Announcement

Collapse
No announcement yet.

M51D25 ahtopaine anturin letkut? Ja tosi nuhainen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nike32
    Bimmer Rookie
    • May 2013
    • 86
    • Espoo

    M51D25 ahtopaine anturin letkut? Ja tosi nuhainen

    Hei, auto on 725tds, mutta tässä ehkä löytäis enemmä tietoo kuin e38 foorumis.

    Ongelma että, ahtopaine anturista(kuljettajan puolella oleva musta boksi) lähtevä isompi letku alaspäin on irti, jostain syystä, siinä on lopussa pieni filteri ja L-muotoinen putken pää.

    Voisko joku kertoa mihin se pitää mennä, tuskin roikua ilmassa. Siitä letkusta ei tule imua, eikä ilma( ehkä tukossakin?)


    Auton ongelma on se että kiihty paikalta tosi hitaasti, vasta 3000rpm tuntee että turbo iske ja sit mennään edes jonkinlaista vauhtia.

    Livedata katsoin ja P:llä antoi vaan 0.6bar ahtoja melkein täyskaasulla. Ei taida olla ihan normaali ahdot?
  • nike32
    Bimmer Rookie
    • May 2013
    • 86
    • Espoo

    #2
    Lisäyksenä tohon mittasin,että hetkeestä kun kickdown on tehty ja kerää edes 20km/h menee 8-9sekuntia.. sitten joskus 2500rpm jälkeen tuntee että turbo tulee peliin.
    Eli 0-100 menee varmaa se 20sek ainakin.

    Egr on nähtävästi tukittu, tää letku joka menee egr:stä boost pressure sensorille, sinne tungettu joku pallo että se tukkii sen letkun.

    Comment

    • tansju
      Bimmer Rookie
      • Apr 2015
      • 96
      • Nokian perämettällä

      #3
      Kilometrejä tietämättä äänet kuluneelle pumpunmääränsäätimelle, sen verran tutulta kuulostaa oireet esim omassa 525tds olleeseen tilanteeseen. Pumpulle hammermodia ja kovaa ajoa :p

      Comment

      • nike32
        Bimmer Rookie
        • May 2013
        • 86
        • Espoo

        #4
        Originally posted by tansju View Post
        Kilometrejä tietämättä äänet kuluneelle pumpunmääränsäätimelle, sen verran tutulta kuulostaa oireet esim omassa 525tds olleeseen tilanteeseen. Pumpulle hammermodia ja kovaa ajoa :p
        Kilometreja kivasti, 450tkm. Mitä meinaat pumpulle hammermodilla? Annanko vaa monoo sille?
        Tilasin MAP:in kokeillaan jos sillä tulee mitään ero.

        Auto siis käynnisty hyvin, niin kylmänä kuin kuumana.
        Siihe nähtävästi kanssa tehty joskus toi bypass sille nostopumpulle, löytyy piuhat vasemman tolpan vieressä.
        Vikakoodi oli Maf, mutta kytkin sen pois, ei mitään eroa.
        Last edited by nike32; 21-07-2016, 02:35.

        Comment

        • tansju
          Bimmer Rookie
          • Apr 2015
          • 96
          • Nokian perämettällä

          #5
          Hammermodilla tarkoitetaan syöttöpumpunkannen napettelua millä saadaan lisättyä syöttöä, normaalisti tällä saadaan hitusen lisää tehoa aikaiseksi, mutta tässä kohtaa jos/ja kun määränsäädin on kulunut niinkuin omassani oli vastaavilla kilometreillä saadaan hammermodilla palautettua syöttöä oikeaan suuntaan.

          Comment

          • Mikotiini
            Newbiemmer
            • Dec 2012
            • 16
            • Tornio

            #6
            Kokkeileppa että onko imusarjassa alapuolella letku kiinni?
            E39 525TDSA -99
            E30 316 -87

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎