Koitin kattella söörcillä mut ei oikein vastannut mikään aihe.
EGR poistettu käytöstä, tilalle laitettu uusi suora putki ahtopainemittarin liitännällä. Pari viikkoa toimi jees, ahdot oli 1-1.1bar.. Toisaalta edellinen omistaja sanoi et olis lastutettu ja ahtoja nostettu, mutta mittarin mukaan tulee vain piikki 1,4bar mut tippuu aina 0,9-1barin paikkeille. En tiedä onko siis legendaa vai mikä on, mut kuulemma fakta ilman mitään paperia olisi näyttää. Toisaalta uskon, koska ostettu vahinkoautokeskuksesta josta tää tieto oli(?)..
Mut asiaan. Kaasunkierrätysputkesta oli pultti mennyt pikki sieltä moottorin päästä (eli tää egr kompleksi). Se vuotaa. Vaikuttaako tää ahtopaineisiin. Se puhaltaa tota kuumaa pakokaasua myös sinne moottoritilaan, suoraan ilmanotto/huohotinletkuihin eli sinne pelkääjän puolelle. Ensinnäkin mitä tolle pultille voi/kannattaa tehdä? Jos lähen avaamaan toista, sekin menee poikki - 99% varmuudella.
Eniten hämää toi kun nappasin siitä nää suuremmat imnaotto/huohotinletkut pois edestä (kokeilin turboa niin ei ollut miiten väljystä laikaan olettaen että se on kunnossa; omistaja sanoi että on uusittu jokin aika sitten ja siihen luottaen) niin mikä tuli kun laitoin kaikki takas ni ahtaa enää tuonne 0,5-0,6 bar tienoille. Voiko tuo vuotava pakokaasun kierrätysputki tehä ton? Katoin kolmeen kertaan että kaikki letkut tuli kiinni omalle paikalle - kunnolla. Turbo ulisee kyllä, mielestäni normaalia hiukan hiljempaa.. Röpötystä kuuluu, mutta se tulee just tästä vuotavasta putken jalasta.. Toiminut kyllä normaalisti koska epäilen että toi pultti on ollut kaktki jo hetken ja nyt alkoi vuotamaan.. Huomas meinaa kiihdyttäessä äänestä.. Alipaineletkujakin katoin, eikä kyllä näkynyt mitään erikoista tai muuten huonokuntoista letkua. Totta kai voi vuotaa, mutta jotenkin tää tuli heti ton diagnoosin jälkeen.. Vai voiko olla, et tullut joku fiba kasatessa? Ei siellä kuitenkaan montaa letkua ole eikä niitä oikeen väärin saa.. Ja edelleen autona e39 530dA 1999.
EGR poistettu käytöstä, tilalle laitettu uusi suora putki ahtopainemittarin liitännällä. Pari viikkoa toimi jees, ahdot oli 1-1.1bar.. Toisaalta edellinen omistaja sanoi et olis lastutettu ja ahtoja nostettu, mutta mittarin mukaan tulee vain piikki 1,4bar mut tippuu aina 0,9-1barin paikkeille. En tiedä onko siis legendaa vai mikä on, mut kuulemma fakta ilman mitään paperia olisi näyttää. Toisaalta uskon, koska ostettu vahinkoautokeskuksesta josta tää tieto oli(?)..
Mut asiaan. Kaasunkierrätysputkesta oli pultti mennyt pikki sieltä moottorin päästä (eli tää egr kompleksi). Se vuotaa. Vaikuttaako tää ahtopaineisiin. Se puhaltaa tota kuumaa pakokaasua myös sinne moottoritilaan, suoraan ilmanotto/huohotinletkuihin eli sinne pelkääjän puolelle. Ensinnäkin mitä tolle pultille voi/kannattaa tehdä? Jos lähen avaamaan toista, sekin menee poikki - 99% varmuudella.
Eniten hämää toi kun nappasin siitä nää suuremmat imnaotto/huohotinletkut pois edestä (kokeilin turboa niin ei ollut miiten väljystä laikaan olettaen että se on kunnossa; omistaja sanoi että on uusittu jokin aika sitten ja siihen luottaen) niin mikä tuli kun laitoin kaikki takas ni ahtaa enää tuonne 0,5-0,6 bar tienoille. Voiko tuo vuotava pakokaasun kierrätysputki tehä ton? Katoin kolmeen kertaan että kaikki letkut tuli kiinni omalle paikalle - kunnolla. Turbo ulisee kyllä, mielestäni normaalia hiukan hiljempaa.. Röpötystä kuuluu, mutta se tulee just tästä vuotavasta putken jalasta.. Toiminut kyllä normaalisti koska epäilen että toi pultti on ollut kaktki jo hetken ja nyt alkoi vuotamaan.. Huomas meinaa kiihdyttäessä äänestä.. Alipaineletkujakin katoin, eikä kyllä näkynyt mitään erikoista tai muuten huonokuntoista letkua. Totta kai voi vuotaa, mutta jotenkin tää tuli heti ton diagnoosin jälkeen.. Vai voiko olla, et tullut joku fiba kasatessa? Ei siellä kuitenkaan montaa letkua ole eikä niitä oikeen väärin saa.. Ja edelleen autona e39 530dA 1999.