memebuy23buy

Moottorin tukikumi, mistä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MOH85
    Bimmer Fanatic
    • May 2009
    • 241
    • Rauma

    Moottorin tukikumi, mistä?

    Kattelin, että pelkääjän puolen tukikumi on täysin revennyt ja moottori nojaa oikealle. Turbon kellokin alkaa olemaan aika ahtaasti siellä..

    Mistä olette hommanneet noita tukikumeja? Onko merkillä väliä / laatu - kesto ja hintasuhde?

    Kyseessähän on osa nro. 8 engine mount, right. Ja eikös oikealla tarkoiteta juuri pelkääjän puolen?

    Täällä näkyy olevan näitä.. Tartteeko huomioida nyt jotakin, jos laitan tilaukseen? Eikös nuo nyt kuitenkin sovi tähän 530da 199 touringiin? Näyttää olevan muutaman eri valmistajan ja hinnassakin eroa.. Niin ja oliko nää tukikumit muuten jotenkin alipaineohjattuja tms.? Taitaa olla ihan samat kumit niin sedan kuin touring, ainakin varaosanumero täsmää
    Last edited by MOH85; 28-06-2016, 08:40.
    e39 530dA 1999.
  • tansju
    Bimmer Rookie
    • Apr 2015
    • 96
    • Nokian perämettällä

    #2
    Alvadista tilasin omaan toukkaani reilu 1.5v ja 60tkm sitten halvimmat mahdolliset tarviketuet, alkujaanhan nuo ovat öljytäytteiset mutta ko tarvike on ihan täyttä kumia. Hyvin istuu kone paikallaan eikä tee ylimääräisiä heiluntoja, eli ainakin omalla kohdallani ovat olleet hintansa väärti. Olivat muistaakseni jotain 15e/kpl luokkaa tuohon aikaan

    Comment

    • MOH85
      Bimmer Fanatic
      • May 2009
      • 241
      • Rauma

      #3
      Mites noissa täyskumisissa, eikö näissä tosiaan tule tuo alipaineletku alkuperäisiin tukikumeihin ja sitä kautta säätää lujuutta? Jos jättää letkun pois pitääkö tulpata / vaikuttaako alipainejärjestelmään? Itse sijoittaisin ehkä muutaman kympin lisää tuollaiselle, joka sopii järjestelmään suoraan kiinni.. Tarkoitan ettei tartte tulpata mitään letkuja.. En tiedä tosin kumpi on sitten kestävämpi?
      e39 530dA 1999.

      Comment

      • hietase
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 575
        • Espoo

        #4
        Laakkoselta, reilu 70 euroa kpl, eikä tarvitse tulppailla mitään tai miettiä laatua.

        Comment

        • MOH85
          Bimmer Fanatic
          • May 2009
          • 241
          • Rauma

          #5
          Originally posted by hietase View Post
          Laakkoselta, reilu 70 euroa kpl, eikä tarvitse tulppailla mitään tai miettiä laatua.
          Kiitos! Taidan tosiaan mennä tätä ehdottamaasi reittiä ja hommata sen Laakkoselta!
          e39 530dA 1999.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10946
            • Joensuu

            #6
            Hieman epäilen, että ei mahda laakkoselta lähteä 70€/kpl. Scmiedmann:lla näkyy tarvike olevan ~72€ ja alkuperäinen ~95€ ja yleensä laakkosella on aina ollut muutoman euron kalliimpaa. Lemförderin tukikumia saa ~65€ saksasta. Mikäli tarvitsee tukikumien lisäksi muutakin, niin kannattaa harkita tilaamista. Lemförderin osat on hyvälaatuisia ja lemförder valmistaa monia alkuperäisosia BMW:lle.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • MOH85
              Bimmer Fanatic
              • May 2009
              • 241
              • Rauma

              #7
              jaahas, kiitos hei infosta..

              Tarvetta olisi kyllä.. Pohdin tuota öljypohjan tiivistettä, koska kannattavaa kai tuo olisi samalla vaihtaa kun moottorin tukikumikin vaihdetaan. Vaihtoon menee myös öljynsuodattimen jalan tiiviste, joten nesteet vaihdetaan.. Toisaalta toi öljypohjan tiiviste ilmeisesti on kestävää kamaa? Autolla rullattu reilut 330tkm.. Ihan tuhottomasti ei viittis silti alkaa vaihtamaan, budjetti alkaa lyömään lukkoon..

              Mistä noi kannattaa kattoa, jos saksasta tilaa suoraan? Jossa olisi toimitusajat kohtuullisia..
              e39 530dA 1999.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10946
                • Joensuu

                #8
                Itseltä ainakin löytyy hyvät kokemukset profiteilestä. Sieltä tulee tilailtua usein tavaraa. Mikäli tavara on varastossa, niin yleensä n. 5 arkipäivää on mennyt. Osat löytyy suoraan BMW varaosanumerolla, joten tuotteet saa helposti ostoskoriin.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • hietase
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2012
                  • 575
                  • Espoo

                  #9
                  Juu tuossa omassa Laakkosen hinnassa olimmukana pappakerhon jäsenalennus. Mutta ei se ollut muistaakseni ilman alennustakaan paljoa yli 80 euroa. Asia jäi mieleen, kun kysyin espoolaisesta korjaamosta tarjousta näiden tukikumien vaihdolle siten, että asiakas tuo omat osat. Korjaamon työnjohtajan tarjous oli aika korkea ja kun pyysin erittelyä, oli tarviketukikumeille laitettu hinnaksi 159 euroa kpl , eikä asiakkaan tuomia osia käytetä...

                  Comment

                  • MOH85
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2009
                    • 241
                    • Rauma

                    #10
                    Originally posted by hietase View Post
                    Juu tuossa omassa Laakkosen hinnassa olimmukana pappakerhon jäsenalennus. Mutta ei se ollut muistaakseni ilman alennustakaan paljoa yli 80 euroa. Asia jäi mieleen, kun kysyin espoolaisesta korjaamosta tarjousta näiden tukikumien vaihdolle siten, että asiakas tuo omat osat. Korjaamon työnjohtajan tarjous oli aika korkea ja kun pyysin erittelyä, oli tarviketukikumeille laitettu hinnaksi 159 euroa kpl , eikä asiakkaan tuomia osia käytetä...
                    Just, tässä on kumille hintaa, vaikka olisi alkuperäisosa. En oo muutenkaan koskaan ymmärtänyt sitä, miksi asiakkaan omia ostamia ei voisi käyttää.. Taitavat lyödä osiinkin hyvät katteet. Ite tosiaan tilasin bemariosat.fi kautta hintaan 75€ OEM osa. Selailin läpi https://profiteile.demestan sivuja mut saksa ei oikein taivu samoin tilasin samalla mm. alipainepumpun tiivisteen, jota en sieltä heti löytänyt.. Eli mielestäni ihan hyvään hintaan sain.. Tiiviste oli sen plus 5€..

                    Mitä ootte joutunut tosta tukikumin vaihdosta maksaa työn osalta? Laitan vaihtoon toisaalta samalla tuon öljynsuodatinjalan tiivisteen + nesteet eliminoimaan noita öljyvuodon paikkoja. Eli kuinka paljon ootte köyhtynyt tukikumin vaihdosta?

                    Ja ohimennen, eihän tuon alipainepumpun tiivisteen vaihdossa ole mitään ihmeellistä? Pulttaa pumpun pois ja uusi tiviste tilalle? Löysin sen isomman o-renkaan ainoastaan, oliko siinä muuta vaihdettavaa tiivistettä? Katoin että pumpussa olisi myös joku pienempi o-rengas, ehkä mahdollisesti? Kelpaako sinne mikään tiivisteaine lisäksi, jos tarvetta on? Eli lämpeekö toi pumppu kauheesti? Ja siis kyllä, mielestäni puskee öljyä tuolta pumpun alareunasta ulos.. Alipainetta kyllä tuntuu keräävän joka tapauksessa eli pumpun vaihtoa en miettinyt..
                    e39 530dA 1999.

                    Comment

                    • thebluenile
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2013
                      • 122
                      • Helsinki

                      #11
                      Kuinka monta noita tukikumeja on? Minulla on mahdollisesti öljypohjan tiivisteen vaihto edessä.

                      Jos samalla vaihtaisi tukikumit.

                      Comment

                      • MOH85
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2009
                        • 241
                        • Rauma

                        #12
                        Originally posted by thebluenile View Post
                        Kuinka monta noita tukikumeja on? Minulla on mahdollisesti öljypohjan tiivisteen vaihto edessä.

                        Jos samalla vaihtaisi tukikumit.
                        Eiköhän niitä tässä ole kaksi, yksi per puoli.. Ainakin oma oli ihan h*lvetin jäätävä.. Että melkein suosittelen, koska joka tapauksessa mottorijumppa on edessä :P Ylhäältä kun katteli sitä pelkääjän puolen kumia (joka kai on rasitukseltaan kovemmalla käytöllä + mahdollinen öljyvuoto, pieni tai suuri, roiskii suoraan tukikumille sen sijainnin takia) se muistutti kuollutta, avonaista ruusua. Käynnistäessä ja sammuttaessa huomaa, kuinka kone liikahtaa plus kaikki resonointiäänet yms yms muut kiihdytyksessä syntyvät tärinät ja kolinat. Samoin epäilen, että kardaani ottaa johonkin kiinni, koska välillä kuopissa syntyy metallinen kolina. Tää ääni kuuluu sieltä.. Tosin tää voi olla myös joku nivel tms.

                        Vuotaako sulla öljypohjan tiiviste vai?
                        Last edited by MOH85; 05-07-2016, 14:48.
                        e39 530dA 1999.

                        Comment

                        • hietase
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2012
                          • 575
                          • Espoo

                          #13
                          Muistin Laakkosen hinnan pieleen, tarkistin. 10 % alennettu hinta oli 87 euroa kappale. Espoolainen korjaamo veloitti vaihtotyöstä yhteensä 174 euroa. Hinnat elokuulta -15.

                          Comment

                          • thebluenile
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2013
                            • 122
                            • Helsinki

                            #14
                            Joo, vuotaa. Kaksi huoltamoa näin väittää. Yksi niistä tosin Hertsikan Laakkkonen...

                            No, kuukausi sitten jarrupalojen vaihdon yhteydessä kiristettiin pultit. Ehkä se auttoi. Olen seurannut parkkiruutujen kertomaa...vielä asia on hieman epäselvä.

                            Originally posted by MOH85 View Post
                            Eiköhän niitä tässä ole kaksi, yksi per puoli.. Ainakin oma oli ihan h*lvetin jäätävä.. Että melkein suosittelen, koska joka tapauksessa mottorijumppa on edessä :P Ylhäältä kun katteli sitä pelkääjän puolen kumia (joka kai on rasitukseltaan kovemmalla käytöllä + mahdollinen öljyvuoto, pieni tai suuri, roiskii suoraan tukikumille sen sijainnin takia) se muistutti kuollutta, avonaista ruusua. Käynnistäessä ja sammuttaessa huomaa, kuinka kone liikahtaa plus kaikki resonointiäänet yms yms muut kiihdytyksessä syntyvät tärinät ja kolinat. Samoin epäilen, että kardaani ottaa johonkin kiinni, koska välillä kuopissa syntyy metallinen kolina. Tää ääni kuuluu sieltä.. Tosin tää voi olla myös joku nivel tms.

                            Vuotaako sulla öljypohjan tiiviste vai?

                            Comment

                            • MOH85
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2009
                              • 241
                              • Rauma

                              #15
                              Joo piti kysyä, koska itselläni on sama ongelma. Moottori öljyssä sieltä täältä.. Pohdin että laitanko tuon ö-pohjan tiivisteenkin vaihtoon samalla, mutta ilmeisesti sitä vaihdettaessa pitää purkaa lisää. Eli periaatteessa tukikumin vaihdon yhteydessä sitä ei suoraan saa vaihdettua ilman lisätyötä. Kuullut että se öljypohjan tiiviste olisi metallivahvisteinen ettei olisi ensimmäinen vuotava tiiviste. Laitoin vaihtoon tosiaan tuon öljynsuodattimen jalan tiivisteen, joka on kuulemma aika yleinen. Eli kannattaa pohtia sunkin tuota tiivistettä, että vuotaako sieltä. Toisaalta jos kiristämällä loppui tilapäisesti saattaa syy olla just siellä.. Pitää kattoa miten itselle käy! Omassa ruoskassa ö-pohja on yltä päältä öljyssä. Ensi silmäyksellä se olisi looginen mutta tiedän, että se öljy leviää joka paikkaan ajossa. Ja omassa autossa sitä öljyä on kyllä muuallakin

                              Toi hinta ei ihan älyttömän hurja ole.. Toivon että parin sadan paremmalle puolelle jäisi mutta katsotaan..
                              e39 530dA 1999.

                              Comment

                              Working...
                              X