Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 tyrecontrol

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shift
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 113
    • vantaa

E39 tyrecontrol

Mulla on semmonen rengaspainevahtihässäkkä tuossa kärryssä.
    Talvivanteissa on ne tunnistimet ja kesävanteissa ei,nyt ajotietokone ilmoittelee "tyrecontrol inactive"

Miten saan sen pois toiminnasta??Helpoiten..

Vai pitääkö mun käydä ostaa tunnistimet kesäpyöriinkin.
    -------------------
    -530d -02 M-sport
    -------------------
  • Magic530dAT
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 119
    • Porvoo

Originally posted by shift
    Mulla on semmonen rengaspainevahtihässäkkä tuossa kärryssä.
    Talvivanteissa on ne tunnistimet ja kesävanteissa ei,nyt ajotietokone ilmoittelee "tyrecontrol inactive"

Miten saan sen pois toiminnasta??Helpoiten..

Vai pitääkö mun käydä ostaa tunnistimet kesäpyöriinkin.
    Aivan sama tilanne minulla !

Asiaa on käsitelty täällä http://www.auto-treff.com/bmw/vb/sho...&highlight=RDC ja tulivat sellaiseen johtopäätökseen että sitä ei voi sulkea.

Onneksi minun autossa ei kuitenkaan tule DING kun RDC hälyttää joten ajattelin olla välittämättä tästä.

Yritin hakea ETK:sta RDC-venttiilien hintaa mutta ainoa minkä löysin on 36118378682 ja hintaa n. 70,- / kpl joten ei aivan halpaa !
    E93 330d -09
    F11 M550d Touring -12
    E61 LCI 530xDA Touring -07
    E39 LCI 530DA Touring -01

Comment

• jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2978
      • Uusimaa

Anturit

Renkaaseen tarvitaan sekä erikoisventtiilit, jotain pari kymppiä kpl ja lähetin, 95 Laakkosella ja 65 eur Saksassa. Hinta putosi juuri, ja veikkaan, että tästä syystä:!
      Nimittäin nuo lähettimet sisältävät patterin, joka toimii max 7v (näin kerrotaan Berun sivuilla, on niiden tekele). ja omassani meni kuuden vuoden jälkeen joku pimeäksi. Ja vinkiksi, ei voi mitenkään vaihtaa. Eli jos ebay:stä kiinnostaa huutaa, kannattaa huomata, että noita ikäloppuja = kelvottomia saa halvalla.
      Mutta: kyllähän tosi Bemaristilla nyt molemmissa vanteissa anturit pitää olla. Itse huusin Ebay:stä 16" orggisvanteet antureilla kolmella sadalla. No, ne näyttävät valmistuspäivämärän mukaan toimivan vielä max 2 v...
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

Comment

• _Dexi
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2006
        • 769
        • Vihti

Nostan jo toisen kerran ikivanhan ketjun pinnalle mutta haulla löytyi ja pisti silmään, sillä mulla E39 540:essä ei kesävanteissa ole noita hässäköitä, ja ei kone anna minkään sortin virhekoodia tai ilmoitusta...? Talvivanteissa on (jotka tänään heitin alle) ja aion juuri aktivoida tuon systeemin uudestaan, toivotaan että nuo toimii kun voivat hyvin olla orkkisvanteet vuodelta '98....

Joten kai tuo on jotenkin saatu pois päältä....?
        & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06

(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
        (ex. E90 320Si M-Tech '07)
        (ex. E60 530Da '04)
        (ex. E39 M5 Facelift '99)
        (ex. E39 540i '98)
        *

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎