Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5, saako reaktiotankoja ilman puslia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonne
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 248
    • Rusko

    E39 M5, saako reaktiotankoja ilman puslia?

    Moro,

    Olisi tarkoitus vaihtaa hiukan jykevämmät reaktiotangon puslat otsakkeen autoon joka on pikkuhiljaa ruvennut hakemaan urissa häiritsevästi ko. puslien vetelyyden vuoksi.
    Koko alusta on muuten ok eikä välyksiä ole varsinkaan palloissa.
    Nelipyöräsuuntauskin tuli tehtyä kahteen kertaan...

    Tuli vain mieleen, että vanhoihin reaktiotankoihin ei ehkä kannata enää puslia vaihtaa koska pallot voivat mennä koska tahansa väljiksi varsinkin esim. Powerflexien kassa.
    Mikä laulaen tulee, se tulee.

    BMW E39 M5, vm. 2002
  • kihe
    Bimmer Rookie
    • Sep 2011
    • 174
    • Joensuu

    #2
    Originally posted by jonne View Post
    Moro,

    Olisi tarkoitus vaihtaa hiukan jykevämmät reaktiotangon puslat otsakkeen autoon joka on pikkuhiljaa ruvennut hakemaan urissa häiritsevästi ko. puslien vetelyyden vuoksi.
    Koko alusta on muuten ok eikä välyksiä ole varsinkaan palloissa.
    Nelipyöräsuuntauskin tuli tehtyä kahteen kertaan...

    Tuli vain mieleen, että vanhoihin reaktiotankoihin ei ehkä kannata enää puslia vaihtaa koska pallot voivat mennä koska tahansa väljiksi varsinkin esim. Powerflexien kassa.
    Ainakin normi e39 tankoja sai aikanaan ilman puslia tarvikkeena kun kattelin: Febi, Optimal, Ruville, Delphi, QH jne. tais olla ainakin. Joku saksalaisvalmisteinen muu merkki oli kanssa mutta en saa nimeä päähän. Sillä oli joku ns. HD/paranneltu malli juuri pallonivelen osalta > tää olikin Optimal (Endurance Line), ei sen parempi.

    Luulis samoilta löytyvän myös M5 osia. Kannattaa tsekata OE-numero ja laittaa hakua kehiin kuukkeliin.
    Last edited by kihe; 04-05-2016, 22:20. Reason: nimi löyty

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10043
      • KVLA

      #3
      540:ssä on samat osat.Ja ainakin siihen sai jossain vaiheessa puslattomia reaktiotankoja.

      Comment

      • Robi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 7606
        • Vantaa

        #4
        Orkkikset on muistaakseni aina ilman puslia. Toki ei ne puslat ole vaikeat prässätä pois siitä uudestakaan reaktiotangosta vaikka siinä sellaiset olisi.
        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
        Tiedustelut priva tai 0452210069

        Current
        E61 530d
        E39 530d
        E39 520iA
        E46 330xd
        E28 528i

        Comment

        • jonne
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 248
          • Rusko

          #5
          Niin, voisihan sitä hankkia ihan kunnon reaktiotangot ja prässätä vain kylmästi puslat pois jäykempien tieltä.
          Ei se tässä ajoneuvovero- ja vakuutusmaksukonkurssissa enää missään tunnu
          Mikä laulaen tulee, se tulee.

          BMW E39 M5, vm. 2002

          Comment

          • Heguli
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 815
            • www.e30m3.fi

            #6
            Itse laitatin powerflexit eteen joka paikkaan minne niitä vain sai ja auto kulkee kuin juna sen jälkeen, ei hae eikä vetele mihinkään suuntaan ja jarrutus värinät katosivat samoin tein. Suosittelen takapää tehdään kun auto palaa suomeen kesäkuussa.
            Die beste fahrt mit hosen an, BMW

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎