Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ajovalon huurtuminen/kosteuden kerääntyminen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beggy
    Bimmer Rookie
    • Oct 2015
    • 65
    • Säynätsalo

Ajovalon huurtuminen/kosteuden kerääntyminen

Eli kyseessä E39 kuskinpuolen ajovalon huurtuminen. Purin valon ja sisällä oli jonkin verran vettä. Kuivasin kaikki ja seuraavana päivänä sama ongelma vaikka keli oli kuiva. Olen kuullut että olisi tyyppivika mutta onko sille mitään tehtävissä. Tekisi mieli vaihtaa tummat ulkokuoret mutta onko kannatusta jos ei tuota huurtumis ongelmaa saa aisoihin. Saman puolen sumarissakin samaa ongelmaa ????
  • A^A
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 2168
    • Seinäjoki

Originally posted by beggy View Post
    Eli kyseessä E39 kuskinpuolen ajovalon huurtuminen. Purin valon ja sisällä oli jonkin verran vettä. Kuivasin kaikki ja seuraavana päivänä sama ongelma vaikka keli oli kuiva. Olen kuullut että olisi tyyppivika mutta onko sille mitään tehtävissä. Tekisi mieli vaihtaa tummat ulkokuoret mutta onko kannatusta jos ei tuota huurtumis ongelmaa saa aisoihin. Saman puolen sumarissakin samaa ongelmaa ????
    Jep, tyyppivika. Saman aiheen parissa meni vkloppuna yksi päivä. Mulla oli molemmissa ihan kunnon vesipisaroita. Purin osiin, kuivatin. Isommat vilkun puolella olevat suodattimet oli todella likaiset ja tukkoiset, otin niistä sisustat kokonaan pois, myös toisen pienemmän joka toki oli kuin uusi. Samalla porasin kaksi pientä reikää umpioiden pohjaan. Katotaan kuinka käy kun ekan kerran pesee / vesikelit tulee. Joillakin pysyy huurut poissa ja joillakin taas tulee uudestaan vaikka mitä tekisi. Varmin vaihtoehto ilmesesti olisi facelift valot..
    EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

Comment

• Axum
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 4416
      • Kuopio

Tiivistä lasin ja rungon välinen sauma silikonilla/sopivalla massalla, auttoi ainakin minulla huurtumiseen.
      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
      - E39 528ia
      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

Puretaan 520ia -97
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

Comment

• Korppine
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2010
        • 263
        • Mikkeli Village

Originally posted by A^A View Post
        Jep, tyyppivika. Saman aiheen parissa meni vkloppuna yksi päivä. Mulla oli molemmissa ihan kunnon vesipisaroita. Purin osiin, kuivatin. Isommat vilkun puolella olevat suodattimet oli todella likaiset ja tukkoiset, otin niistä sisustat kokonaan pois, myös toisen pienemmän joka toki oli kuin uusi. Samalla porasin kaksi pientä reikää umpioiden pohjaan. Katotaan kuinka käy kun ekan kerran pesee / vesikelit tulee. Joillakin pysyy huurut poissa ja joillakin taas tulee uudestaan vaikka mitä tekisi. Varmin vaihtoehto ilmesesti olisi facelift valot..
        Mulla huurtui myös hellan faceliftit, tosin joku ne oli joskus purkanut rankalla kädellä
        St. Michel Ghetto
        E46 320dA -02
        Ex: 528iA Goes Stonegrün

Comment

• beggy
          Bimmer Rookie
          • Oct 2015
          • 65
          • Säynätsalo

Originally posted by Axum View Post
          Tiivistä lasin ja rungon välinen sauma silikonilla/sopivalla massalla, auttoi ainakin minulla huurtumiseen.
          Täyytyypä tuota kokeilla !

Comment

• Baaske
            Newbiemmer
            • Oct 2009
            • 29
            • Joensuu

Originally posted by Axum View Post
            sama juttu, tiivistys lopetti huurtumisen

Comment

• beggy
              Bimmer Rookie
              • Oct 2015
              • 65
              • Säynätsalo

Originally posted by Baaske View Post
              sama juttu, tiivistys lopetti huurtumisen
              Tää tiivistys oli hyvä Vinkki. Nyt viikon ainakin pysynyt lasi kuivana

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎