennykseksi.
            BMW G30 545e M-Sport

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎