Announcement

Collapse
No announcement yet.

Öljypohjasta vuotaa öljyä/mitä muuta kannattaa tehdä samalla kertaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thebluenile
    Bimmer Rookie
    • Dec 2013
    • 122
    • Helsinki

    Öljypohjasta vuotaa öljyä/mitä muuta kannattaa tehdä samalla kertaa?

    Öljypohjasta vuotaa yhden tarkastelijan (Herttoniemen Laakkonen) mukaan öljyä.

    Mitä kannattaa tehdä samalla kun öljypohja aukaiseen? Tuo lienee aika iso homma mitä nyt haulla asian tiimoilta kirjoituksia löysin.

    Autolla on ajettu 250 tkm, joten jos tuossa hollilla on öljypumppua yms. jota kannattaisi samalla jo vaihtaa kun kone auki alhaalta on, niin ottaisin vinkkejä vastaan.

    Oli tarkoitus viedä auto Javel Oy:lle, mutta niille ei tällä viikolla pääse. Samoin BEMU-huolto ottaisi vastaan vasta ensi viikolla. Hiukan harmittaa tuo kun auto jättää läikän jälkeensä missä käynkin.

    Mieluusti hoitaisin nopeasti kuntoon. Jos joku foorumilainen osaa homman, niin tässä olisi työ tarjolla...

    t. H
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    Ettei vaan olisi öljynsuodattimen jalan tiiviste mikä siellä vuotaa?
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • thebluenile
      Bimmer Rookie
      • Dec 2013
      • 122
      • Helsinki

      #3
      Öljyt ja suodatin tuohon on tarkoitus joka tapauksessa vaihtaa. Pääsis nyt jonnekkin missä asiasta tehtäisiin luotettava arvio. Laakkosella auto kävi muista syistä. En halunnut jättää autoa sinne pidemmäksi aikaa.

      Javel Oy:n kanssa on ollut puhetta, että kävisivät läpi ns. "tyyppiviat", mutta haluaisin homman jo tehtyä tuon öljyvuodon osalta. Noloa jättää öljyä jälkeensä..

      Originally posted by Axum View Post
      Ettei vaan olisi öljynsuodattimen jalan tiiviste mikä siellä vuotaa?

      Comment

      • holisti72
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 335
        • Siilinjärvi

        #4
        Samaa mieltä Axun kanssa, kannattaa tsekata se suodattimen jalan tiiviste.., omassa kulkineessa kanssa tihkuu se, pitäs vaan saada aikaseks vaihettua
        - Pena -

        BMW E39 528iA -99 orientblau
        ex BMW e34 525 tds -92

        Comment

        • thebluenile
          Bimmer Rookie
          • Dec 2013
          • 122
          • Helsinki

          #5
          Joo, on tuo tarkistuslistalla. Tosin voi olla, että entinen omistaja oli tuon jo tsekannut.

          Olisiko kuitenkin vihjeitä siitä mitä pitäisi vaihtaa, jos pohja on joudutaankin aukaisemaan?

          Olisi minullakin sitten vastaus valmiina sille joka tarkistuksen sitten tekeekin.

          Originally posted by holisti72 View Post
          Samaa mieltä Axun kanssa, kannattaa tsekata se suodattimen jalan tiiviste.., omassa kulkineessa kanssa tihkuu se, pitäs vaan saada aikaseks vaihettua

          Comment

          • thebluenile
            Bimmer Rookie
            • Dec 2013
            • 122
            • Helsinki

            #6
            Kyseessä siis 530i, vm 2001.

            Originally posted by thebluenile View Post
            Joo, on tuo tarkistuslistalla. Tosin voi olla, että entinen omistaja oli tuon jo tsekannut.

            Olisiko kuitenkin vihjeitä siitä mitä pitäisi vaihtaa, jos pohja on joudutaankin aukaisemaan?

            Olisi minullakin sitten vastaus valmiina sille joka tarkistuksen sitten tekeekin.

            Comment

            • naikou
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 1757
              • vihti

              #7
              No jos ihan pakko on jotain touhuta tiivisteen vaihdon lisäksi niin kiertokankien laakerit on se juttu, uudet pultit samalla kiertokankiin kun taitavat olla kertakäyttötavaraa.

              E: Mutta vanhojen laakerien välys pitää mitata ensin ja jos ovat kuluneet ja siten välys ei ole enään ohjearvoissa niin sitten vasta uudet laakerit sinne, pelkkään laakerivälysten miittaamiseenkin tarvii ne uudet pultit kiertokankiin koska vanhat joutuu avaamaan.
              Last edited by naikou; 27-05-2016, 23:22.
              E39 523i Turbo

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by naikou View Post
                No jos ihan pakko on jotain touhuta tiivisteen vaihdon lisäksi niin kiertokankien laakerit on se juttu, uudet pultit samalla kiertokankiin kun taitavat olla kertakäyttötavaraa.

                E: Mutta vanhojen laakerien välys pitää mitata ensin ja jos ovat kuluneet ja siten välys ei ole enään ohjearvoissa niin sitten vasta uudet laakerit sinne, pelkkään laakerivälysten miittaamiseenkin tarvii ne uudet pultit kiertokankiin koska vanhat joutuu avaamaan.
                KK-laakerit on kyllä niitä viimeisiä asioita mitä alkaisin vaihtamaan vakio e39 530i:hin.

                Jos se vuoto on todella öljypohjan tiivisteestä, niin vaihtaa sen ja säästää loput rahat sitten tulevaisuuden todellisiin remontteihin. Lähitulevaisuudessa saa varautua alustajumppaa, ellei sitä ole tehty. Samoin kaikki konehuoneen muovi ja kumiosat alkaa tämän ikäisissä olla jo lähestymässä elinkaarensa päätä. Näitäkin kannattaa vaihtaa vain tarpeen mukaan.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • tmth
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 2194
                  • Kangasala

                  #9
                  Tosta osa nro. 6. Toi tiiviste menee ihan korpuksi. Sotkee tehokkaasti moottorin alapuolelta. Voi hyvin näyttää öljypohjantiivisteen vuodolta.


                  F10 & R55
                  ex:
                  E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                  Comment

                  • thebluenile
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2013
                    • 122
                    • Helsinki

                    #10
                    Auto kävi Bemu Oy:ssä huollossa ja he vahvistivat, että vuoto on öljypohjasta.

                    Heillä ei ollut tiivistettä, joten menee seuraavaan kertaan. Kiristivät pultit nyt kuitenkin. Katsotaan riittääkö se.

                    Öljynvaihto jäi myös tekemättä, koska öljy oli vielä ok-oloista vaikka ajoa oli ollut jo noin kympin (tuhatta) verran. Öljyt vahdan tuon öljypohjan tiivisteen vaihdon yhteydessä koht puoliin.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎